Voxan Café Racer

Nog even bezig geweest met het voorkantje ;) Op het net staan een paar duidelijke foto's van de voorkant van de Black Magic dus mooi voorbeeld. Op deze foto's is redelijk goed te zien hoe e.e.a. vast zit. Het koplamp freempje van de duc monster is onbruikbaar. Ik ga zelf een freempje maken van 12mm rvs buis. Deze zit vast op twee tapgaatjes onder aan de kroonplaat, en bovenaan zit er een bevestiging van het oude contactslot kapje. Dan laat ik even een paar oren zetten op de goede maat van een mooie 6 streep dik. Die kunnen later worden gepoedercoat.

Weer een heel verhaal waar niemand wat mee kan ;)
 
Laatst bewerkt:
Nog even bezig geweest met het voorkantje ;) Op het net staan een paar duidelijke foto's van de voorkant van de Black Magic dus kan ik dat mooi na maken. Op deze foto's is redelijk goed te zien hoe e.e.a. vast zit. Het koplamp freempje van de duc monster is onbruikbaar. Ik ga zelf een freempje maken van 12mm rvs buis. Deze zit vast op twee tapgaatjes onder aan de kroonplaat, en bovenaan zit er een bevestiging van het oude contactslot kapje. Dan laat ik even een paar oren zetten op de goede maat van een mooie 6 streep dik. Die kunnen later worden gepoedercoat.

Weer een heel verhaal waar niemand wat mee kan ;)

Maar wel een verhaal dat aandachtig gelezen wordt door je vele volgers :) maar: foto's plaatsen mag altijd natuurlijk :P
 
Das dan weer mooi om te weten ;) Die foto's komen er binnenkort echt weer bij te staan hoor.

Heb contact gehad met Startwin in Loenen. Ze gaan na het lassen de tank behandelen zodat hij daarna strak gemaakt kan worden. Gaat nog wel wat tijd in zitten hoor...
 
Vanavond een paar uurtjes aan het knutselen geweest. Omdat de originele luchtbox blijft, maar deze niet onder de tank past, heb ik de slijptol er in gezet. De omtrek is uitgespaard in de tank, maar de hoogte is te veel en daarom moest het deksel zakken.

De dekselrand kan er weer aan worden gelamineerd, zodat het originele deksel weer past.
Nu even met tape vast gezet en de tank past er nu goed op.

P1010726.jpg

P1010727.jpg


Dit gedeelte is er tussenuit gehaald :X

P1010728.jpg


Helaas, goedkoop blijkt weer duurkoop te zijn, want de tankdop wil niet sluiten en er is een stukje van het kunststof afgebroken. Dat had ik nog niet gezien. Maar ik zal er binnenkort wat meer tijd in stoppen om te kijken of ik dat kan fiksen. Anders gewoon op zoek naar een andere.

P1010732.jpg
 
Ja dacht ik al ;) Ga toch weg, jij verlegen zeker :9
 
Als jij niet snel deze kant op komt sleutel ik jou leidingen op de motor van truus ;)
 
Vanavond een paar uurtjes aan het knutselen geweest. Omdat de originele luchtbox blijft, maar deze niet onder de tank past, heb ik de slijptol er in gezet. De omtrek is uitgespaard in de tank, maar de hoogte is te veel en daarom moest het deksel zakken.

De dekselrand kan er weer aan worden gelamineerd, zodat het originele deksel weer past.
Nu even met tape vast gezet en de tank past er nu goed op.

[afbeelding]
[afbeelding]

Dit gedeelte is er tussenuit gehaald :X

[afbeelding]

Helaas, goedkoop blijkt weer duurkoop te zijn, want de tankdop wil niet sluiten en er is een stukje van het kunststof afgebroken. Dat had ik nog niet gezien. Maar ik zal er binnenkort wat meer tijd in stoppen om te kijken of ik dat kan fiksen. Anders gewoon op zoek naar een andere.

[afbeelding]

je bent alweer goed bezig
maar ben je nu niet bang dat je te weinig inhoud hebt in je airbox?
is volgens mij nog een aardig stukkie tussen uit
ben al wel benieuwd naar het resultaat dus ik blijf het volgen
komt tzt hier ook een bak aan
 
Op de foto lijkt het een groot stuk, maar dat valt wel mee. De nieuwe inhoud is vele malen groter dan de doorlaat van het filter. Ook volgens Madracing geen probleem, die heeft de zelfde ombouw gedaan.

Nee hier komt zeker geen bak aan ;) Leuk dat je het volgt.

Heb trouwens alweer een andere tankdop gescoord. Deze is wel compleet. Bij de vorige miste ik ook de boutjes en sealring om om de tankdop rand.
 
Op de foto lijkt het een groot stuk, maar dat valt wel mee. De nieuwe inhoud is vele malen groter dan de doorlaat van het filter. Ook volgens Madracing geen probleem, die heeft de zelfde ombouw gedaan.

Nee hier komt zeker geen bak aan ;) Leuk dat je het volgt.

Heb trouwens alweer een andere tankdop gescoord. Deze is wel compleet. Bij de vorige miste ik ook de boutjes en sealring om om de tankdop rand.
ok
dat is dan ook opgelost :+
TRIUMPH doppie zeker 8-)
 
Jep Zadi inderdaad, wat ook door Guzzi en Triumph werd gebruikt in die tijd.
Dat logo plamuren we wel weg ;)
 
Bekabeling had Conrad allemaal. Wel even zoeken omdat er zoveel keuze is, maar nu is het in bestelling. Dan eerst maar eens rustig beginnen met de kabelboom weer dicht werken. Maar we verwachten onze eerste spruit over twee weken, dus zal het wel even zoeken worden naar tijd.
 
Op dit plaatje kan ik mooi zien hoe de luchtbak van de BM er uit ziet, en kan je meteen zien hoe een voxan is opgebouwd. De rechter framebuis fungeert als ontluchting van de olietank, waar de achterbrug in draait. Ook zo'n voor spattertje zou ik nog wel willen hebben.

78292ac6de18727ee27bb1e3eba542eb
 
Op deze foto is het nog wat gedetailleerder weergegeven. Olietank is nu goed te zien.

voxan-black-magic-motor2.jpg
 
Omdat de kuipspiegels vervallen en er gewone spiegels op komen, heb ik het liefste de spiegelhouders die bij de brembo gold serie horen. Iemand een idee waar ik die kan kopen? Zie foto.

voxan-black-magic-maneta.JPG
 
Zelfs zonder kuipwerk ziet zo'n voxan er goed uit!
Wat betreft de spiegels: al aan bar end spiegels gedacht?

Klein, past goed op een café racer, en verbazingwekkend veel/goed zicht naar achteren!
 
Ja goed idee, maar vind ze niet zo mooi. Vind twee normale spiegels mooier dus dat word em ;)
 
In dat geval kan je beter normale doen idd. Het gaat er om dat je hem zelf mooi vind natuurlijk.
 
Heb even contact gezocht met Ducaparts. Ze zouden kijken of ze wat hadden voor me. Die losse spiegel houders bij het stuur op maakt het veel te druk, en word er niet mooier van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan