Verschillende types van Intruder ?

natox

Rookie
13 mrt 2012
22
0
Breda
Hallo luitjes!

Momenteel rijd ik een Suzuki Bandit GSF 600 S uit '98. Fijne motor als je het mij vraagt maar de enige reden waarom ik hem rijd, is omdat ik hem goedkoop op de kop kon tikken via een kennis. Wie wil er nou niet goedkoop beginnen als het gaat om een eerste motor.
Goed, ik wilde eigenlijk altijd al een chopper rijden en nu gaat de mogelijkheid zich vrij snel voordoen.

Nou ben ik al een aantal weekjes bezig met research naar verschillende motoren en ik merk dat mijn persoonlijke smaak (en gebonden budget) toch elke keer weer uitkomt bij een Suzuki Intruder. Leuke motoren, zien er super uit en een leuk karakter van wat ik lees.
Nou is mij opgevallen dat er zo verschrikkelijk veel verschillende types Intruders zijn dat ik eigenlijk helemaal verward raak! Er zijn C-modellen, M-modellen, VS-modellen, noem maar op. Nou kan ik helaas niet zo snel iets vinden over eventuele verschillen tussen die modellen maar ik heb het vermoeden dat dit toch van belang is i.v.m. mijn lengte (1,86m) en budget ( ± € 2500,- ).


Zijn er op dit forum misschien mensen die kennis hebben van dit scenario en mij kunnen vertellen wat nou precies de verschillen zijn tussen deze types en mogelijk nog andere types?


Mvg,

Natox
 
En als je ietsje meer te besteden hebt, heb ik nog een nieuw opgebouwde VS 1400 voor je..... 8-)

Moet je wel nog effe wachten tot die klaar is, maar dan heb je mooi de tijd om door te sparen.
 
Toffe website, Leuke club! Maar ik heb al menig 1400's gevonden voor onder de € 2500,- . Ik weet niet wat de motor die je nu opbouwd moet kosten? En uit welk jaar komt ie?
 
Die nu opgebouwd wordt komt uit '91 en gaat richting de 4000. Is ook behoorlijk verbouwd, verlaagd, dikke voorvork, mooi achterkantje, alles zwart, rvs spaken, enz, enz.

Maar een standaard 1400 is wel te vinden onder de 2500.
 
Denk dat je met dat budget wel op een VS uitkomt ;) De andere modellen zijn nieuwer en dus ook duurder (hoewel de vs-jes nog wel een tijdje tegelijk met de nieuwe modellen geproduceerd zijn)

Ikzelf rijdt een vs800, en vind het een topmotor! Gaat ook pirma de bocht door voor een cruiser, heeft genoeg power (hoor van mensen dat je met een 600 toch net wat te kort komt). Snelweg is ie niet voor gemaakt, maar als het moet kan je er best mee in 1 dag van Basel naar NL. Maar daar koop je zo'n ding natuurlijk ook niet voor...

Wel iets om over na te denken: vs1400 zijn meestal wat duurder dan vs800. Dus als je een vs1400 koopt voor 2500 is de kans groot dat je een wat slechtere fiets koopt. Voor 2500 heb je waarschijnlijk een erg goede vs800.
Maar met wat geluk (of pech) is het natuurlijk precies andersom, is maar net wat op je pad komt.
 
Hey WimWillemWimbo, bedankt voor het delen van je ervaring en kennis :).

Ik zou hem inderdaad niet kopen voor de snelweg, daar houd ik mijn Bandit voor. Maar het lijkt me gewoon heerlijk om zo lekker rond te cruisen in de zomer door mijn stadje en de buitenwegen!
Misschien moet ik dan toch overwegen voor een vs800 te gaan :) is genoeg power voor deze situaties.
 
Jep! Naar mijn smaak wel, maar wie ben ik... zullen ongetwijfeld mensen zijn die je zullen zeggen dat je meer cc's nodig hebt :P Het is mijn eerste motor, en ik vermaak me er voorlopig prima mee ;)

Maar laten we het toverwoord ook maar even noemen *kuch* proefrijden *hatsjoe* :X Dan weet je meteen of je die extra cc'tjes wil ;)
 
Laatst bewerkt:
Helemaal waar :) gaat ook ongetwijfeld gebeuren voordat er een keuze gemaakt word :)
 
Ik rij zelf 1400, maar 2500 heb je zeer en zeer mooie 800 te pakken.
800 rijdt goed, koop niet bij een km stand van 60.000 dat is het punt dat je nokkenas problemen kunt verwachten, maar genoeg te koop met 20.000 echte kilometers.
1400 is gewoon wat duurder, maar de meeste 1400 rijders zijn begonnen op een 700/750/800 en naast de 1400 komt er een 1500 carburateur versie bij hier, maar goed, ik ben ook wat ouder denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan