Routes in Tirol

BarryXX

Die hard MF'er
2 mei 2005
877
10
Wie heeft er leuke routes (korte of lange dagtochten) die we kunnen rijden in Tirol. We verblijven in Lermoos en dit keer gaan de motoren mee op de aanhanger. Kunnen we ook eens een dagje met de motor op pad. :]
 
Hee BarryXX.
ben aantal keren in Lermoos/Erwald geweest (Haus Bergheim bij der Rudi..) zowel in zomer met motor als in de winter.
zo ff uit het blote hoofd en paar ritjes, maar pak n goeie detail kaart erbij en je ziet het zelf ook wel.
lermoos/fernpass/Imst/Otztal Solden/Timmelsjoch It./Jaufenpass. boven op Jaufenpass route omkeren.
Ook leuke..
Lermoos/fernpass/Imst/Arlbergpass/Lech/lechtal/Namlos(tal)Lermoos
je kan deze ook afsteken door het Hanthenjoch te pakken en via Imst /Fernpass weer terug.
let wel: de fernpass is echt n doorreispas voor (vracht) verkeer en daardoor vaak druk met soms vervuild wegdek.
Ook zijn we vanuit Lermoos naar de Stelvio gereden. (persoonlijk vind ik het een rukpass)
Kijk ook eens op de kaart, Garmisch/Mittelwald/Leutaschtal/Seefeld/Innsbruck/Gotzens-Axams/SellraintalKühtai/Au/Imst/lermoos.
Ik gebruik als kaart Michelin wegenatlas Duitsland/BeNelux/Oostenrijk/Zwitserland/Tsjechische rep.

veel plezier
laterz Jan
 
Eigenlijk is het heel simpel. Pak een wegenkaart en kies de meest kronkelige wegen uit. Hierboven worden al wat suggestie gedaan en het klopt dat de Fernpass vervelend is om te rijden.
 
Fernpas ben ik inderdaad geen fan van.

Maar bedankt voor de tips :)
 
Ik heb dit gemaakt :)

Iemand die toevallig een motor- cq bandenzaak in de buurt weet (just in case)?

2mcm4k.jpg
 
Thanks, altijd handig om een in geval van nood nummer bij de hand te hebben :)
 
Bedankt voor de tip. We hebben de Hahnennjoch een paar gereden en zijn ook over de Silvretta, timmelsjoch en Jaufenpas gegaan. :)
 
Laatst bewerkt:
De ervaringen zijn uitstekend. Inmiddels kind aan huis in die regio. Zowel zomer (motor, wandelen, klimmen) als winter (skien). Ik weet niet wat je wilt gaan doen daar? Ga je met de motor; ik heb veel gehad aan de suggesties hierboven.
 
Ik ga inderdaad met de motor.
15 jaar geleden ben ik meer in de provincie karinthie geweest op een FZR 600 R en mijn vriendin met een bandit 600.
Toen hadden we geboekt via Vrij Uit
Nu via vakantie veilingen een pension in Ehrwald
We hadden toen alleen maar regen en regen


Hebben jullie misschien ook gps tracks ?

Groet
Fons
 
Laatst bewerkt:
Als je bedoelt of wij de routes digitaal hebben, dan moet je me even mailen op barryxx ... casema ... nl. Dan krijg je ze in GPX formaat.
 
Ha barry vandaag de 1 e route gereden de stelvetta route of zoiets.
We zijn tot Galtur gekomen want toen kwam het met bakken uit de lucht en daalde de temp naar 12 c.
Daar maar eerst geluncht maar het werd maar niet droog, toen toch doorgereden tot aan de tolweg.
Bijna betaald en toen ging het nog harder regenen en zijn we weer terug gereden , naar een dorp op de route waar het wel droog was en weer 22 c.
Morgen een grotere route maar eerst naar de zugspitze

Groet
Fons
 
De Silvretta bedoel je denk ik. Zonde dat het weer tegen zat, vanaf het tolpoortje wordt het alleen maar nog mooier. ;)

Veel plezier nog. Als het weer het toe laat (helder) en het staat op de agenda; Zugspitze by Night...
 
Zugspitze staat vandaag op programma.

Btw weet je nog hoeveel die tolweg kost ?


Fons
 
Laatst bewerkt:
Weer terug , heel mooi daar alleen de rit erheen en terug is wel lang en duitsland is nu 1 grote bouwput.

Misschien volgend jaar weer.
Btw Brabant Hause is een aanrader om te overnachten, ligt in Ehrwald

Groet
Fons
 
Btw Brabant Hause is een aanrader om te overnachten, ligt in Ehrwald

Groet
Fons

Grappig, ik kom zelf uit Brabant en ik zie dit hotel/pension regelmatig als ik er langs rij, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om op vakantie zoiets op te zoeken. _O-
 
Grappig, ik kom zelf uit Brabant en ik zie dit hotel/pension regelmatig als ik er langs rij, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om op vakantie zoiets op te zoeken. _O-

Waar overnacht je dan ? Luxer of in een tent ? Heb je tips voor een volgende keer.
Voordeel van dit appartementen complex, is de ligging, prijs en de motoren kunnen in de garage en ze hebben een gezellige bar waar het vaak vroeg in de ochtend werd.

Groet
Fons
 
Laatst bewerkt:
Ik verblijf altijd in Apart Marienberg in Lermoos. Comfortabele appartementen, maar geen bar. Wel broodjesservice en prima ligging. Motor kan achter overdekt staan (geen afgesloten garage).

Ik weet natuurlijk niet of Haus Brabant verkeerd is, maar voor mij is het net zoiets als Friet van Piet in Griekenland als je begrijpt wat ik bedoel. ;)
 
Ik snap het , ieder zijn keus.
Het gehalte friet van piet valt juist mee, kwam in het verleden ( lang geleden ) regelmatig in Benidorm daar is wel sprake van friet van piet.
Bij deze tent is het aan de bar juist gezellig en het zijn niet alleen hollanders die daar komen drinken.
Amerikanen, duitsers , fransen kwamen wat drinken en dat was leuk, soms wat lastig communiceren maar hoe meer alcohol hoe beter het ging.
Voor de rest moet je voor je eigen eten zorgen en hebben ze ook een broodservice.
Btw we hebben ook goed gegeten in Lermoos tegenover de bank/ politiebureau.
Het was een soort, restaurant, bakker, cafe alles ineen.

Fons
 
Dat is bij Sam. Iets verder naar het westen zit de Winelounge. Kwalitatief beter, maar ook iets chiquer. Tegen over zit een stube, kwalitatief niet top, maar prijs kwaliteit is prima en de uitstraling is heerlijk fout. Apart Marienberg zit naast het politiebureau.
 
Terug
Bovenaan Onderaan