motor start niet

Geert91

Rookie
11 jul 2012
19
0
Beste mensen,

Aangezien mijn bougies niet meer vonken, en ik morgenochtend kwart over 6 vertrekken moet met dezelfde motor, ben ik met spoed op zoek naar een adres waar ik bougies kan verkrijgen in de buurt van den bosch!

Motoport ben ik geweest, om 10 voor 6 heen gebeld, om te vragen of ze nog open waren. Tot 6 uur was hun antwoord. Dit bleek inderdaad zo te zijn toen ik daar om 5 over 6 aankwam. Jammer genoeg is daar niks meer mogelijk.

Nu weet ik dus geen andere zaken meer in de buurt waar ik vanavond nog terecht kan. Als er iemand de gouden tip heeft hoor ik het graag!
 
Nou ben ik geen technisch genie, maar wat ik ooit heb begrepen is dat soms:
1. Het schoonmaken van de bouchies helpt
2. Evt. het puntje iets dichter naar het 'steentje' duwen/buigen, omdat het 'steentje' bijna 'op' is.

Ik zou dat iig eerst even proberen, verder heb ik geen idee en woon ik ook niet in de buurt/weet ik geen opties.

Succes!
 
Zou voor morgen proberen ander vervoer te regelen en van het weekend kijken wat nou echt de oorzaak is. Kan van alles zijn dat je bougies niet meer vonken, ook zeker omdat je aangeeft dat ze allemaal niet meer vonken.
 
Als geen van de bougies meer vonken denk ik dat je weinig gaat hebben aan nieuwe.
Ik lees namelijk meervoud in de op.
Meestal gaan ze ook niet allemaal tegelijk kapot.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vrijdag maar overgeslagen, inmiddels nieuwe bougies gehaald morgen even installeren. als die dan nog niet werkt weet ik dat het aan de bobines ligt. De bobines had ik al wel nagekeken, deze waren losgetrild, 1 vd/2 was daardoor niet geaard. maar na vastzetten deed de motor nog niets anders.

mijn theorie, door fout in de aarding vd bobines zijn de bougies stuk gegaan?
mijn oplossing, nieuwe bougies, bobines weer goed aarden en hopsaa rijden maar.

nu hopen dat het in de praktijk ook zo werkt.
 
Ik heb vrijdag maar overgeslagen, inmiddels nieuwe bougies gehaald morgen even installeren. als die dan nog niet werkt weet ik dat het aan de bobines ligt. De bobines had ik al wel nagekeken, deze waren losgetrild, 1 vd/2 was daardoor niet geaard. maar na vastzetten deed de motor nog niets anders.

mijn theorie, door fout in de aarding vd bobines zijn de bougies stuk gegaan?
mijn oplossing, nieuwe bougies, bobines weer goed aarden en hopsaa rijden maar.

nu hopen dat het in de praktijk ook zo werkt.

de theorie is leuk, maar als je bobine niet (goed)geaard is zal deze geen vonk afgeven en zal de bougie dus ook niet vonken.
een bougie zal waarschijnlijk niet slijten/kapotgaan door het niet krijgen van een vonk ;)
 
de dodemansknop is het niet;)

nieuwe bougies vonken stuk voor stuk, maar de motor pakt nog niet aan. Er komt wel benzine in de vlotterbakken (gecontroleerd). Zijn er nog meer opties?
 
Terug
Bovenaan Onderaan