Bij BSC in de Build-off

woow al 5 dagen is hiet niets gepost ? :N dat jfj hier nog niet schrijft dat het zo stil is . ;) en waar zijn die foto's nu. nog helemaal niets gezien :X
 
kijk aan hij zit alweer met lasmoat zijn pc te spelen _O- kom op jfj aan het werk :]
 
Laatst bewerkt:
Word tijd dat Lasmoat zijn Slippery Yam weer eens een slinger geeft.
Dacht dat ondanks baby, werk en band drukte ik genoeg werk laat zien op MF ;)
 
Laatst bewerkt:
Vanavond start gemaakt met het monteren van een nieuwe ruit/ruitconstructie voor de EML.
Omdat het weer een vlakke plaat betreft zou deze de deur naar buiten willen trekken.
Daarom een buisje gebogen ter versteviging, en deze tijdelijk vast gekit.

DSCF1878.jpg

DSCF1879.jpg


Als de kit droog is kan hij naar de plaatselijke polyesterboer om weg te laten lamineren.

Op het werk even een strip laten zetten die gaat dienen als sluitplaat.

DSCF1881.jpg


1/2" buisje in de buigpomp en lassen maar, de achterkant alweer in vorm.

DSCF1886.jpg

DSCF1887.jpg


Nu gaan we beginnen met de ruitconstructie, een 12mm buis waar de ruit aan de bovenkant aan word bevestigd, maar de meelezers weten inmiddels wel hoe we dat doen.

Daar komt vanzelf wel weer een update ;)

LM & JFJ
 
Vervolg post ;)

Om het foto gehalte ook maar meteen flink op te krikken.
Het buisje voor ruit support in de vorm gebogen.

DSCF1889.jpg


Even voor het zicht en om de schuinte van de eerste gaatjes te bepalen:

DSCF1891.jpg


Waar we eerder altijd RVS gebruikten zijn we nu eens over gestapt op gewone stalen buis 12x1,2 wat ook prima gaat. Het buigt een stuk makkelijker en waar we normaal de krimpmoeren los in de buis leggen en aandraaien met de ruit, tiggen we hem er nu in vast om meer sterkte te krijgen en een betere dekking door de poedercoat. Reden twee is dat deze buis niet zo vorm vast is als RVS.

DSCF1893.jpg


Lasmoat waar Lasmoat'n voor bedoeld zijn. De foto's van 2008 in het VFR span topic herleven hier waar wij in dromen afdwalen naar tijden van weleer ;)

DSCF1895.jpg
 
Mooi inkijkje hier en het relativeert zo'n dot com op een gezonde wijze. Gewoon ijzeren 'schijthuisbuis' pakken, soms toch handig, beetje buigen met met het handje en de oersimpele pijpenbuiger, dat is de spirit, mijn waardering daarvoor. En ja, basic, de vloer als werkbank. Ik zeg, doen, daar achter de IJssel.

:+ :W
 
Ik kan het gewoon nog niet zo goed, maar dat komt vanzelf met de juiste leermeester ;)
 
Ik kan het gewoon nog niet zo goed, maar dat komt vanzelf met de juiste leermeester ;)

Let wel, 't is ingewikkelde non materie, maar aan je partner merk je snel genoeg of je de juiste toon treft. En daarbij heb jij het voordeel van de gitaar, waarachtig een minnestreel, streel......

:+
 
Zou je dat ook wat duidelijker kunnen zeggen? Kan hier echt niks van maken..
 
Terug
Bovenaan Onderaan