ybr 125

Als het een open uitlaat is, wil je ook nog wel ploffen horen hoor. Hoor het ook met mijn motor met open uitlaat.

Hoeveel heeft die YBR gelopen eigenlijk? Met het schakelen kan zijn dat het je 'm er gewoon niet goed in trapt. Aan de andere kant; dan zou je meteen moeten merken dat je in z'n neutraal zit. Als je in z'n 2 al lekker toeren aan het maken bent en ineens schiet ie naar neutraal dan zou ik ook verwachten dat er wat met de versnellingsbak is. Maarja, we hebben hier geen glazen bol.

110km/u, dan heb je 'm al verder gekregen dan ik. Mijn topsnelheid op een YBR was 106km/u en dat vond het motortje al niet fijn. Zoals Fuzy al zegt, ligt de kruissnelheid een stuk lager. 100km/u wegen vind ik al bijna niet geschikt voor deze motor om heel fijn te rijden, daarnaast vond ik 'm van 80 naar 100 erg traag in vergelijking met bijv. een Honda CBR125. Maar die heeft dan ook een hogere top.
 
Dat ploffen is gewoo,n komt door het ais systeem.
Dat voegt extra lucht toe aan de uitlaat gassen waardoor de onverbrande benzine word verbrandt in de uitlaat.
Met schakelen druk je hem niet hard genoeg in de versnelling.
Ja het zijn motoren met een gebruiksaanwijzing maar rijden wel lekker
Het beste kan je rond de 8000toeren rijden dan heeft die zijn max vermogen, je rijd dan 95 spaar je het blok nog een beetje.
 
YBR 125 12pk / cilinderkop 4 kleppen

Over de 'topsnelheid' van de YBR 125 is al veel geschreven en wat mij bezig houd:

* waarin ligt het technische verschil tussen de 12PK versie uit Brazilië en de Chinese 10 PK versie die in Europa verkocht wordt.

Wie weet hier meer over?

* Er schijnt in Duitsland een 4 kleps cilinderkop te koop te zijn die meer vermogen levert.

Is daar meer van bekend en wie weet waar die eventueel te koop is?

:9
 
Misschien dat de Braziliaanse versie op andere brandstof loopt, ethanol of een mengsel daarvan. Dat zou zomaar die 2pk kunnen zijn *D .
 
Deze nog eens uit het stof halen.

Weet iemand waar ik (online, of anders liefst in België) het rekje voor achteraan het zadel kan kopen? Inclusief montagebenodigdheden (bouten, plastiek pluggen, ...).
Heb al een mail naar de lokale dealer gestuurd, maar die vind dit blijkbaar te goedkoop om te antwoorden.
 
Nog een berichtje.

[*]De snelheid is na een tijdje 'schoonrijden' iets opgelopen en nu rijd ik bij wisselende wind ongeveer 105 km/u, bij heftige tegenwind is het soms zelfs 85 km/u. Zon in de rug gaf 115km/u! _O- Een windschermpje verbetert de stroomlijn ook merkbaar.
[*]Zelf rijd ik met de toevoeging van FFI pillen in de brandstof, er werd beweerd dat het 10% zuiniger rijdt -ik merk het niet echt- maar het is wel 15% pittiger -en dat is wel merkbaar-
[*]De Braziliaanse uitvoering van 12pk is een hoax, ook daar wordt 10 pk geleverd.
[*]Wat mij wel opvalt is het hoge toerental bij hoge snelheid, omdat terug te brengen overweeg ik vóór een 15 tands kettingtandwiel te monteren (7% minder toeren - geen hoger vermogen)
[*]Na contacten met de importeur en diverse Yamahamonteurs is mij duidelijk geworden dat er geen aanzienlijke winst uit andere carborateurs, tandwielen, uitlaten en zo is te behalen, het blijft rommelen in de marge en bovendien is het ongezond voor het motortje. Ik heb me er bij neergelegd en geniet van wat er is, en dat is veel.
[*]Een alternatief voor de Michelin Pilot Sporty is de Pirelli City Demon, beetje minder sportief, wél universeler voor in- en rond de stad. (Metzeler ME 22 is B-merk van Pirelli)
.
Het is weer prachtig motorweer, wat willen we nog meer.
 
Heb er Pilot Sporty opgezet nadat ik 2x ben onderuitgeschoven met de originele banden. Sindsdien geen last meer gehad.
 
Ik heb de Metzlers eronder en mini rotondes voor de grap ff knie aan de grond.
Ik denk zelf dat je met duo passagier samen knie aan de grond zet :)

Originele banden met een groote boog weggegooid.

Groeten A
 
Enkele weken geleden in Crest ( camping Le Moto) een Nederlander op een YBR125 gezien.
Zou nog doorreizen naar Spanje. Had ook een zwaardere motor maar vond dit wel spannend.
Wellicht zit hij op MF ? Zou een reisverslagje kunnen waarderen.
Ben zelf nooit verder dan Belgie geweest op de YBR, maar het kan !
 
De YBR125 is vanaf 2011 aardig aangepast. Niet in NL leverbaar, tijd dat ze daar met de YBR250 eens komen (als concurrent voor Inazuma 250 bijv.), maar wel in Belgie.

Geen kickstarter meer, flinke aanpassing gehad qua uiterlijk;

2012-yamaha-ybr125-eu-mistral-grey-studio-002_gal_full.jpg


images


Ziet er goed uit!!
 
Voor de liefhebbers
9augustus ga ik mijn YBR inruilen voor een honda cbf600

Nu zit er nog een uitlaat van GPR onder de liefhebber mag hem voor een zacht prijsje overnemen.
 
Wat, de uitlaat of de hele YBR? Krijg je nog een mooi prijsje terug van de dealer? Vaak loont het meer om de motor particulier weg te doen, al moet je dan net wel een koper vinden in deze lastige tijd.
 
Wat, de uitlaat of de hele YBR? Krijg je nog een mooi prijsje terug van de dealer? Vaak loont het meer om de motor particulier weg te doen, al moet je dan net wel een koper vinden in deze lastige tijd.

Nee alleen de uitlaat.
Ik heb hem voor 800 euro kunnen inruilen met 26000km op de teller dat vind ik toch wel netjes.
Motoport in Den Bosch die zeiden als je de uitlaat eraf wil halen mag dat.
 
Twee maand geleden heb ik , na het doorstruinen van deze topic, een ybr 125 aangeschaft. Splinternieuw wel, ben altijd een beetje bang van tweedehands.

Het was de eerste gemotoriseerde fiets sedert mijn Honda Camino zo'n 25 jaar geleden, waar ik ooit op zat.

Geen ervaring maar toch meteen met de motor naar huis gereden, haast rechtstreeks uit de showroom, met mijn man achter me aan in de wagen met zijn 4 pinkers aan. *D
Anderhalve minuut later kruiste me een collega-motard en die stak zijn hand op. Ik was trots als een pauw maar durfde mijn stuur niet los te laten om terug te zwaaien.

Ik amuseer me te pletter, heb het al redelijk onder de knie en kijk (zoals het hoort) neer op de berijders van een motorscooter. :+

Dankuwel lieve mensen om me te laten kennismaken met dit leuke tweewielertje.
 
Neerkijken op motorscooters, terwijl je zelf niet eens je hand uit durft te steken om te zwaaien? :N

Veel plezier met je YBR!
 
Neerkijken op motorscooters, terwijl je zelf niet eens je hand uit durft te steken om te zwaaien? :N

Veel plezier met je YBR!
Ik heb voor de aankoop hier ergens een topic gelezen over het ongenoegen van motorscooters-chauffeurs die niet voor vol werden aanzien door 'de echten'. Leuk leesvoer was het, ik wist niet eens dat dat een issue was.
 
Ach.. zelfs onder motorrijders heb je dat.. Harley-rijders die andere motoren niets vinden (en dus niet groeten etc).. een motorscooter is een handig vervoersmiddel. Wel erg prijzig in onderhoud soms.. heb er twee gehad, leuk spul maar je mist het schakelen enz. maar het blijft qua tweewieler een heerlijk ding, koffer achterop.. passagier achterop en gaan met die banaan.
 
Grappig de discussie over de YBR en scooters ik heb de YBR ingeruild voor een scooter YP 250 en deze is voor het woon werk bevalt perfect en vanwege de snelweg is dit iets beter dan de YBR die dan net tekort schiet. Veel plezier met de YBR

Arthur
 
Veel plezier ermee, ik rijd ook met een ybr sinds recent, heel veel lol, prettige machientje.
ik heb er recent een windscherm opgezet, en het rijd nu nog beter dan ervoor.
 
Hallo,

Ik overweeg om een Yamaha YBR 125 te kopen, ik kan er tweedehands een op de kop tikken voor 1.000€. Iets er goed uit, maar hij heeft al 18.000km op de teller. Kan iemand mij zeggen of dit veel is of niet? Ben er zelf niet zo ervaren in... Ik zou niet willen dat ik hem koop en dat ik dan na 5.000 km de motor moet vervangen ofzo...

Groeten,
T.
 
Terug
Bovenaan Onderaan