Motor wrappen; ik ga het proberen

Vandaag het dak van mn C1 beplakt met carbonfolie.

Prima gelukt al zeg ik het zelf.

full
 
Het was een vrij dikke folie, maar het was recht uit recht aan.

ik denk niet dat deze folie geschikt was om bijvoorbeeld de tank van een motor mee te doen.

full
 
Laatst bewerkt:
Je hebt wel carbon folie om een tank in te pakken. Het ligt er wel een beetje aan welke tank. Bij de Ducati Panigale op onderstaande foto moesten wel 2 kleine naadjes gelegd worden in het knievlak. Dit gebeurt echter wel zo dat je er echt bijna niks van ziet.
full
 
Je hebt wel carbon folie om een tank in te pakken. Het ligt er wel een beetje aan welke tank. Bij de Ducati Panigale op onderstaande foto moesten wel 2 kleine naadjes gelegd worden in het knievlak. Dit gebeurt echter wel zo dat je er echt bijna niks van ziet.[afbeelding]

Dat ziet er toch niet uit. :X Zonde van zo'n Panigale.
 
In real life is ie echt wel vet! Komt niet zo goed tevoorschijn op deze foto!

Heb trouwens nog n vette tank gemaakt van een Panigale:
full
 
Het was een vrij dikke folie, maar het was recht uit recht aan.

ik denk niet dat deze folie geschikt was om bijvoorbeeld de tank van een motor mee te doen.

[afbeelding]

Dat vind ik wel mooi!
Lijkt me wel wat voor op de (met vele roestvlekken) motorkap van mun v70.
Waar heb je dat gekocht?
 
:^ Ik zal nog even moeten oefen voordat ik zo ver ben. Heb vandaag mijn tank gewrapt:
08f7949fbce4a14c7c1164394191965d.jpg

Let even net op de onderkant, die moest ik nog recht snijden... Al met al best tevreden over het behaalde resultaat, zeker voor een eerste keer!
 
:^ Ik zal nog even moeten oefen voordat ik zo ver ben. Heb vandaag mijn tank gewrapt:
[afbeelding]
Let even net op de onderkant, die moest ik nog recht snijden... Al met al best tevreden over het behaalde resultaat, zeker voor een eerste keer!

:?

Lees of begrijp ik je nu verkeerd, of heb jij je tank gewoon ingetapet?
 
:^ Ik zal nog even moeten oefen voordat ik zo ver ben. Heb vandaag mijn tank gewrapt:
[afbeelding]
Let even net op de onderkant, die moest ik nog recht snijden... Al met al best tevreden over het behaalde resultaat, zeker voor een eerste keer!

Waarmee heb je dat gewrapt?
Lijkt mij allemaal losse stroken :?


:?

Lees of begrijp ik je nu verkeerd, of heb jij je tank gewoon ingetapet?
:^ Dat dus :+
 
Laatst bewerkt:
:^ Ik zal nog even moeten oefen voordat ik zo ver ben. Heb vandaag mijn tank gewrapt:
[afbeelding]
Let even net op de onderkant, die moest ik nog recht snijden... Al met al best tevreden over het behaalde resultaat, zeker voor een eerste keer!
Geloof ik niks van dat je dat zelf gedaan hebt... dit is duidelijk het werk van 'n professional ;)






(de magazijn-medewerker van de tank-fabrikant)
:+
 
Euh, jullie vind het dus niet mooi? Ik zie zelf ook wel wat naadjes en luchtbellen, uiteraard. MAar voor een eerste keer valt het me niet tegen. Het meeste werk was nog om de folie in stroken te snijden, ik snap niet dat ze van die grote vellen leveren :?
 
:^ Ik zal nog even moeten oefen voordat ik zo ver ben. Heb vandaag mijn tank gewrapt:
[afbeelding]
Let even net op de onderkant, die moest ik nog recht snijden... Al met al best tevreden over het behaalde resultaat, zeker voor een eerste keer!
:} :}
Te vet. Netjes gedaan. De luchtbel zie je bijna niet en de onderkant is idd een kwestie bij bijsnijden. Kleur ook goed gekozen bij de rest.
 
:} :}
Te vet. Netjes gedaan. De luchtbel zie je bijna niet en de onderkant is idd een kwestie bij bijsnijden. Kleur ook goed gekozen bij de rest.
:$ kleur valt op de foto wat tegen, maar dit kwam het meest dicht in de buurt van de originele kleur!
 
:$ kleur valt op de foto wat tegen, maar dit kwam het meest dicht in de buurt van de originele kleur!
Dat zie je goed op de foto. De originele kleur zie je er doorheen. Als je niet beter zou weten zou je denken dat het origineel is.
 
Ennnuhh (om even serieus te blijven)
Iemand al goede resultaten behaald met el-cheapo ebay wrap? Ik had het idee bij deze dude te gaan bestellen, maar ben bang dat de kwaliteit ruk is.
 
Ik volg dit topic al een tijdje en heb ook maar besloten om te gaan wrappen.
Eerst gister 3M wrap folie binnengekregen. Vandaag een start gemaakt met het eerste kapje.
Dit leek mij het makkelijkste kapje om mee te beginnen.

Resultaat na ongeveer een kwartier á half uur prutsen:
20120905145647.jpg


Ziet er nog niet uit! En heb er zeker nog niet de handigheid in gekregen.
Vlakke stukken lijken mij niet zo moeilijk, maar dit is een kapje met allerlei rondingen en ook nog een gat in het midden.

Iemand nog tips?
 
Terug
Bovenaan Onderaan