Jonathan Rea topic

Ik vergeet norick Abe niet meer , met zijn lange manen uit de helm wapperen prachtig. :]
In zijn eerste wildcard optreden bijna als eerste de streep over , helaas er af gedondert.

Helaas ook al weg, naar de eeuwige jachtvelden.
 
Laatst bewerkt:
Zo hé mijn aller grootste favo #74 Daijiro Kato deed wat volgens mij nooit meer wordt geevenaard !!!!

Hij verraste iedereen toen hij in de 250cc categorie met een wildcard op het circuit van Suzuka en ook op Motegi de overwinning wist te behalen, en later behaalde hij ook nog een tweede positie op hetzelfde circuit.


Na vier jaar enkel te hebben meegedaan aan de 250 cc Grand Prix van Japan, die hij zowel in 1997 als in 1998 verrassend wist te winnen, nam hij vanaf 2000 deel aan alle wedstrijden in diezelfde klasse. Met onder andere vier overwinningen wist hij dat jaar als derde te eindigen in het wereldkampioenschap.

En werd wereldkampioen in 2001.

Met maar liefs 13 podiums en daaruit 11 overwinningen!!
 
Ik vergeet norick Abe niet meer , met zijn lange manen uit de helm wapperen prachtig. :]
In zijn eerste wildcard optreden bijna als eerste de streep over , helaas er af gedondert.

Helaas ook al weg, naar de eeuwige jachtvelden.
Fantastische coureur! Inderdaad in een stom ongeluk overleden, geschept door een vrachtwagen op zijn privémotor.

Waar zijn dan toch de gloriedagen van de Japanse coureurs gebleven? Aoyama, Takahashi, Nakagami, ze lijken het allemaal niet te kunnen redden, zeker in de koningsklasse niet (alhoewel Nakagami die kans nog niet gehad heeft). En mannen als Nakano en Ukawa zijn ook als een nachtkaarsje uitgegaan na relatief kleine successen. Toch jammer.

Maar goed, dit gaat over Jonathan Rea natuurlijk. Als hij zich in Misano in de strijd zou kunnen mengen die voor plaats negen of tien vecht, heeft hij het bijzonder goed gedaan.
 
Maar goed, dit gaat over Jonathan Rea natuurlijk. Als hij zich in Misano in de strijd zou kunnen mengen die voor plaats negen of tien vecht, heeft hij het bijzonder goed gedaan.

Op de beste fiets van het veld vóór de CRTs finishen (inclusief de Pramac en AB Cardion traktoren) is bijzonder goed? -O-

Kom Sjors, niet zo snel tevreden zijn. :P
 
Op de beste fiets van het veld vóór de CRTs finishen (inclusief de Pramac en AB Cardion traktoren) is bijzonder goed? -O-

Kom Sjors, niet zo snel tevreden zijn. :P

Rea, Haslam, Camier kunnen het van die generatie nog niet echt waarmaken. Ze waren wel een beetje de beloftes uit het BSB. Crutchlow hoorde er ook bij en die doet het verrassend veel beter terwijl hij juist de "mindere"zou zijn van die 4... tja, ik gun het die engelse jongens allemaal wel! Niet van die poeha en andere mediageile acties zoals de zuid europese jongens...
 
Fantastische coureur! Inderdaad in een stom ongeluk overleden, geschept door een vrachtwagen op zijn privémotor.

Waar zijn dan toch de gloriedagen van de Japanse coureurs gebleven? Aoyama, Takahashi, Nakagami, ze lijken het allemaal niet te kunnen redden, zeker in de koningsklasse niet (alhoewel Nakagami die kans nog niet gehad heeft). En mannen als Nakano en Ukawa zijn ook als een nachtkaarsje uitgegaan na relatief kleine successen. Toch jammer.

Maar goed, dit gaat over Jonathan Rea natuurlijk. Als hij zich in Misano in de strijd zou kunnen mengen die voor plaats negen of tien vecht, heeft hij het bijzonder goed gedaan.


:Y :Y

Harada die gewoon geen kampioen mocht worden op de 250 appie in.... 97?? ( :? )
Ui die alles zoek reed op zn #41 Gilera,
Ueda met een veelste grote bril :P ,
Wakai, de Japanse Tony Elias
Aoki kampioen wordend op een Molenaar 125cc fiets

En zo kan je nog wel ffekes doorgaan :z




Oh ja, ontopic

Go Rea :}

Als tie zich achter de 4 yamaha's en Pedrosa nestelt.. gewoon goed gedaan :Y :Y
 
Rea, Haslam, Camier kunnen het van die generatie nog niet echt waarmaken. Ze waren wel een beetje de beloftes uit het BSB. Crutchlow hoorde er ook bij en die doet het verrassend veel beter terwijl hij juist de "mindere"zou zijn van die 4... tja, ik gun het die engelse jongens allemaal wel! Niet van die poeha en andere mediageile acties zoals de zuid europese jongens...
Talent genoeg, maar bij ieder van hen is er wel iets aan te wijzen waardoor het net niet lukt(e)... Rea en Haslam kregen niet het materiaal van Honda en Suzuki, Camier en Laverty niet van Aprilia. Bij Yamaha zie je bijvoorbeeld een heel andere insteek, en daar hadden zowel Crutchlow als Laverty en Spies veel profijt van!
 
Harada die gewoon geen kampioen mocht worden op de 250 appie in.... 97?? ( :? )

Was in argentinie, laatste bochten sectie en Capirossi ramde hem er gewoon van af en Capi kon doorrijden en werd kampioen in de laatste race... s`avonds had ie ook gelijk het ontslag van Aprilia in handen, leek nergens op en iedereen verguisde nr 65....jaren later wordt ie door iedereen gezien als 1 van de meest sportieve en sympathieke gast uit het gp wereldje...tja tijd doet wonderen, vond Capi ook altijd wel een goede kerel maar die actie sloeg nergens op!

Daarom kan ik me soms ook een beetje woest maken dat bijv. Biaggi nog steeds wordt verguist door een grote groep en Capi wordt gezien als de knuffelbeer...
 
Talent genoeg, maar bij ieder van hen is er wel iets aan te wijzen waardoor het net niet lukt(e)... Rea en Haslam kregen niet het materiaal van Honda en Suzuki, Camier en Laverty niet van Aprilia. Bij Yamaha zie je bijvoorbeeld een heel andere insteek, en daar hadden zowel Crutchlow als Laverty en Spies veel profijt van!


Vindt het bij Rea toch niet helemaal terecht, bij Ten Kate heb je gewoon 1 van de beste fietsen en wellicht het beste team. Als je dan echt het talent hebt om wereldkampioen te worden dan kom je op zulke fietsen ook wel bovendrijven... ze komen net te kort!

En Spies werd veel te hoog ingezet, ik heb vanaf begin gezegt dat het een Toseland 2 wordt en daar gaat het nu ook verdacht veel op lijken..die titel in het WSBK was terecht en verdient maar kreeg die wel kado natuurlijk door Haga....

Maar goed, laat die engelsen allemaal maar komen...vind het alleen maar gaver worden!
 
Op de beste fiets van het veld vóór de CRTs finishen (inclusief de Pramac en AB Cardion traktoren) is bijzonder goed? -O-

Kom Sjors, niet zo snel tevreden zijn. :P
Laten we zeggen dat hij 11e wordt, voor alle CRT fietsen en voor Karel Abraham en Hector Barbera finisht. Dan finisht hij achter:
1) Stoner Edit: Wakker worden, achter Stoner finishen is onmogelijk. |(
2) Pedorsa
3) Lorenzo
4) Spies
5) Valentino Rossi
6) Nicky Hayden
7) Andrea Dovizioso
8) Cal Crutchlow
9) Stefan Bradl
10) Alvaro Bautista

Apart van Crutchlow zijn al deze mannen in hun loopbaan wereldkampioen geworden in het GP-wereldje, Crutchlow is wereldkampioen WSS geweest. Dan doe je het als vervangende WSBK coureur zonder wereldtitel toch helemaal zo slecht nog niet. ;)
 
Laatst bewerkt:
Laten we zeggen dat hij 11e wordt, voor alle CRT fietsen en voor Karel Abraham en Hector Barbera finisht. Dan finisht hij achter:
1) Stoner Edit: Wakker worden, achter Stoner finishen is onmogelijk. |(
2) Pedorsa
3) Lorenzo
4) Spies
5) Valentino Rossi
6) Nicky Hayden
7) Andrea Dovizioso
8) Cal Crutchlow
9) Stefan Bradl
10) Alvaro Bautista

Apart van Crutchlow zijn al deze mannen in hun loopbaan wereldkampioen geworden in het GP-wereldje, Crutchlow is wereldkampioen WSS geweest. Dan doe je het als vervangende WSBK coureur zonder wereldtitel toch helemaal zo slecht nog niet. ;)


Alles is relatief :P je hebt wel gelijk...en Pedorsa is de vervanger van? })
 
Was in argentinie, laatste bochten sectie en Capirossi ramde hem er gewoon van af en Capi kon doorrijden en werd kampioen in de laatste race... s`avonds had ie ook gelijk het ontslag van Aprilia in handen, leek nergens op en iedereen verguisde nr 65....jaren later wordt ie door iedereen gezien als 1 van de meest sportieve en sympathieke gast uit het gp wereldje...tja tijd doet wonderen, vond Capi ook altijd wel een goede kerel maar die actie sloeg nergens op!

Daarom kan ik me soms ook een beetje woest maken dat bijv. Biaggi nog steeds wordt verguist door een grote groep en Capi wordt gezien als de knuffelbeer...


Iedereen heeft in zn carriere toch van die 'do or die' acties gemaakt, ook Rossi (vs Gibernau @ Jerez) ook Biaggi op de Suzuki (vs Haga op de yammie in de superbikes @ Misano) ook Rea (vs Haslam @ donington park) ook Sic (vs Pedrosa @ Le mans) ook Sofuoglu (vs Simon @ Catalunya) ook Marquez (vs Espargaro @ Catalunya) en zo kan je nog wel ff doorgaan.. maar okay, de actie van Capi destijds weegt wel iets zwaarder dan een inhaalmomentje in een race, het ging om het kampioenschap idd..

Biaggi heeft zijn attitude niet mee om popie jopie gevonden te worden... helaas...
 
Laten we zeggen dat hij 11e wordt, voor alle CRT fietsen en voor Karel Abraham en Hector Barbera finisht. Dan finisht hij achter:
1) Stoner Edit: Wakker worden, achter Stoner finishen is onmogelijk. |(
2) Pedorsa
3) Lorenzo
4) Spies
5) Valentino Rossi
6) Nicky Hayden
7) Andrea Dovizioso
8) Cal Crutchlow
9) Stefan Bradl
10) Alvaro Bautista

Apart van Crutchlow zijn al deze mannen in hun loopbaan wereldkampioen geworden in het GP-wereldje, Crutchlow is wereldkampioen WSS geweest. Dan doe je het als vervangende WSBK coureur zonder wereldtitel toch helemaal zo slecht nog niet. ;)


ant fuckin... :+

Spies is ook nog nooit wereldkampioen in de GP's!!! geweest..
Wel WK in het SBK
 
Vindt het bij Rea toch niet helemaal terecht, bij Ten Kate heb je gewoon 1 van de beste fietsen en wellicht het beste team. Als je dan echt het talent hebt om wereldkampioen te worden dan kom je op zulke fietsen ook wel bovendrijven... ze komen net te kort!

En Spies werd veel te hoog ingezet, ik heb vanaf begin gezegt dat het een Toseland 2 wordt en daar gaat het nu ook verdacht veel op lijken..die titel in het WSBK was terecht en verdient maar kreeg die wel kado natuurlijk door Haga....

Of de Ten Kate Honda één van de beste fietsen van het veld is, durf ik te betwijfelen. Behalve Rea is er niemand in de afgelopen jaren geweest die op dezelfde motor regelmatig in de buurt van podiumposities kwam. Niet dat het coureurs "in their prime" waren, maar het verschil tussen Rea en zijn teamgenoten is vergelijkbaar met het verschil tussen Stoner en de zijne... (En nee, dat betekent niet dat Rea hetzelfde talent heeft als Stoner. _O- )

Spies heeft met een aantal podiums en een race win genoeg GP-credits verdiend om geen Toseland 2 te zijn... ;)
 
Apart van Crutchlow zijn al deze mannen in hun loopbaan wereldkampioen geworden in het GP-wereldje, Crutchlow is wereldkampioen WSS geweest. Dan doe je het als vervangende WSBK coureur zonder wereldtitel toch helemaal zo slecht nog niet. ;)

Helemaal mee eens. Wat ik bedoel is dan ook: "helemaal zo slecht nog niet" is niet hetzelfde als "bijzonder goed". ;) Ik verwacht niet dat Rea vóór die 9 jongens finishen kan. Maar áls hij dat zou flikken (bijvoorbeeld vóór Rossi, Bautista, of Spies, die allen nog wel eens flink off pace kunnen zijn dit jaar, of vóór Hayden met z'n blessures), dán vind ik dat bijzonder goed! *O*

Maar goed, we hadden eenzelfde discussie laatst over Van der Mark, en dat eindigde in brokken. _O-
 
Of de Ten Kate Honda één van de beste fietsen van het veld is, durf ik te betwijfelen. Behalve Rea is er niemand in de afgelopen jaren geweest die op dezelfde motor regelmatig in de buurt van podiumposities kwam. Niet dat het coureurs "in their prime" waren, maar het verschil tussen Rea en zijn teamgenoten is vergelijkbaar met het verschil tussen Stoner en de zijne... (En nee, dat betekent niet dat Rea hetzelfde talent heeft als Stoner. _O- )

scheelt mij weer typwerk :+
 
~
Was in argentinie, laatste bochten sectie en Capirossi ramde hem er gewoon van af en Capi kon doorrijden en werd kampioen in de laatste race... s`avonds had ie ook gelijk het ontslag van Aprilia in handen, leek nergens op en iedereen verguisde nr 65....jaren later wordt ie door iedereen gezien als 1 van de meest sportieve en sympathieke gast uit het gp wereldje...tja tijd doet wonderen, vond Capi ook altijd wel een goede kerel maar die actie sloeg nergens op!

Daarom kan ik me soms ook een beetje woest maken dat bijv. Biaggi nog steeds wordt verguist door een grote groep en Capi wordt gezien als de knuffelbeer...[/quote]

Ja Biaggi blijft natuurlijk een aparte kerel maar uiteindelijk heeft hij meer bereikt dan Capirex. Jammergenoeg heeft het argentinie incident Harada zijn tweede 250cc titel gekost terwijl Tetsuya in mijn ogen een veel betere 250cc rijder is geweest dan Capirossi.
 
Laatst bewerkt:
Iemand die met een wildcard meteen zn 1e gp wist te winnen in de 250 cc.

Jim Filice

Ja ken de naam wel maar wist niet dat hij er ook ééntje meepikte , die heeft nog gereden volgens mij in de begin periode van Colin Edwards en Kenny Roberts Jr.

Waar hadden we het over. _O- _O-

alyssia edwards‏@alycat1123

Wayyy back in the day! #throwbackthursday

Geretweet door Colin Edwards

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan