BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

index.php
.
 
Trouwens volgens de voorschriften van BMW mag je al vanaf 600 km kortstondig naar het maximum toerental toe. Dan ben je al behoorlijk aan het knallen tijdens het inrijden zeg! :] :} Dit is toch wel anders dan het voorgaande blok toch?
 
Bericht van een Engelse site:
www.fasterandfaster.net/2012/07/2013-bmw-r1200r-announced.html
(het lukt niet de plaatjes mee te kopieëren)

2013 BMW R1200R announced.
The 2013 BMW R1200R gets new paint finishes and, eh..., that's about it.

BMW have announced the 2013 R1200R, which remains mechanically unchanged but gets new metallic paint finishes – blue and magnesium beige. The bike is fitted with BMW’s 1170cc ‘boxer’ twin that produces 110 horsepower and 119Nm of torque. The R1200R’s steel tube chassis (which uses the engine as a load bearing member) and Telelever (front) and Paralever (rear) suspension remain unchanged, and ABS is now standard.

The 2013 BMW R1200R is also available with electronic suspension adjustment (ESA II) and automatic stability control (ASC) as optional extras. The new bike will be available from August this year.
 
Beste MFers,

Zijn er belangstellenden om met een groep R1200R’s en de berijders eens (kort) bijeen te komen op een centraal gelegen plaats. Wellicht een gezamenlijk toerritje?
Deze post is bedoeld om de belangstelling te peilen, dus laat het maar weten.
 
Bericht van een Engelse site:
www.fasterandfaster.net/2012/07/2013-bmw-r1200r-announced.html
(het lukt niet de plaatjes mee te kopieëren)
als je op de plaatjes klikt, dan wordt onder de grote foto de link al gegeven ;)

Volgens het persbericht van BMW:
BMW persbericht
BMW R 1200 R.

From model year 2013 the BMW R 1200 R is available in the following new paint finishes:

Montego blue metallic
Magnesium beige metallic

The paint finishes Red apple metallic and Smoke grey metallic are no longer available.



 
Vakantie belevenissen vervolg:

Vandaag de Grossglockner Hochalpstrasse gereden.
Even 32 Euro afrekenen (met de auto) en dan mag je de gehele dag naar binnen.
We waren redelijk vroeg (8:32uur bij de kassa) en dan is het lekker rustig.
Wel kom je dan veel fietsers tegen die proberen "boven" te komen.
Dat valt niet mee met een stijgingspercentage van zo'n 12%.
Op de top van de pas kwamen we een stel Nederlanders tegen die al om 7uur begonnen waren en dat binnen 2 uur geklaard hadden.
Best knap op eigen kracht.
De auto moest er ook best aan trekken en gehele stukken lekker in de 2e versnelling naar boven en later ook weer mee naar beneden gereden.
De remblokjes gaan al hard genoeg bij dit soort afdalingen.
Na de middag toen wij alweer op de terugweg waren, werd het pas echt druk.
De auto's reden in een lange file achter bussen en ander langzaam verkeer.
De fietsers werden op een gegeven moment een soort rijdende chicanes, best tricky om daar bijna stilstaand aan het fietsen te zijn :N

Ook met veel motorrijders natuurlijk, want dat is een echt bochtenfeest daar met gigantisch mooi uitzicht en natuurlijk lekkere hoogteverschillen.
Dan krijg je dit soort bochten voorgeschoteld:
BILD2170.jpg


Omdat we hier toch in een boxer topic zitten, heb ik nog een 1150RS gevonden, een DOostenrijkse dit keer.
BILD2175.jpg


De BMW 1200GS was ook hier weer in ruime mate aanwezig.
Ook nog een groot aantal motoren met NL kenteken gezien.

De Gross Glockner en de bijbehorende gletscher zijn qua uitzicht natuurlijk ook wel de moeite waard:
BILD2176.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag geen mooie vakantiefoto's meer, maar de thuisreis gedaan.
We zijn weer thuis.
Vrijdagochtend om 7 uur gestart en zo rond 6 uur 's-avonds na dik 1000km weer thuis.
Qua weer hebben we heel veel mazzel gehad in Oostenrijk, want vrijdagochtend was het gewoon treurig, veel regen en grijs.
In Duitsland soms lekker de ruimte en hier en daar 170 echte km's/uur kunnen rijden.
Dan is het toch wel makkelijk als je niet op de motor zit, want dan is de R1200R wellicht toch iets te naked om dat lang vol te houden.

Nu maar eens naar bed, want na 18uur op is het beste er wel af.

Volgende week de R maar weer eens uit de garage halen en een goede poetsbeurt geven.
Dan schiet ik daar wel een paar plaatjes van voor in dit topic.
 
Dat kun je wel zeggen, alleen is dit zo ver weg.
Bovendien is het voor Marijke iets te veel van het goede om in de bergen motor te gaan rijden.
Ik ga nu elk voorjaar een lang weekend naar de Eifel met een paar motorvrienden en dat bevalt ook best goed eigenlijk.
Qua bochten doet de Eifel niet onder voor de passen in de Alpen, alleen is het uitzicht en de hoogte allemaal wat leuker daar.
Ik heb Eifelroutes liggen en gereden van zo'n 280km per dag en daar zitten echt wel hele leuke stukken in, waarvoor ik niet persé naar het hooggebergte moet.

Dit was al weer voor de derde keer een wandelvakantie samen met vrouwlief en dat is toch ook wel heel relaxed en mooi.
Bovendien vind ik het fysiek ook wel een leuke uitdaging om lekker op hoogte te lopen.
Dan smaakt het biertje en het eten ook weer heel lekker :+

Misschien dat het er nog een keer van komt, om de motor op de trein te zetten en een weekje in de Alpen te gaan touren. :]
 
damted zoekt het dichtbij:
Dat kun je wel zeggen, alleen is dit zo ver weg.
Bovendien is het voor Marijke iets te veel van het goede om in de bergen motor te gaan rijden.
Ik ga nu elk voorjaar een lang weekend naar de Eifel met een paar motorvrienden en dat bevalt ook best goed eigenlijk.

Ja, dat is het voordeel als je de hobby motorrijden met je partner deelt hè?
Maar jij lost het ook bijzonder goed op hoor! :]
 
Belofte maakt schuld toch?

Vandaag de R eens aangepakt, want die uitlaatbochten zagen er echt niet meer uit.
Tube starglanz erbij gehaald (ja gewoon bij de plaatselijke blokkeR)

Ik zal een en ander met wat plaatjes verblijden, dat maakt veel duidelijk.

Eerst maar eens de lambda sensors losgekoppeld (lastige stekkers trouwens):
BILD2212.jpg

Hier een foto van vóór de poetsbeurt:
BILD2213.jpg

Het carbon eindkapje van de Bos demper:
BILD2214.jpg

Vies en verweerd:
BILD2217.jpg

Het gereedschap uit een tube:
BILD2218.jpg

Daarnaast moest ik ook nog gebruik maken van waterproof schuurpapier P800 en zelfs P400.
Tevens nog een koperborsteltje voor in de boormachine gebruikt om het ergste vuil eraf te krijgen.
Helaas is het chroom hier en daar echt verweerd en krijg je hem niet meer helemaal goed.
Toch is het resultaat na het poetsen van de bochten die inmiddels 5 jaar oud zijn en een demper die 3 jaar oud is best nog goed.
Na het poetsen:
BILD2222.jpg

Meer close-up:
BILD2223.jpg

Eindkap geschuurd met P800 en gespoten met hittebestendige zwarte lak:
BILD2232.jpg

Hierna ben ik met de motor zelf aan de slag gegaan en krijg je de volgende plaatjes na het poetsen.
Eerst het achterwiel:
BILD2235.jpg

Foto van de rechter zijkant:
BILD2240.jpg

Foto van de linkerkant:
BILD2241.jpg

De cilinder nu schoon gepoetst:
BILD2243.jpg

Motorblok onderkant, zo goed als nieuw :+
BILD2244.jpg

Nog een van de andere kant:
BILD2245.jpg

Morgen gaan de bochten en de demper er weer op en dan is die weer klaar voor een ritje.
Zo heb ik mijn vakantiedag ook weer aardig besteed.
 
Uitlaatbochten en demper zitten er nu ook weer op.
Even een stukje gereden en genoten van het geluid en natuurlijk de schone motor. :9~
Tevens nog 2 nieuwe spiegels besteld bij louis.de


Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit
Ik vind ze wel mooi (in het zwart)
Ze waren leuk afgeprijsd en ze kwamen er qua review ook best wel aardig uit.
Tevens nog 2 spiegeladapters besteld.
BMW heeft hier weer iets eigenzinnigs:
De spiegels hebben linkse draad M10x1,25
De bevestiging op de stuurbeugels is M10x1,5 rechtse draad.
De aftermarket spiegels hebben meestal M10x1,25 rechtse draad, dus 2 adapters erbij die van M10x1,5 naar M10x1,25 aanpassen.
(nu allemaal rechtse schroefdraad dus)
Volgende week hoop ik ze binnen te krijgen en te kunnen monteren, dan volgen weer nieuwe foto's.
 
Laatst bewerkt:
Belofte maakt schuld toch?

Vandaag de R eens aangepakt, want die uitlaatbochten zagen er echt niet meer uit.
Tube starglanz erbij gehaald (ja gewoon bij de plaatselijke blokkeR)

Ik zal een en ander met wat plaatjes verblijden, dat maakt veel duidelijk.

Eerst maar eens de lambda sensors losgekoppeld (lastige stekkers trouwens):
[afbeelding]
Hier een foto van vóór de poetsbeurt:
[afbeelding]
Het carbon eindkapje van de Bos demper:
[afbeelding]
Vies en verweerd:
[afbeelding]
Het gereedschap uit een tube:
[afbeelding]
Daarnaast moest ik ook nog gebruik maken van waterproof schuurpapier P800 en zelfs P400.
Tevens nog een koperborsteltje voor in de boormachine gebruikt om het ergste vuil eraf te krijgen.
Helaas is het chroom hier en daar echt verweerd en krijg je hem niet meer helemaal goed.
Toch is het resultaat na het poetsen van de bochten die inmiddels 5 jaar oud zijn en een demper die 3 jaar oud is best nog goed.
Na het poetsen:
[afbeelding]
Meer close-up:
[afbeelding]
Eindkap geschuurd met P800 en gespoten met hittebestendige zwarte lak:
[afbeelding]
Hierna ben ik met de motor zelf aan de slag gegaan en krijg je de volgende plaatjes na het poetsen.
Eerst het achterwiel:
[afbeelding]
Foto van de rechter zijkant:
[afbeelding]
Foto van de linkerkant:
[afbeelding]
De cilinder nu schoon gepoetst:
[afbeelding]
Motorblok onderkant, zo goed als nieuw :+
[afbeelding]
Nog een van de andere kant:
[afbeelding]
Morgen gaan de bochten en de demper er weer op en dan is die weer klaar voor een ritje.
Zo heb ik mijn vakantiedag ook weer aardig besteed.
Bij mij is het meestal alleen de contactsleutel erin steken ik hij is klaar voor een ritje, al moet ik wel bekennen dat jouw fiets harder glimt. Ziet er weer top uit, maar om dat nu voorafgaand aan elk ritje te doen acht ik toch ietwat overdreven.

Maar mocht je je binnenkort nog eens vervelen, mag je mijn fiets gerust eens lenen. *D
 
Laatst bewerkt:
En ik maar denken wat is het stil op het forum... is er gewoon een nieuw deel!
Het vorige is inderdaad vol geraakt en heeft een slotje gekregen.
Afgezien daarvan is het best wel stil hier, iedereen geniet van het mooie weer en/of is op vakantie.

Bij mij is het meestal alleen de contactsleutel erin steken ik hij is klaar voor een ritje, al moet ik wel bekennen dat jouw fiets harder glimt. Ziet er weer top uit, maar om dat nu voorafgaand aan elk ritje te doen acht ik toch ietwat overdreven.

Maar mocht je je binnenkort nog eens vervelen, mag je mijn fiets gerust eens lenen. *D
Dat hoor ik ook wel eens van mijn buurman, als ik mijn auto aan het wassen ben :+
Het was al weer even geleden dat die gepoetst was en om dat nu elk ritje te gaan doen, is inderdaad wat overdreven.
Het zou wel een voordeel hebben, dan ben je ook weer veel eerder klaar.
Die bochten was nu de tweede keer, maar daar kun je wel 3 á 4 uurtjes voor uittrekken.
Nu staat die er weer zo bij:
BILD2247.jpg
 
Zo zeg, die glimt weer!!! *D Dat moet inderdaad een poos geleden zijn geweest ;)
De mijne was eigenlijk altijd schoon. Ik gebruikte hem natuurlijk niet dagelijks, jij misschien wel, en dan is het wat anders, maar na de meeste ritten waarin hij vies werd waste en poetste ik hem weer glanzend schoon.

Zie ik trouwens goed dat jij een verlaagd zadel hebt Ted? Je bent toch vrij lang herinner ik me? :?
 
Ziet er mooi uit Ted! Die van mij is eigenlijk altijd vies, maar ik heb mijn dochters een paar weken geleden zo ver gekregen dat ze hem voor mij gepoetst hebben. *O* :j

Ik weet niet wat ik fout doe maar ik heb al een aantal maal de notificatiemail voor deze thread aangezet maar ik krijg ze nog niet binnen ???

Na deze posting zal het wel goed komen.

Ik heb net weer een week op de motor gezeten na een maand vakantie :] Wat een heerlijke smijtbare fiets is het toch, hij voelt steeds meer aan als een brommertje :+ maar dan wel een waarmee je alles voorbijvliegt als er even geen tegenliggers zijn })

En aangezien ze de Nieuwe Brug bij Zutphen voorzien hebben van 52 'drempels' door een kwalitatief waardeloze renovatiepoging van het asfalt ben ik wel erg blij met de comfortstand van de ESA want in de sport of de normaalstand zou ik een niergordel moeten gaan dragen tijdens mijn W/W-verkeer :( :(
 
Ted,

Mooi gepoetst hoor. Is je motor ooit per ongeluk wel eens met pekel in aanraking geweest?
Hoe schat jij dan de roest/pekel bestendigheid in? :r
 
Zo zeg, die glimt weer!!! *D Dat moet inderdaad een poos geleden zijn geweest ;)
De mijne was eigenlijk altijd schoon. Ik gebruikte hem natuurlijk niet dagelijks, jij misschien wel, en dan is het wat anders, maar na de meeste ritten waarin hij vies werd waste en poetste ik hem weer glanzend schoon.

Zie ik trouwens goed dat jij een verlaagd zadel hebt Ted? Je bent toch vrij lang herinner ik me? :?
Thanks, altijd leuk eer van je werk :}
Morgen ga ik lekker rijden en dan is het met een zonnetje erop dubbel genieten. :+

Zadel is volgens mij het standaard zadel, dus niet verlaagd.
Met dit zadel heb ik het meeste "contact" met mijn motor.
Ik heb ook nog een comfortzadel liggen, die zit wel lekkerder, maar daar rijd ik minder lekker bochten mee, omdat er minder feed-back terugkomt.
Ik zou qua lengte (1,83m) nog wel wat hoger kunnen, maar mijn benen zijn in verhouding met mijn romp niet zo lang, dus kan ik zo lekker bij de grond.

Ik rijd veel woon werk en dan regent het ook wel eens helaas.

@Hageno:
Pekel probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen, want bepaalde delen die niet gelakt zijn, dus uitlaatbochten, delen van de assen en wielbevestigingen, zijn best pekel gevoelig, dus daar waag ik deze motor niet aan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook gewoon het originele zadel, ondanks mijn lengte van 1.93 m. Gaat prima, al heb ik wel onlangs de voetsteunen een klein stukje verlaagd. Bij het betere bochtenwerk is dit wel even de voet intrekken om de laars te sparen, maar verder helemaal goed.

Mijn motor glimt ook niet zo hard, maar aangezien ik volgende week naar Scandinavië ga heeft het nu geen zin om hem uitgebreid te gaan poetsen, in Zweden zal hij binnen de kortste keren toch weer veranderen in een insectenkerkhof.
 
Terug
Bovenaan Onderaan