KTM 990 SM-R, SM-T, ADV en meer LC8 topic deel V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had net een heerlijk stuk langs de kust gereden, toen ik wat zag klapperen in mijn ooghoek.
Bleek de sticker rechts voor half los gewaaid! Helaas kan ik de sticker niet los bestellen maar alleen een set.
Nu weer provesorisch met plakband vastgemaakt.

Hebben meer mensen dit weleens gehad?
 
Ik had net een heerlijk stuk langs de kust gereden, toen ik wat zag klapperen in mijn ooghoek.
Bleek de sticker rechts voor half los gewaaid! Helaas kan ik de sticker niet los bestellen maar alleen een set.
Nu weer provesorisch met plakband vastgemaakt.

Hebben meer mensen dit weleens gehad?

Die van mij heeft links nooit goed vastgezeten.
Ik heb nu wat anders.
de rechtse heb ik nog wel liggen, mocht je er wat aan hebben.

met rechts bedoel ik als ik erop zit links *D

Gr. DIck
 
M`n SMT gaat de verkoop in, dus als er iemand mee leest die interesse heeft in een perfecte 2009 SMT dan hoor ik `t wel.

Zie; Motorshopper: KTM 990 SMT

Ik heb er altijd met veel plezier op gereden maar hij mag nu weg omdat ik sinds dit jaar helemaal verslaafd ben aan Supermoto, volgend jaar waarschijnlijk onk rijden.

Foto-87ZFAS6O-D.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ga toevallig maandag kijken voor ssn SMT uit 2009 met 23.000 K op de teller. Ik heb nu zo'n 6 jaar supersport gereden en ben eens toe aan wat anders. Als hij me goed bevalt zal ik hem zeker nemen en na wat ik er allemaal over heb gelezen betwijfel ik dat eigenlijk niet zo.. Heeft iemand nog wat specefieke tips waar op te letten bij inspecteren van de motor? Hoor het graag!

Julez1000 succes met de verkoop trouwens, ziet er netjes uit!
 
hoi KTM rijders. ik mag volgende week woensdag mijn zwarte '12 SMT ophalen. direct afgeleverd met leovince dempers en een garmin steun voor de altijd handige navigatie. Ik heb er nu al zin in!!


Jammer van de kleur ;-) maar verder echt een verslavende fiets. Genieten!
 
Vandaag de Nieuwe uitlaat monteren op de SMR ben benieuwd :)
Het worden de fmf uitlaten van ktm met akra mapping.
 
Laatst bewerkt:
Als misschien toekomstig KTM rijder ben ik toch wel geïnteresseerd in een aantal zaken.
Het zal waarschijnlijk een SMT of een adventure worden van zeg 3-5 jaar oud.
Ik rij best veel km per jaar zo'n 20.000 ww en plezier.

- Verbruik een beetje binnen de perken te houden, als je niet al te gek aan het gas draait ?
- Olie verbruik?
- Onderhoud's kosten ?
- Betrouwbaarheid ?

Ik rij nu een Africa Twin en daar kom ik bij veel stad en file rijden op 1 op 19 gemiddeld en ik geef hem 1 maal per jaar een beurt bij de dealer (doe wel zelf olie verversen ondertussen)

Thanks voor de info alvast
 
Ik rij nu 1,5 jaar SMT en olie verbuik is nihil, onderhoudskosten zijn wat hoger (iedere 7,5k) dus als je 20k per jaar rijdt moet je daar rekening mee houden.
Heb nu 20k gereden en hij heeft me nog nooit laten staan *O* Op vakantie naar Zwitserland 3,5k gereden en hij heeft geen klap verkeerd gegeven. Gemiddeld 1:15 gereden dus dat is redelijk normaal voor een dikke twin. (alles is overigens standaard)

Mooi Oost :}
 
Laatst bewerkt:
Als misschien toekomstig KTM rijder ben ik toch wel geïnteresseerd in een aantal zaken.
Het zal waarschijnlijk een SMT of een adventure worden van zeg 3-5 jaar oud.
Ik rij best veel km per jaar zo'n 20.000 ww en plezier.

- Verbruik een beetje binnen de perken te houden, als je niet al te gek aan het gas draait ?
- Olie verbruik?
- Onderhoud's kosten ?
- Betrouwbaarheid ?

Ik rij nu een Africa Twin en daar kom ik bij veel stad en file rijden op 1 op 19 gemiddeld en ik geef hem 1 maal per jaar een beurt bij de dealer (doe wel zelf olie verversen ondertussen)

Thanks voor de info alvast


Verbruik :
Uiteindelijk hangt het altijd af van je rechterhand, maar de mééste LC8 brommers noteren een verbruik van net wel/net niet 1:15.
Op jouw 20k per jaar scheelt dat kleine 500 euri op jaarbasis (bij je AT geef je aan 1:19, gem.prijs €1.75/ltr)

Olie verbruik :
Het is een flinke tweepitter met grote boring en een korte slag, die lusten wel een slokje. 200cc bijvullen per 1000 / 1500 km wordt vaak genoemd, maar er zijn er ook die tussen de beurten door (elke 7500 km) niks hoeven bij te vullen.
1 ltr : 5000 km is vrij normaal voor deze potente blokjes. 10w50 of 15w50 volsyntheet. 40 is echt te dun en 60 te dik.Litertje Motorex kost ca.18 euro.

Onderhoudskosten :
Elke 7500 km beurt. Kleine beurt..pff geloof dat ik 175 euri kwijt was.
Grote beurt elke 15000 km is prijziger , omdat dan de kleppen gecheckt moeten worden.
Veelal blijkt dat de kleppen dan niet gesteld hoeven te worden (veelal zeg ik)...maar om dat te kunnen constateren gaan er veel arbeidsloonuren op de rekening.
Zonder rare dingen is een grote beurt daardoor al snel 450-550 euri.
Als je aardig kunt sleutelen kun je flink centjes besparen, veel -met name Adventure rijders- doen hun eigen onderhoud.

Betrouwbaarheid :
Er is geen enkel merk en binnen welk merk ook of elke brommert heeft zijn eigen 'eigenaardigheden' ..zo hebben veel Honda's problemen met spanningregelaars (puur als voorbeeld , niet om Honda's te bashen hoor).
Het Lc8 blok zelf is een echt powerhouse , nagenoeg onverslijtbaar. Op het LC8 forum zijn er al velen met 100.000+ km's op de klok.
Optredend euvel / zwak punt is bij flink aantal exemplaren de waterpomp rond de 30-40k meen ik. Loopt niet echt in de papieren en wordt door velen zelf sleutelend opgelost.

De 950cc carburateurversies lopen wat smeuïger, de 990cc injectiemodellen zijn onderin de toeren bokkig. Veel gehanteerde oplossingen voor dat laatste zijn het monteren van een 16T voortandwiel (standaard =17T), en een aanpassingkje aan de gashendel (throttle-cam). Ook het laden van een sportmapping (bij aftermarket open dempers) helpt.

Dealers zijn dun gezaaid : Binnen het 'wereldje' worden in het algemeen André Verpalen in Krommenie en André Motors in Ermelo als bovengemiddeld goed ervaren.

De rijbeleving tov je AT zal je -denk ik -aangenaam verrassen, het is echt een heerlijk blok.
Het verbruik en de onderhoudskosten zijn behoorlijk hoger dan je AT, maar het aantal Grinzzzz per mile gaat (schat ik in) ook enorm omhoog.

Check het uitstekende LC-8 forum , daar vind je nog veel meer info dan hier, daar lopen mensen rond die letterlijk tot aan het laatste boutje alles van die fietsen weten. :

http://forum.lc8.nl/index.php?sid=70a28cea8b468a07448fc4d359c52242
 
Laatst bewerkt:
De kawa was ik niet zozeer zat. Wilde wat minder hardcore voor op de weg. En die smt is echt genieten van elke klap die die geeft en elke km die je maakt
 
Ik ga toevallig maandag kijken voor ssn SMT uit 2009 met 23.000 K op de teller. Ik heb nu zo'n 6 jaar supersport gereden en ben eens toe aan wat anders. Als hij me goed bevalt zal ik hem zeker nemen en na wat ik er allemaal over heb gelezen betwijfel ik dat eigenlijk niet zo.. Heeft iemand nog wat specefieke tips waar op te letten bij inspecteren van de motor? Hoor het graag!

Julez1000 succes met de verkoop trouwens, ziet er netjes uit!

Opzich zijn er niet echt specifieke dingen waar je op moet letten, zelfde als elke andere motor. Het enige waar je rekening mee moet houden met die km stand is dat er wel wat kosten aan zitten te komen. Grote beurt kost (500-600 euro) Kettingset is normaal tussen de 25 en 30.000 km wel versleten (250 euro). Remblokjes zijn ook meestal ver heen bij die Km stand.

Je kan er ook gewoon 1 kopen die net alles gehad heeft Motorshopper: KTM 990 SMT

;)
 
Opzich zijn er niet echt specifieke dingen waar je op moet letten, zelfde als elke andere motor. Het enige waar je rekening mee moet houden met die km stand is dat er wel wat kosten aan zitten te komen. Grote beurt kost (500-600 euro) Kettingset is normaal tussen de 25 en 30.000 km wel versleten (250 euro). Remblokjes zijn ook meestal ver heen bij die Km stand.

Je kan er ook gewoon 1 kopen die net alles gehad heeft Motorshopper: KTM 990 SMT

;)
'k Zit meer naar een Fazer 1000 te kijken... maar strak ding hoor :} Erg mooi. Ben alleen wel benieuwd of een 2-cilinder mij bevalt... :)
 
Laatst bewerkt:
mooi ding 2 nadelen op dit moment
zit nog met een motor die verkocht moet worden en er komt een nieuwe pui in het huis en dat zou nu net bij mijn motor gelegd moeten worden voor dat mooi ding van jou
Opzich zijn er niet echt specifieke dingen waar je op moet letten, zelfde als elke andere motor. Het enige waar je rekening mee moet houden met die km stand is dat er wel wat kosten aan zitten te komen. Grote beurt kost (500-600 euro) Kettingset is normaal tussen de 25 en 30.000 km wel versleten (250 euro). Remblokjes zijn ook meestal ver heen bij die Km stand.

Je kan er ook gewoon 1 kopen die net alles gehad heeft Motorshopper: KTM 990 SMT

;)
 
Verbruik :
Uiteindelijk hangt het altijd af van je rechterhand, maar de mééste LC8 brommers noteren een verbruik van net wel/net niet 1:15.
Op jouw 20k per jaar scheelt dat kleine 500 euri op jaarbasis (bij je AT geef je aan 1:19, gem.prijs €1.75/ltr)

Olie verbruik :
Het is een flinke tweepitter met grote boring en een korte slag, die lusten wel een slokje. 200cc bijvullen per 1000 / 1500 km wordt vaak genoemd, maar er zijn er ook die tussen de beurten door (elke 7500 km) niks hoeven bij te vullen.
1 ltr : 5000 km is vrij normaal voor deze potente blokjes. 10w50 of 15w50 volsyntheet. 40 is echt te dun en 60 te dik.Litertje Motorex kost ca.18 euro.

Onderhoudskosten :
Elke 7500 km beurt. Kleine beurt..pff geloof dat ik 175 euri kwijt was.
Grote beurt elke 15000 km is prijziger , omdat dan de kleppen gecheckt moeten worden.
Veelal blijkt dat de kleppen dan niet gesteld hoeven te worden (veelal zeg ik)...maar om dat te kunnen constateren gaan er veel arbeidsloonuren op de rekening.
Zonder rare dingen is een grote beurt daardoor al snel 450-550 euri.
Als je aardig kunt sleutelen kun je flink centjes besparen, veel -met name Adventure rijders- doen hun eigen onderhoud.

Betrouwbaarheid :
Er is geen enkel merk en binnen welk merk ook of elke brommert heeft zijn eigen 'eigenaardigheden' ..zo hebben veel Honda's problemen met spanningregelaars (puur als voorbeeld , niet om Honda's te bashen hoor).
Het Lc8 blok zelf is een echt powerhouse , nagenoeg onverslijtbaar. Op het LC8 forum zijn er al velen met 100.000+ km's op de klok.
Optredend euvel / zwak punt is bij flink aantal exemplaren de waterpomp rond de 30-40k meen ik. Loopt niet echt in de papieren en wordt door velen zelf sleutelend opgelost.

De 950cc carburateurversies lopen wat smeuïger, de 990cc injectiemodellen zijn onderin de toeren bokkig. Veel gehanteerde oplossingen voor dat laatste zijn het monteren van een 16T voortandwiel (standaard =17T), en een aanpassingkje aan de gashendel (throttle-cam). Ook het laden van een sportmapping (bij aftermarket open dempers) helpt.

Dealers zijn dun gezaaid : Binnen het 'wereldje' worden in het algemeen André Verpalen in Krommenie en André Motors in Ermelo als bovengemiddeld goed ervaren.

De rijbeleving tov je AT zal je -denk ik -aangenaam verrassen, het is echt een heerlijk blok.
Het verbruik en de onderhoudskosten zijn behoorlijk hoger dan je AT, maar het aantal Grinzzzz per mile gaat (schat ik in) ook enorm omhoog.

Check het uitstekende LC-8 forum , daar vind je nog veel meer info dan hier, daar lopen mensen rond die letterlijk tot aan het laatste boutje alles van die fietsen weten. :

http://forum.lc8.nl/index.php?sid=70a28cea8b468a07448fc4d359c52242
:^ Heb niets meer toevoegen! :Y
 
Die van mij heeft links nooit goed vastgezeten.
Ik heb nu wat anders.
de rechtse heb ik nog wel liggen, mocht je er wat aan hebben.

met rechts bedoel ik als ik erop zit links *D

Gr. DIck

Dat is jammer Dick, als ik erop zit is het bij mij rechts.
Waarschijnlijk heb ik de ondergrond niet goed ontvet toen ik van kappen ben geswitched.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan