Racen op een CBR1000RR (SC57) 2004-2007

De wol in de demper verbrand idd, ik liet ze altijd vullen bij Pajic Racing.
Ergens hierboven las ik dat zo'n slipperclutch zo fijn is, nou ik vond dat terughakken altijd fijn en lekker slidend de GT nemen met mijn oude ex-Kyro SRAD, kon ik menig cupper mee pesten haha.
 
Hey SC57-racers,
Onlangs aangemeld en ik kan direct al een vraag stellen. Gisteren op Mettet gereden(4de keer met de fireblade) en plots tijdens de eerste sessie krijg ik een zwarte vlag. 106 en 107 Db terwijl 101 dynamisch is toegelaten. Die andere keren reed ik gewoon dicht bij het meetpunt en nooit probs gehad. Begrijp het dus niet goed. Kan eventueel de 'wol' aanvullen in de REMUS einddemper of op zoek gaan achter een originele. Wat hebben jullie gedaan of raden jullie aan om de motor wat stiller te krijgen? Binnen 3 weken rij ik op Francorchamps en daar wil ik echt niet geweigerd worden.
PS kan het zijn dat de, net gemonteerd, racezit bijdraagt aan de Db productie?
Alvast bedankt

Ik rij vaak op Zolder en had daar zoveel problemen met mijn arrow demper dat ik maar een standaard cbr1000rr demper op mijn arrow uitlaat gezet heb. Nu nooit meer geluidsproblemen ook niet op Assen of Zandvoort. Iets minder vermogen maar het feit dat ik niet meer de geluidsmetingen hoef te letten maakt me ook sneller.
 
Idd, die paar PK's gaan het 'm niet doen. Zoals gezegd is het nog altijd sneller als je zonder prob's kunt gassen ipv je steeds in te houden. Mijn tijd tijdens de sessies met Db-politie(toch 3 sessies zonder de, overigens best symphatieke, man met zijn apparaatje) lag 3" trager dan zonder deze persoon.
Ben dus op zoek naar een originele uitlaat voor de blade om van verdere zever af te zijn. Past een '06,07 uitlaat ook onder een '04,05 model trouwens?
 
geen idee maar ik heb nog een nagenoeg nieuwe 04-05 uitlaat en eventueel ook voorbochten als je interesse hebt.
 
geen idee maar ik heb nog een nagenoeg nieuwe 04-05 uitlaat en eventueel ook voorbochten als je interesse hebt.
Ik heb interesse(voorbochten zijn niet nodig). Ik geef je even mijn e-mail adres mee hieronder. Hoe ik je kan contacteren, woonplaats(dan kan ik afstand bekijken, ben zelf uit België) en verdere nuttige info zoals prijs ed.... Vertrek straks voor een week naar Duitsland voor mijn werk dus kan je waarschijnlijk niet direct contacteren. Vanaf ik kan contacteer ik je zo terug. Thx
eoddiver04@hotmail.com
 
Check die voorvork (eigenlijk heele voorpartij dan :9~ )

Groot nieuws: Ik heb dit weekend een camera steuntje op me blade gemaakt :P:P
 
Even OMA wegjagen.
Ben vorige week naar Francorchamps geweest voor de eerste keer.
Voor zij die er nog niet geweest zijn: doen! Het is misschien duur maar echt indrukwekkend.
Ben nog steeds aan het nagenieten: lange rechte lijn(250 gps km/u)(dit kan waarschijnlijk sneller maar ik kom niet echt hard uit de Radillion-iets met stalen ballen of het ontbreken ervan :+ ), aan 200+ richting bochten stormen:heerlijk *O* enz...
Maar goed ook belangrijk: met originele uitlaat geen geluidsovertreding. (zie mijn vorige posts) Wol was compleet verbrand in de REMUS demper. Mijn maat zei dat dit waarschijnlijk lag aan de hittewerende doek rond de uitlaatbochten ipv aan de binnenkant van de kuip. Hierdoor zouden de gassen nog te warm in de uitlaat binnen komen.

28s7csi.jpg
 
Maandag en dinsdag me jaarlijkse 2 dagen op assen gereden. (Jammer genoeg maar 1 keer in jaar :( )
Tevens tweede keer op de blade :), het opschroeven van de achterkant heeft deels geholpen met de rijeigenschappen naar mijn zin te krijgen, nog niet helemaal waar het wezen moet maar ik kan nu meer met de motor rijden zoals ik wil.

Eerste dag maar 2 sessies gereden door veel stomme foutjes met sleutelen (bougies vervangen, brandstofpomp gechecked, pakking niet goed ertussen gedaan en daarne benzineslang niet goed aangesloten :X )

Tweede dag 3 sessie gereden en 2 vroegtijdige de handdoek in de ring moeten gooien (benzine op en schakelstang los)

Toch me tijd weten aan te scherpen naar een 01:57.035 weer 3 sec van me pr van vorig jaar af :)

Volgend jaar onder de 1:55 zien te komen. :)
 
Laatst bewerkt:
Nou uiteindelijk een 02:03.5 gereden gisteren op Zandvoort.
Uitkomen bochten is nog steeds niet zoals ik het wil hebben en hier verlies ik ook de meeste tijd. Het duurt gewoon te lang voor ik de motor door de bocht heb en op het gas kan, hierdoor loop ik ook ontzettend wijd.

Verder kreeg ik een vreet spoortje op de band maar na de ingaande demping wat zachter te zetten werd dit gelukkig minder.

Had geen zin om met het weer van gisteren om te sleutelen en misschien fouten te maken.
(plus dat er een maatje onderuit ging en ter controle naar het ziekenhuis moest)
Besloot om zo met de motor te blijven rijden, niet geheel ontevreden en 1.6 sec boven me pr maar ik voel dat er meer inzit als ik de motor krijg zoals ik wil :)
 
gisteren op Assen gereden, uiteindelijk op 2:00:001 uitgekomen. ik weet zeker dat er meer in zat maar verkeer, (snelste was 1:45 in de groep en de langzaamste was 2:30 ;( ) een oliespoor en glijdende achterband gooide roet in het eten.
Wil nog een dagje zandvoort pakken en dan is t mooi geweest dit jaar!
van de winter de fiets maar even onder handen nemen..
 
Ik heb de afgelopen tijd wat zitten zoeken naar tailrisers voor de sc57
Dingen zijn schreeuwend duur. Ik laat er nu een door me neefje in elkaar bakken.

De bedoeling is dat de achterkant met tailriser net iets hoger staat dan zonder tailriser maar wel de hoogte versteller maximaal uitgedraaid. Kijken of dat me volgend jaar een beetje gaat helpen :)

De vorige eigenaar had blijkbaar een hele andere rijstijl als ik.

Bij me oude sc33 had ik dit ook een tailriser en met de hoogte versteller de motor omhoog gedraaid. stuurde erg nerveus maar dat vind ik juist prettig :)
Ben ook een nerveus jong, misschien is dat het ;)
 
Hee oma.
Ik heb ook een 2004 circuitracer
Ohlins achter
Wp gesloten cartridge voor
Motoholders voor en achter
Domino snelgas
Rapidbike
Crashpads zij en achter
Rcs19
Leovinci demper
Alu sneltankdop
Wave schijven
520 die ketting op 15/43
Vaste nokkenasspanner
Carbon beschermkappen

Ik heb er nog geen meter mee gereden. Wel zelf gebouwd. 1-10 voor het eerst op assen de shakedown ff kijken wat erin zit
Foto-VCUXVNEU-D.jpg
 
Laatst bewerkt:
laatst ook sc57 2005 gekocht,helemaal cup klaar ,bevalt perfect
maar ik zit nu elke keer te kloten met het achterwiel wisselen metde bussen die er elke keer uitvallen.
hoe hebben jullie dit op gelost vaste wiel bussen of iets anders.
ben benieuw

groeten patrick
 
Ik heb inderdaad vaste wielbussen (bus met opstaand randje die achter de keerring blijft hangen.
Iemand hier op het forum kan er ook aankomen, ik weet alleen niet meer wie dat nu precies was.
 
Mwoa, ging lekker. Na heel lang geleden (2002) weer een keer op Assen geweest met deze fiets. De baan is redelijk veranderd in de tussentijd en mijn snelste tijd 1.55.057 met de oude ruskenhoek. Zit nog meer in. ff wat afvallen en de motor finetunen. En voor de heren, ik rij voor het eerst met aangepaste veren en dat is me toch een verschil vergeleken met standaard veren. Voor WP gesloten cardridges en achter volledig instelbare Ohlins met preload adjuster.Voor zover mijn input
 
Nette tijd, en zal gezien je beperkte ervaring op de fiets en weinig recente circuit kilometers nog wel naar beneden gaan in de toekomst. :)
 
Ik bezit sinds een poosje een Fireblade uit 2005!!! Maar ik heb haar dit jaar nog niet kunnen testen op het circuit :N . Dus hopelijk volgend jaar snel!

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan