Enfield scrambler

Oei en japse hendel op een Enfield maar goed het kan Enfield heeft ze wel magura daar zit het op maar is wel erg plastic
Ik doe het alleen mt een achterrem schakelaar en mezelf aangeleerd als ik rem ook de achterrem rem gebruiken (bittere noodzaak met een Enfield vooral met halve naafjes).
Heb ook wel eens kabelsetjes gezien (vehikel) waar een splitter tussen zat daar kon je een schakelaar mee bedienen (remlicht)speciaal voor oldtimers dus er zijn meer mensen met die wens
 
Nog niet echt gezocht naar een remschakelaar, ik denk dat ik gewoon op zoek ga naar een hendel waar er 1 in zit. Omdat ik eerst Utrecht uit moet zien te komen voor ik bij de leuke stukjes ben, lijkt een remlicht me wel zo prettig....

Ondertussen moet ik erg uitkijken dat ik de Enfield niet kwijt raak.... Vriendinlief is ook nogal gecharmeerd van deze Indiër:

IMG_5904-2.jpg


http://youtu.be/8BdmYUHUgiw

Ik heb gisteravond de koppeling wat bijgesteld, nu gaat ie wel in z'n 1 ;)

Carburateurtje ook wat fijngesteld en nu start en loopt het alemaal gewoon goed. Dan kan ik mij nu wat meer toeleggen op het afwerken.



heeft er iemand voor mij nog bij toeval een oud setje beugels liggen waarmee het voorspatbord vastzit bij een japanse motor?

Ik bedoel dus die lange staven zoals op het voorspatbord van een CB:

img_7232.jpg



Zelf kan ik ze nooit zo licht maken.
 
Laatst bewerkt:
Als het goed is zit er één zo'n beugel op m'n oude KZ spatbord.
Ligt als het goed is nog ergens bij jou ;)
 
Beugeltjes heb ik niet meer, maar wel het spattertje, zoals het hier nog op de caferacert zat.

Interesse? Even PM-en.
En indien niet, ook goed. :Y

Groet

Gijs

full
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor het aanbod :)

Een spatbord heb ik al, ik zoek dan ook alleen de lange beugels. De voorvork van een Enfield heeft geen aansluitpunten voor een spatbord in het midden van het spatbord (er zit dus geen beugel tussen de voorpoten).
 
Mijn werk liep wat uit vandaag, dus ik had net wat tijd om een koplamp de Enfield te zetten en te gaan rijden. Uiteindelijk een flinke rit geworden. Wat puntjes van aandacht:
- Er moeten echt andere banden op, op de weg geeft de achterband weinig vertrouwen, de Avon Speedmaster voorband is echt dramatisch offroad
- Offroad is een voorspatbord toch wel handig...
- Kentekenplaat moet nog steviger vast, de ijzeren staaf waarmee hij vast zat is gewoon kapot getrild.... Kenteken gelukkig wel terug kunnne vinden.


Maar afgezien van de aandachtspuntjes: Ik heb me echt onwijs vermaakt op dat ding en ik ben volgens mij niet eens boven de 80 geweest.

IMG_5931.jpg


IMG_5936.jpg
 
Zo, weer bezig geweest:
- Extra beugels gemaakt voor het achterspatbord (minder trillingen)
- Beugels gemakat voor het voorspatbord en gemonteerd
- wat klein afwerkwerk

IMG_5989-2.jpg


IMG_5974.jpg


Ik moet echt die banden vervangen.... Verder zijn de standaard voetsteunen niet echt wat ik wil. Ik ben vadaag extra vroeg opgestaan voor de 3e testrit en mijn eerste echte terreinrit ooit. Als je staat op de voetsteunen hebben de rubbers de neiging te verschuiven en dat is best irritant.


Maar voor de rest heb ik me enorm vermaakt in de bossen *O*
 
Zo, weer bezig geweest:
- Extra beugels gemaakt voor het achterspatbord (minder trillingen)
- Beugels gemakat voor het voorspatbord en gemonteerd
- wat klein afwerkwerk

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik moet echt die banden vervangen.... Verder zijn de standaard voetsteunen niet echt wat ik wil. Ik ben vadaag extra vroeg opgestaan voor de 3e testrit en mijn eerste echte terreinrit ooit. Als je staat op de voetsteunen hebben de rubbers de neiging te verschuiven en dat is best irritant.


Maar voor de rest heb ik me enorm vermaakt in de bossen *O*





MIOB

die voetsteunen heb ik nog steeds . [ die je vergeten was de laatste x dat je hier was]
ut is mooi weer en 20km. via de Utrchtsche heuvelrug _O- :]
:W
 
MIOB

die voetsteunen heb ik nog steeds . [ die je vergeten was de laatste x dat je hier was]
ut is mooi weer en 20km. via de Utrchtsche heuvelrug _O- :]
:W

Ja, maar die gaan niet passen -O-

Was vanochtend nog in de bossen bij Hilversum met de Enfield :)
 
Tip:
rubbers eraf...
haarlak spuiten...
rubbers erop!
ff laten drogen en klaar is Klara, (eh Miob. :$)
:Y

Niet geschoten is altijd mis. ;)
 
Rubbers eraf, gaatjes boren, inbusboutjes erdoor.

Grip en mooie industriële uitstraling die bij de bike past
 
Ik heb nog niets verzonnen voor de voetsteunen.


Vanochtend ook weer de Enfield van stal geaald. Extra vroeg vertrokken (9:00 uur, vroeg, kuch) om de bossen onveilig te maken. Ik heb me uitstekend vermaakt op de onverharde wegen in en buiten het bos en op de achteraf wegen

IMG_60661.jpg




pano-3.jpg




IMG_6056.jpg


Tijdens de pauzes ook best vermaakt trouwens:

IMG_6060.jpg



Voor ik het wist was ik dik 4 uur verder. Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo lang op een motor heb gezeten, maar dat is jaaaren geleden.
 
~
Ik heb nog niets verzonnen voor de voetsteunen.




Miob
ik heb de nieuwste bruislijm in het hobbyhok
" is bruislijm met vezel " versterkt. [ in pistool tube ]
ik lijm staal op hout ermee .
droogt vrij snel en lijmt als 'n jekko .
als je wil , kun je die proberen.
je weet waar me huis woont.
:W
 
Hey Miob,

Ik dacht dat ik één van je topics had gelezen dat je een huis, tuin en keuken tig lasapparaat gekocht had. Klopt dit of ben ik nou mis?
Zo ja, wat voor merk is en wat is jouw ervaring ermee?
 
Hey Miob,

Ik dacht dat ik één van je topics had gelezen dat je een huis, tuin en keuken tig lasapparaat gekocht had. Klopt dit of ben ik nou mis?
Zo ja, wat voor merk is en wat is jouw ervaring ermee?

Het merk weet ik zo even niet, maar Ebay duitsland staat er vol mee.

Ik heb er eentje met een pulsfunctie, ik heb inclusief verzenden ergens tussen de 100 en 140 euro betaald voor datding en ik ben er uitermate tevreden mee. Zelfs ultradun << 1 mm) materiaal is te lassen!
 
gaan we daar even kijken, bedankt voor de tip.
meteen maar even gekeken en een paar aan het volgen.
 
Laatst bewerkt:
gaan we daar even kijken, bedankt voor de tip.
meteen maar even gekeken en een paar aan het volgen.


Vriend van mij heeft een jaar of 3-4 geleden ook zo'n ding via Ebay Duitsland gekocht. Staat een ander merk op, maar ik denk dat ze uit dezelfde fabriek komen. gebruiekn we al jaren behoorlijk intensief naar volle tevredenheid (maar de mijne is nog iets prettiger door de pulse functie).
 
Vriend van mij heeft een jaar of 3-4 geleden ook zo'n ding via Ebay Duitsland gekocht. Staat een ander merk op, maar ik denk dat ze uit dezelfde fabriek komen. gebruiekn we al jaren behoorlijk intensief naar volle tevredenheid (maar de mijne is nog iets prettiger door de pulse functie).

heb er op één geboden die vanavond afloopt, even in de gaten houden dus. Heeft ook pulse functie al is dat voor mij niet zi heel belangrijk, niet dat ik goed kan lassen maar ik heb op m'n stage geleerd omdat met de hand te doen dus...
We gaan het zien, eerst maar eentje winnen/kopen en dan nog een fles en druk regelaar.
 
Laatst bewerkt:
-O-

Hmzzz, hij wil niet meer. Hij heeft een weekje of 2 stil gestaan en nu wil ie niet meer. Hij start goed, loopt goed stationair, maar slaat uit zodra je gas geeft. Met de choke erop doet ie het iets beter, maar niet goed genoeg.

Hij heeft een kleine twee weken stil gestaan, niets veranderd verder.

Ik heb:
- De electra nagelope
- Bougie gewisseld
- timing gecontrolleerd en wat mee zitten draaien
- de carburateur (was al brandschoon) nog een keer schoon gemaakt.
- Klepspeling is goed




Ik heb geen ideeën meer en ik wil riden :]


Tips?
 
Terug
Bovenaan Onderaan