Het grote GS-topic deel 17: Onvermoeibare alpenridders

Status
Niet open voor verdere reacties.
De nieuwe tourance is ook mooi die er op zit.
Komen ook in de "oude" maten.
metzeler-tourance-next-sfoglia-la-gallery.jpg


bron: http://www.moto.it/accessori/prodot...012-con-i-nuovi-pneumatici-tourance-next.html
 
Nou je zei zelf eens naar aanleiding van je dochter: "Maar een keertje met haar ervaren ouwe een ritje maken.... ho, maar ... "

}) ;)
 
Wat heeft iedereen toch met die multistrada? niet te betalen en tussen de 60-100 km/h legt ie het af.
Je wilt toch niet altijd gaaaaaaahn...? Blijkbaar ben ik de enige die geeft om mijne roze papiertje :)
En het mooie lage zwaartepunt en prima wegligging :) (let op topicvervuiling!)
142420_2_800x533.33333333333.jpg
 
Lol, ik had een RC8, maar de GS geeft zo'n bak vertrouwen dat ik harder en platter door bochten rij dan ik ooit met de RC8 deed.... :9~~
Idem met de Ducati 848 :X


Wat heeft iedereen toch met die multistrada? niet te betalen en tussen de 60-100 km/h legt ie het af.
Je wilt toch niet altijd gaaaaaaahn...? Blijkbaar ben ik de enige die geeft om mijne roze papiertje :)
En het mooie lage zwaartepunt en prima wegligging :) (let op topicvervuiling!)
[afbeelding]
De multi is erg mooi, maar zodra ik er op ga zitten is het genot weg. Al 2x gedaan en al 2x een teleurstelling. Hij is gewoon te klein. Daarnaast rijdt de GS inderdaad zo lekker door het lage zwaartepunt :Y
 
Wat heeft iedereen toch met die multistrada? niet te betalen en tussen de 60-100 km/h legt ie het af.
Je wilt toch niet altijd gaaaaaaahn...? Blijkbaar ben ik de enige die geeft om mijne roze papiertje :)
En het mooie lage zwaartepunt en prima wegligging :) (let op topicvervuiling!)
[afbeelding]


nu we toch bij de vreemde merken zijn,

ik vind dit érug mooi geworden:

 
Update GS meeting/rit

Ik heb lopen knoeien met Mapsource en er is wat uitgekomen. De route loopt vanaf de McDrek over de Veluwe tot een stukje langs de IJssel en vervolgens met de niet meest efficiënte weg terug naar Amersfoort.
In deze route zitten onverharde of gravel wegen geplakt. Voor een ieder die hier liever niet gezien wordt, of bang is voor een vieze brommer, die heeft alle tijd en ruimte om de route aan te passen naar zijn of haar wens. (als je hulp nodig hebt even PB) Het is geen zwaar parcours en noppenbanden zijn niet nodig. (hoop ik)
Lunch is gepland bij Berg en Dal te Hoog Soeren. Zij zullen ons ergens rond 13.00 uur verwachten.
Einde rit is bij restaurant "By-Ons" ( www.by-ons.nl ) Je kan daar ook blijven plakken voor diner, ze hebben een goede keuken.

MyAlbum - Gratis online fotoalbum maken Route deel 1
MyAlbum - Gratis online fotoalbum maken Route deel 2

Disclaimer; Iedereen rijdt op eigen risico en eigen verantwoording. Als de route vertelt dat je een afgesloten weg in moet, dan is het aan jou om dat wel of niet te doen. Als iemand voor je met 100 door het bos wil jakkeren, dan is het aan jou of jij dat ook wil. (of je moet het een slaapverwekkend tempo vinden)

Er is geen vaste voorrijder en geen follow-up gedoe. Er zijn er zat met GPS, dus haak aan waar je wil aanhaken. Ga in een groep a.u.b. niet inhalen als dat niet strikt noodzakelijk is. Een GS ritje is alleen leuk als we allemaal heel aankomen bij het eindpunt.

Vertrek vanaf de McDrek Amersfoort Noord vanaf 11.00 uur.

Voor wie mij wil spreken, ik ben te herkennen aan een BMW GSa. :Y
 
Update GS meeting/rit

Ik heb lopen knoeien met Mapsource en er is wat uitgekomen. De route loopt vanaf de McDrek over de Veluwe tot een stukje langs de IJssel en vervolgens met de niet meest efficiënte weg terug naar Amersfoort.
In deze route zitten onverharde of gravel wegen geplakt. Voor een ieder die hier liever niet gezien wordt, of bang is voor een vieze brommer, die heeft alle tijd en ruimte om de route aan te passen naar zijn of haar wens. (als je hulp nodig hebt even PB) Het is geen zwaar parcours en noppenbanden zijn niet nodig. (hoop ik)
Lunch is gepland bij Berg en Dal te Hoog Soeren. Zij zullen ons ergens rond 13.00 uur verwachten.
Einde rit is bij restaurant "By-Ons" ( www.by-ons.nl ) Je kan daar ook blijven plakken voor diner, ze hebben een goede keuken.

MyAlbum - Gratis online fotoalbum maken Route deel 1
MyAlbum - Gratis online fotoalbum maken Route deel 2

Disclaimer; Iedereen rijdt op eigen risico en eigen verantwoording. Als de route vertelt dat je een afgesloten weg in moet, dan is het aan jou om dat wel of niet te doen. Als iemand voor je met 100 door het bos wil jakkeren, dan is het aan jou of jij dat ook wil. (of je moet het een slaapverwekkend tempo vinden)

Er is geen vaste voorrijder en geen follow-up gedoe. Er zijn er zat met GPS, dus haak aan waar je wil aanhaken. Ga in een groep a.u.b. niet inhalen als dat niet strikt noodzakelijk is. Een GS ritje is alleen leuk als we allemaal heel aankomen bij het eindpunt.

Vertrek vanaf de McDrek Amersfoort Noord vanaf 11.00 uur.

Voor wie mij wil spreken, ik ben te herkennen aan een BMW GSa. :Y


die onverharde stukken, zijn ook wel met duo te rijden toch?
(heb ik gelijk een goed excuses om niet te hoeven staan :P)
 
die onverharde stukken, zijn ook wel met duo te rijden toch?
(heb ik gelijk een goed excuses om niet te hoeven staan :P)
Of alles even makkelijk is met duo weet ik niet, maar mijn zegen heb je. Mocht het te lastig blijken, dan rij je om het onverharde stuk heen. ;)
 
De multi is erg mooi, maar zodra ik er op ga zitten is het genot weg. Al 2x gedaan en al 2x een teleurstelling. Hij is gewoon te klein. Daarnaast rijdt de GS inderdaad zo lekker door het lage zwaartepunt :Y

Volgens de specificaties een zithoogte van 85 cm, dat is toch helemaal niet laag?
 
Of alles even makkelijk is met duo weet ik niet, maar mijn zegen heb je. Mocht het te lastig blijken, dan rij je om het onverharde stuk heen. ;)

k heb gelukkig wel heidenau k60 scout's er onder. dat scheelt wel een heel stuk. maar t word voor het eerst onverhard rijden met duo.
als het heel erg blubberig word kan ze altijd even afstappen :P
 
DetoX knoeit onderweg op 03 oktober 2012 @ 22:29:
Update GS meeting/rit

Ik heb lopen knoeien met Mapsource en er is wat uitgekomen.

Mag ik vragen met welke kaart deze route is gemaakt? Ik ben aan het herberekenen naar de laatste versies CN2013.20NT en CN2013.20NTU maar je laat die routes lopen over wegen die op mijn kaart niet bestaan. Detail staat op hoogste niveau in zelfs met inzoomen tot een niveau van 20 m zie ik geen (onverharde) weg.
Bijvoorbeeld na 28,5 km als je van de Arnhemse Karweg de Sprielderweg op moet. Die laatste lijkt niet aan te sluiten maar pas na 1,3 km te beginnen. En ploegen we op dat stuk dan door de akkers of door het bos?
Op de Openfietsmap en de Onroute MotorKaart zie iets noordelijker wel de Driesewg liggen en is dat dan de weg die je bedoelt?

OMK_sample.jpg

:W
 
Laatst bewerkt:
Ik heb daar de route rechtsaf gedwongen omdat de weg niet op kaart staat. Ik heb er gereden, dus het bospad bestaat echt. ;)
Ik heb kaart NT2012-1, ik loop al weer achter zie ik.
 
Laatst bewerkt:
Voor wie nog niet zo handig is met een Zumo:
Route openen, dupliceren, de kopie laat je herberekenen en pas je vervolgens aan op de oude route.
Oude route weg, nieuwe laden en klaar bent u.

Of de Zumo's de niet bestaande wegen kunnen vinden?
 
Is ie d'r ook voor Tom Tom? O-)








Ik vind vast wel een vriendelijke vreemdeling die ik mag volgen :+
 
Gewoon itn convertor downloaden.
Open bestand.
Opslaan als tomtom




Ik zag wel dat de route in hooglanderveen door de tunnel op van Tuijllstraat gaat, maar die is tegenwoordig gesloten voor verkeer (behalve bussen).
Je kunt er wel door, maar eigenlijk moet je de nieuwe Hanzetunnel pakken die daar 200 meter rechts van ligt :)
 
Laatst bewerkt:
Voor wie nog niet zo handig is met een Zumo:
Route openen, dupliceren, de kopie laat je herberekenen en pas je vervolgens aan op de oude route.
Oude route weg, nieuwe laden en klaar bent u.

Of de Zumo's de niet bestaande wegen kunnen vinden?

Mijn Zumo vindt niet eens de wegen die de Romeinen aanlegden.... die zijn te recent, waarschijnlijk... ;(



P.s. En inderdaad, die zijn in België sindsdien ook nooit meer onderhouden... ;)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon itn convertor downloaden.
Open bestand.
Opslaan als tomtom




Ik zag wel dat de route in hooglanderveen door de tunnel op van Tuijllstraat gaat, maar die is tegenwoordig gesloten voor verkeer (behalve bussen).
Je kunt er wel door, maar eigenlijk moet je de nieuwe Hanzetunnel pakken die daar 200 meter rechts van ligt :)

Stiekem rijdt daar nog steeds veel verkeer hoor ;)
En op zondagochtend zullen ze er niet staan controleren. Komt goed :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan