Suzuki GS500 topic #20 - Blaattopic-loos

Status
Niet open voor verdere reacties.
je hebt inderdaad een mooie dag uitgekozen *D
Veel plezier met je motor, en rij voorzichtig!

Voor de rest die hun roze pasje gehaald hebben voor de nieuwe rare regeling: GEFELICITEERD! :)
 
Bedankt allemaal!

@Ibbeltje:
Hier is het weer niet zo heel mooi. Nogal wisselend, dan schijnt de zon, en een seconde later regent en hagelt het zelfs.
Maar als het bij jou wel droog blijft, is het zeker een mooie dag :+
 
Iemand ervaring met een puffende GS? Heb vandaag weer kleppen gesteld en tijdens het synchroniseren viel mij weer op dat als ie stationair loopt soms een slag maakt waarbij hij in 1x terugvalt in toeren tot bijna afslaan en daarna weer verder loopt alsof er niks aan de hand is. Hij doet dat al zo lang ik eigenlijk kan herinneren. Het gebeurd willekeurig en niet kort achter elkaar. Hij loopt dus prima, maakt 1 slag met een puf alsof er ergens lucht onder hoge druk door een klein gaatje wegloopt en daarna is er niks aan de hand.
 
Uitlaat zit er weer op *O*
Resultaat is wel redelijk mooi, ik vind het goed genoeg :P
Nu alleen nog de knippers van bas monteren en mn duohandvat oplappen en dan is mn gs helemaal zoals ik hem wil :9

Voor:
[img=500]http://i.imgur.com/gR1wO.jpg[/img]

Na:
[img=500]http://i.imgur.com/YFahG.jpg[/img]

(Het witte puntje is een stofje :+ )
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met een puffende GS? Heb vandaag weer kleppen gesteld en tijdens het synchroniseren viel mij weer op dat als ie stationair loopt soms een slag maakt waarbij hij in 1x terugvalt in toeren tot bijna afslaan en daarna weer verder loopt alsof er niks aan de hand is. Hij doet dat al zo lang ik eigenlijk kan herinneren. Het gebeurd willekeurig en niet kort achter elkaar. Hij loopt dus prima, maakt 1 slag met een puf alsof er ergens lucht onder hoge druk door een klein gaatje wegloopt en daarna is er niks aan de hand.

Had ik ook met mijn GS, ik weer alleen niet wat het was :P ik stoorde mij er eigenlijk niet aan. want onder het rijden had ik er geen last van
 
Vandaag naar Brussel geweest om mee te protesteren tegen die idiote APK. :(

Heeeeeeeeeeeeel veeeeel motoren gezien, maar volgens mij was ik de enigste op een GS500 -O-

Wel gaaf om de snelweg afgesloten te zien (E19) zodat de motoren kunnen rijden :]
Indrukwekkende rij motoren was dat.

Marc
 
Mooie uitlaat, nu (inderdaad) effe een paar goede (mooie) bouten scoren.

BETER:
stuk draadeind monteren en de uitlaat vast zetten met moeren. Als de zaak vast gerot zit is een moer makkelijk te verwijderen. En bout daarentegen.........

Heb ik bij mij ook gedaan. Werkt perfect! Als je toch bezig bent.

Zodus:

Afbeelding171.jpg



MArc
 
Had ik ook met mijn GS, ik weer alleen niet wat het was :P ik stoorde mij er eigenlijk niet aan. want onder het rijden had ik er geen last van

Ik heb er ook totaal geen last van maar misschien dat iemand hier de oorzaak weet :P Misschien is het GS500 eigen.



Mooie uitlaat, nu (inderdaad) effe een paar goede (mooie) bouten scoren.

BETER:
stuk draadeind monteren en de uitlaat vast zetten met moeren. Als de zaak vast gerot zit is een moer makkelijk te verwijderen. En bout daarentegen.........

Heb ik bij mij ook gedaan. Werkt perfect! Als je toch bezig bent.

Zodus:

[afbeelding]


MArc

Dat is wel een goede tip, ik haal de boutjes welke beurt los en smeer er wat kopervet op maar dat is ook wel een makkelijke oplossing. Een CB500 heeft ook uitlaatboutjes met een zeskant kop, dat werkt prima ook als ze vast gerot zitten.
Misschien is het een idee om dat soort tips in de OP te zetten, standaard dingetjes die de GS beter maken.
Zoals dus het vervangen van de uitlaatboutjes voor een draadeind/bout met zeskantkop en het opboren van de gaten in je achterremklauw waar de 2 remblok pinnen doorheen gaan zodat ze niet meer vastrotten.
 
Ik bedoel deze gaatjes waar de pennen doorheen en in gaan:

msbon7.png


De pennen passen daar precies doorheen, als die een klein beetje gaan oxideren komen ze muurvast te zitten. Als je pech hebt zit er 1 vast, daar had ik last van en heb hem met het heet stoken van de klauw op een gasfornuis en een bankschroef eruit gekregen. Als beide pennen net zo vast zitten als die ene pen wordt het nogal lastig om de klauw zonder schade te splitsen. Een klein beetje opboren zorgt ervoor dat dat niet kan gebeuren. Volgens mij heb ik een boortje van 5mm gebruikt maar dat weet ik niet meer zeker, hij was in ieder geval net even iets dikker dan de pennen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan