BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

Ziet er mooi uit Ted.

@Hageno
Ik rijd ww en heb mijn brommer eind januari opgehaald. Ik heb hem daarom net als mijn vorige motor ingespoten met S100 corrosie schutz. Dit werkt goed. Hoe vuiler hij dan wordt doordat er steeds meer troep aan het goedje blijft kleven, hoe beter hij beschermd is. Soms kon ik het echt niet meer aanzien en spoot ik hem af om hem van een nieuwe laag corrosie schutz te voorzien, maar in feite is het beter om het vuil allemaal te laten zitten en hem pas na de pekeltijd schoon te maken.

Bij zowel mijn r850r als bij mijn r1200r heb ik geen pekelschade gehad.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook gewoon het originele zadel, ondanks mijn lengte van 1.93 m. Gaat prima, al heb ik wel onlangs de voetsteunen een klein stukje verlaagd. Bij het betere bochtenwerk is dit wel even de voet intrekken om de laars te sparen, maar verder helemaal goed.

Mijn motor glimt ook niet zo hard, maar aangezien ik volgende week naar Scandinavië ga heeft het nu geen zin om hem uitgebreid te gaan poetsen, in Zweden zal hij binnen de kortste keren toch weer veranderen in een insectenkerkhof.

Veel plezier daar :]

Afgelopen zondag zo'n 300 km getoerd door NL met het 83 cm zithoogte comfortzadel.
Wel in de leercombi, dus dat geeft al een beter gevoel.
Bochtjes vielen dit keer niet tegen, misschien gewoon wennen aan een iets hoger zwaartepunt, al heb ik vaak nog wel moeite om hem echt plat te leggen in de bochten.
(die glijpartij 2 winters geleden op de Honda ben ik nog niet helemaal kwijt)
Langzaam aan verdwijnen de schaamrandjes weer beetje bij beetje.
Overeind blijven is toch belangrijker.
 
Laatst bewerkt:
Dat zou wel een buitenkans zijn als hij serieus en schadevrij is. maar er kunnen altijd speciale omstandigheden zijn die iemand er toe zet iets weg te doen tegen een prijs onder de marktwaarde dus wie aan het zoeken is: neem eens contact op en laat het ons weten wat het resultaat is :Y
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de 40.000 km beurt laten uitvoeren. De motor rijdt weer als een zonnetje. Nu nog aan nieuwe banden, dan kan hij weer een tijdje mee.
2 weken geleden is de folie sensor al voor de 2e keer vervangen. :( Heeft iemand hier ook al eerder problemen mee gehad?
 
Je bent zeker niet de eerste hier.
Ik gelukkig (nog) niet.
Ik ben wel benieuwd naar de constructie.
Heb je een foto of staat dit b.v. ook in de Reprom documentatie?

Ik ben altijd wel heel voorzichtig met tanken, mogelijk kan dit ook de foliesensor beschadigen. :?

Alleen kapot gaan van het klotsen van de benzine lijkt me sterk, want dat zou een normale belasting moeten zijn.
 
@ damted

Nee ik heb geen foto ervan en ik weet niet of het in het Reprom documentatie staat. En ja, tanken gaat eigenlijk vanzelf rustig met zo'n vulopening.

@ 100kb

De afwijking is onacceptabel. Lege tank en dan 3 blokjes op de display en nog 86 km resterend op de BC vind ik niet juist. Bij doormeten bleek de "nieuwe" sensor ook defect. Er wordt ook geadviseerd om de tank, zeker als je de motor langere tijd niet gebruikt, zo vol mogelijk te houden. De adviseur had het over uitdroging. :? De sensor is gelukkig weer onder garantie vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Dat zou wel een buitenkans zijn als hij serieus en schadevrij is. maar er kunnen altijd speciale omstandigheden zijn die iemand er toe zet iets weg te doen tegen een prijs onder de marktwaarde dus wie aan het zoeken is: neem eens contact op en laat het ons weten wat het resultaat is :Y

Heb ook kontakt gezocht en kreeg vreemd mailtje terug met een hotmail adres en met de navolgende tekst:

"Ik heb een paar foto's van de motor bijgedaan. Hier zijn de foto's
Deze motor is in perfecte staat
Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de motor, maar dit is geen probleem.
Ik kan sturen de motor naar uw adres, je hebt 5 dagen om de motor te testen voordat ik mijn geld.
De prijs van de motor is 4.000 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Ik verkoop het voor deze lage prijs omdat ik te gaan voor een jobaanbieding in de VS
Als je enige vragen hebt verstuur me met de e-mail
PS: Gelieve te antwoorden me in het Engels, want ik spreek geen Nederlands. Mijn man komt uit Nederland, maar hij is nu in de VS".

Zou willen aanbevelen hier niet op in te gaan of er moeten afspraken gemaakt worden over levering/overdracht in NL en betaling pas tijdens overdracht.

Ben overigens nieuw op dit deel van het forum als ex. R1100RS rijder en nu een nieuwe R1200R in Classic trim.
Ik krijg hem25 augustus...

Hoe zijn de ervaringen met het "hoge" windschermpje? Neemt dat voldoende de winddruk weg op je bovenlichaam?

Groet,

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Nog beter is om ook de marktplaats moderators van deze mogelijke scam melding te maken.
Straks tuint er iemand in en kan die naar zijn geld fluiten.

Als het te mooi is om waar te zijn, is het waarschijnlijk ook zo.

Nog even het RDW register erbij gehaald en met MX-FX-37 had ik een BMW R1200R te pakken.
Datum eerste toelating 03-09-2008
Datum aanvang laatste tenaamstelling 12-01-2012
Datum eerste afgifte Nederland 18-02-2010

Lijkt dus al geïmporteerd naar NL op 18-02-2010 en op 12 januari 2012 voor het laatst van eigenaar gewisseld.

Mogelijk gebruikt de aanbieder zelfs foto's van iemand anders zijn motor om hiermee geld binnen te halen.
verder gezocht:
http://bmw-motorrad-occasions.nl/main/detail.php?&kenteken=MXFX37
dan staat die ook nog op www.keram.nl eenBMW dealer maar dan zonder foto's
Wel apart deze advertentie.
Ik heb nog even een reactie op MP gestuurd:

Beste Jan,

Je biedt een mooie motor aan voor een scherpe prijs.
Graag zou ik snel een proefrit willen maken en als die voor de rest helemaal schadevrij is, hoop ik dat we het wel snel eens kunnen worden.
Zou het morgen al kunnen?
Graag je NAW gegevens, dan kan ik langs komen.
groetjes,
Ted
 
Laatst bewerkt:
Advertentie is nu verdwenen van MP.

Ik heb ook geen reactie meer gehad op mijn mailtje.

Mogelijk is er ook nog gebruik gemaakt van een gehackt MP account.

Als het te mooi is om waar te zijn, wees dan op je hoede met dit soort advertenties.
 
Toch nog een reactie gehad:
Ik heb een paar foto's van de motor bijgedaan. Hier zijn de foto's
Deze motor is in perfecte staat
Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de motor, maar dit is geen probleem.
Ik kan sturen de motor naar uw adres, je hebt 5 dagen om de motor te testen voordat ik mijn geld.
De prijs van de motor is 4.000 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Ik verkoop het voor deze lage prijs omdat ik te gaan voor een jobaanbieding in de VS
Als je enige vragen hebt verstuur me met de e-mail
PS: Gelieve te antwoorden me in het Engels, want ik spreek geen Nederlands. Mijn man komt uit Nederland, maar hij is nu in de VS.

Dit soort reacties komt wel heel bekend voor.
Dus ik ga er gewoon mee verder en eens kijken wanneer ze er mee ophoudt:

Mijn antwoord op haar mail:

Dear Caroline,

Why is the advertisement gone from Marktplaats site?
I thought you offered this bike in the Netherlands.
I did a search on the license plate number and I found this bike is also offered by a BMW dealer in the Netherlands.
It's a bit strange that you also offer this bike on Marktplaats.

Before I want to continue with this case, can you sent me an image of the registration certificate were you can proof it's your bike or the bike of your husband?
I also asked for your address. At least give me the Dutch address of your husband.

regards,
Ted


Ik verwacht eigenlijk geen antwoord meer, maar wie weet...
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij helpen aan een digitale R1200R originele BMW werkplaats manual voor de 110 pk uitvoering?

Voorstel: PB met downloadlink in verband met bvb autheursrechten

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend met de nieuwe spiegels aan de slag gegaan.
Eerst met een schroefdraadverloop in de originele stuurbeugel, maar toen kon ik mijn spiegels niet ver genoeg kantelen en zat ik alleen nog maar tegen het asfalt aan te kijken.

Dus heb ik zelf 2 steuntjes in elkaar gelast en het schroefdraad im M10x1,25mm getapt,
zodat de spiegels er direct in kunnen.

Hieronder een plaatje van de zelf gemaakte steuntjes:
BILD2269.jpg

Hier zijn de busjes nog 30mm en die heb ik later ingekort tot 20mm
Daaronder een plaatje van de motor met gemonteerde spiegels.
BILD2271.jpg


Het voordeel van deze spiegels is dat ik ze wel mooi vind en dat ze een aanmerkelijk stabieler beeld geven van de wereld achter mij.
Ik had nog de ronde spiegels en die hadden best wel last van trillingen.
Bovendien denk ik dat ik zelfs nog wat meer zie dan voorheen.
 
Beetje raar verhaal, volgens de advertentie zou het gaan om de
vijfde editie uit 2007 en ik heb hier een originele DVD met versie 4 uit 2010??

Weet je wat de DVD ongeveer heeft gekost?

Roelof.
 
Ik heb er eigenlijk niets voor betaald (i.v.m. de doorstane ellende met mijn 2006 F800S mocht ik van BMW NL voor een vorstelijk bedrag aan accessoires uit de BMW catalogus mee bestellen toen ik mijn R1200R bestelde) maar ik zie dat hij op de factuur staat voor het verschrikkelijke bedrag van 60€ :o :o :o Dat is weer eens een echte vier-sterren BMW prijs zeg!
 
Ik heb er eigenlijk niets voor betaald (i.v.m. de doorstane ellende met mijn 2006 F800S mocht ik van BMW NL voor een vorstelijk bedrag aan accessoires uit de BMW catalogus mee bestellen toen ik mijn R1200R bestelde) maar ik zie dat hij op de factuur staat voor het verschrikkelijke bedrag van 60€ :o :o :o Dat is weer eens een echte vier-sterren BMW prijs zeg!


@100kb

Kun je me even een PB sturen? Bij jou staat PB niet aan....

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Tjonge jonge wat is die 1200R een lekkere stuurfiets zeg! :P
Loopt met die Metzler Z8 roadtec zo :] mooi door de bocht. Dat was op de
Z750 toch wel anders. Die stond overigens op de MPR3.
 
Dus je bent nu helemaal gewend aan de boxer.
Klinkt heel herkenbaar.
Jij komt ook van een 4 in lijn Jap en dan is zo'n twin gewoon even wennen.

BMW heeft toch wel een strak rijwielgedeelte van goede kwaliteit en dat merk je als je eens een bochtje of wat meer bochtjes pakt :+
Mijn ervaring met de Z8 Interact was goed toen die helemaal nieuw was.
Toen na zo'n 6000 km vond ik hem onrustig op ruw asfalt.
Nu die weer wat verder gesleten is, ben ik toch wel weer tevreden over het bandje.

Rijd jij de randjes er nog een beetje af, of lukt dat jou ook niet?
Ik houd nog een centimeter over aan beide kanten, ook op de voorband.
De Z8 is vrij stijl van opbouw aan de zijkant en dan zijn de randjes alleen te vinden als je hem echt goed plat legt.
 
Zit nu op zeg maar 1cm van de rand af. ;)

Er liggen een paar mooie bochten op weg naar mijn werk en ik merk
dat ik veeeel meer durf met de Beemer dan de Kawa en dat, terwijl ik gewoon met de ESA op standje Comfortabel rondrij :]
 
EMOTIE:
Vandaag om 08:00 opgestaan met als plan om een toerrit te maken. Grote plassen regen water voor de deur,dus eerst Buienradar raad plegen. De eerste opklaringen in het westen. Dus Duitsland,Veluwe het oosten des land valt af.De keuze is gevallen op een rondrit onder Breda. Start in Chaam via Belgie naar Ulvenhout bij de brandweer. FF ontbijten volgieten met koffie,de R1200R de schuur uit toveren (deur 80cm breed) motor pak van Restyle aangedaan, TomTom 2nd edition (niet waterproof)aangesloten, helm op en gaaaaan. Het genot begint al bij het indrukken van de start knop, hoera de boxer komt tot leven. Een lichte trilling gaat door ons heen, wij zijn samengesmolten. Het is droog maar het dreigt wel. Eerst nog even tank vullen 10:00 uur we volgen het voorwiel richting Rotterdam A12 100 KM per uur om er in te komen. Brienenoord over, 100 op een 5 baans weg richting Breda eindelijk het veel belovende bord even na de tunnels van Zwijndrecht 130.Voor het eerst legaal 130 naast een Volvo van de KLPD zonder aan de kant gezet te worden,Feest. Mijn eerste lange rit op mijn R1200R. Met regelmatig water koeling onderweg. Mensen Wat een Stabiliteit, souplesse, koersvastheid,en zuinigheid, Wat een motor. De wind (storm) nu nog in de rug. Terug pal tegen wind zelfde hoge snelheid 130 nog steeds stabiel, alleen mijn Schuberth bijna tegen mijn neus aan gedrukt,Wat een feest. En dan zet je hem thuis voor de deur,alles is vies onder de bagger en toch rij ik op asfalt. FF lekker wassen, poetsen en weer tussen de 80 cm door de schuur in.
Onze wegen scheiden zich weer, het samen smelten is over jij in de schuur ik in huis.
Ik kan er een stoeltje bij zetten en uren naar kijken, Puur emotie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan