Hardtail dragstyle project

zoiets is wel erg vet kwa tank(de rest vd bike ook wel) :9~

15182155.jpg
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week het R1 voor spatbord ingekort tot meer ooglijke proporties. In regen rijden we toch niet :P

Voor
full

na
full



Mis nu nog de rubbertjes en boutjes waar het spatbord mee vast zit. Dus als iemand ze heeft liggen....... :)
 
Netjes, Ga eens naar fabory die hebben diverse maten. De profesionele autozaken zoals APS, Brezan enz hebben dat soort zaken ook. Bij Fabory kun je van die kistjes krijgen met diverse maten erin. Altijd erg handig voor de zelfbouwert:-)
 
Gisteren een begin gemaakt aan het achterspatbord
full

Stukje massief rond 8mm op de rand gehecht.
full

Afgelast en glad geslepen. Hopelijk vandaag het voorste gedeelte bij het zitje afmaken.
full
 
Mooi nog gelukt met de rubbertjes:-) ga zo door ziet er goed uit.

Occ eat your hart out
Nog niet echt de tijd voor genomen :$

Wel het achterspatbord bijna af gekregen. Onderzijde moet nog worden afgelast en verder glad worden gemaakt. Maar dat doe ik zodra alles uit elkaar gaat om het frame verder af te lassen.
full

full
 
netjes, en de ketting zit er ook op zie ik 8-)

De langste ketting die ik had meegenomen was zekers nog 18 cm te kort. En natuurlijk nergens geen afval stukje te vinden '( Het is dus uiteindelijk een duur kettingkje gevonden. Bij het volgende bezoek aan de motorzaak deze maar even laten klinken.
Inmiddels begonnen aan het zadeltje :P begint al mooi te worden. Foto's volgen binnenkort.
 
Met wat restanten schuim en skai dat ik had overgehouden van Project RW1 het zadel maar eens afgemaakt. Als eerste de “seatpan” voorzien van kantrubber om doorslijten van het skai te voorkomen.
full


Daarna een aantal lagen schuim geplakt en in de juiste vorm geschuurd.

full
 
Na het maken van de patronen het skai geknipt en aan elkaar genaaid. Super machientje zo’n oude kayser Durlach naaimachine.

full


Met wat moeite de bekleding er overheen getrokken. Goed vastlijmen en enkele popnagels erin om het skai op zijn plaats te houden.

full
 
De laatste paar dagen bezig geweest om de koeler en enkele elektrische componenten een plaats te geven. De onderste aansluiting van de Vn800 koeler heb ik moeten verplaatsen en de ophanging moeten veranderen. Maar deze past dan ook als gegoten tussen het frame. Na wat ideeën te hebben opgedaan op de Bigtwin bike show ook maar even de bovenplaat van de accubak voorzien van wat extra gaten.
full

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan