125cc motoren geschikt voor langere mensen?

voor die prijs krijg je echt hele ouwe zooi (<1995) of chineese zooi. en zoals bekendt: goedkoop is duurkoop. ik zou even wat meer investeren.
 
Ik wou zeggen, voor rond de 1500euro kan je genoeg knaps vinden hoor, heb al het een en ander op internet gevonden. Alleen de afmetingen van die dingen kan lastig worden...
 
dat het gelul is dat als iets oud is en dus automatisch goedkoper, dat het duurkoop is...

iets dat 20 jaar oud is en perfect onderhouden is, is beter dan iets dat 5 jaar oud is en naar de klote geholpen...

en voor het budget van ts heb je een rs125 die in goede staat is

dus wat jij zegt is allemaal stom gelul uit de mond van een brommer rijder die denkt dat brommers en motoren het zelfde zijn
 
amen ;)

Zodra ik geslaagd ben voor B rijbewijs, ga ik voor A. Heb nu wel begrepen dat er genoeg mogelijkheden zijn m.b.t. 125cc motoren. En als ik me A rijbewijs heb, dan kan ik natuurlijk pas echt zeggen wat ik te besteden heb voor een motor. Ook als ik me B rijbewijs straks alleen al heb krijg ik wat meer inzicht in de financiële situatie..een motorpak (inclu. handschoenen, helm etc) kost ook al wel 800-1000euro heb ik gezien
 
dat het gelul is dat als iets oud is en dus automatisch goedkoper, dat het duurkoop is...

iets dat 20 jaar oud is en perfect onderhouden is, is beter dan iets dat 5 jaar oud is en naar de klote geholpen...

en voor het budget van ts heb je een rs125 die in goede staat is

dus wat jij zegt is allemaal stom gelul uit de mond van een brommer rijder die denkt dat brommers en motoren het zelfde zijn
iemand hier een slechte dag achter de rug? :')

oude motoren verschaffen meestal veel meer onderhoud, daarbij komt dat de vorige eigenaren dat ding vaak nog afbeunen en dat je een "perfect onderhouden motor" zelden tegekomt van zon leeftijd. metaalmoeheid, versleten blokdelen en verotte elektronica spelen hier een rol. naast motoren heb ik ook zeker een liefde voor brommers, dat mag toch niet baten hoop ik? gedraag je aub niet als een ongesteld wijf.
 
amen ;)

Zodra ik geslaagd ben voor B rijbewijs, ga ik voor A. Heb nu wel begrepen dat er genoeg mogelijkheden zijn m.b.t. 125cc motoren. En als ik me A rijbewijs heb, dan kan ik natuurlijk pas echt zeggen wat ik te besteden heb voor een motor. Ook als ik me B rijbewijs straks alleen al heb krijg ik wat meer inzicht in de financiële situatie..een motorpak (inclu. handschoenen, helm etc) kost ook al wel 800-1000euro heb ik gezien
bescherming mag je niet op bezuinigen indd. een redelijke helm (150e) setje handschoenen (150e) goede laarzen (200) en een pak (400-1000e) gaan aardig in de kosten lopen. ik zou zeggen investeer daar wat meer in, die motor vervang je na twee jaar toch (vermoed ik)
 
ik heb nu een bmw staan uit 84 en die is beter dan de gemidelde moderne motor die ik op straat zie staan

dus ik spreek uit ervaring niet uit me duim ;)
 
iemand hier een slechte dag achter de rug? :')

oude motoren verschaffen meestal veel meer onderhoud, daarbij komt dat de vorige eigenaren dat ding vaak nog afbeunen en dat je een "perfect onderhouden motor" zelden tegekomt van zon leeftijd. metaalmoeheid, versleten blokdelen en verotte elektronica spelen hier een rol. naast motoren heb ik ook zeker een liefde voor brommers, dat mag toch niet baten hoop ik? gedraag je aub niet als een ongesteld wijf.
_O-
en dat voor iemand die nog nooit een motor heeft gehad :')
 
M.i maakt leeftijd zéker bij een 2t niks uit. Je kunt net zo goed er 1 treffen van 1 jaar oud met vastloper, als van 10 of 15j oud..
Alleen, als er km's opstaan, 20.000+ gaat de cilinder kwa km's tegen vervanging aan zitten.
Maar de meeste hebben tóch voor die tijd al vastlopers gehad. _O-
Electronica is altijd bagger bij ita meuk. I KNOW! _O- Metaalmoeheid, of iets doorgerot oid heb ik nog nooit gezien bij een 2t. Gekloot word er aan al die kleine 2t, dat is vnl kwestie vd doelgroep ervan (veel 'jeugd').
Écht hoge kmstanden zie je in nl niet bepaald vd 2t. En ook 4t zijn veelal hobby dingen, die geen échte km's maken. Éxtra onderhoud zou ik pas bij 50.000+ verwachten. Mógelijk. Izv koppeling, schokbreker, wellagers, balhoofd..

Mijn advies dus: kijk NIET naar leeftijd, maar naar STAAT vd moto.
 
Laatst bewerkt:
Bij iedere 20k een nieuwe zuiger is best veel lijkt me, gaat ook wel wat werk inzitten volgens mij? Hoe duur kost zoiets(materiaal+arbeid?)

Maar ben ook wel van plan om een motor te kopen op hoe de staat eruit ziet, net wat ik tegenkom en wat de prijs is..
 
dat is het nadeel van 2 takt
maar dan doe je het niet, kan je zien wat er gebeurt :P

en zelf zuiger vervangen is 1 van de simpelste dingen die er is,
zeker met een 2takt hoef je eigenlijk nooit naar een dealer als je ook maar een beetje handig bent
 
oh oke, nou ddat valt weer mee dan, ben zelf ook bezig met auto-opleiding, dus dat moet wel goedkomen dan ;)
 
Zuigerinterval vd mito word aangeraden 10-12000km. RS250 is 16000, maar das 2 cilinder.
Je mag verder doorrijden van mij hoor, kan best dattie langer meegaat, ík vervang ze echter preventief na 10-12000km, ik hoef geen motorschade door kantelende zuiger. Ik heb er 1 die had op zn 1e zuiger 16000km. De scheuren zaten er al in..16000 is dus gewoon te laat. 20.000 is dus 2e zuiger tijd.
Cilinder word aangraden rond de 25000km(dat heeft mijn gele mito gelopen). Lijkt weinig, maar je maakt écht geen km's met zo'n 2t. Tis geen dikke 4cil 4t waar je ff 300km op de tank zet in 1 dag. Misschíen hád ik nog iets verder gekund op deze cilinder, maar hij lag tóch open, en was aan zn eind, dús vervangen. Zelfde geld voor big-end.Bij deze km-stand moet je ook daar op gaan opletten. Maar speling checken=weten. Zelfde geld vd cilinder. Kijken=weten.
Zelf zuigertje vervangen líjkt eenvoudig klusje, maar je hebt wel juiste meetapparatuur nodig vd juiste zuiger/ringmaat, je moet wetten over squish, welke koppakking hoogte, juiste afstelling PV tot zuiger..Dus als je er geen sjoege van hebt? Niet zelf doen, daar is al zoveel ellende van gekomen.. _O- (heb ik al zat van meegemaakt met aangekochte mito's)

Daarom zei ik al, er word veel mee gerommeld aan die kleine 2t, door de jonge doelgroep die veelal denkt er wel 'effe' aan te kunnen sleutelen ala brommer, maar die dus glád niet weten wat ze doen.
Zuiger láten vervangen kost E350. Zijn dus de kosten niet. Kleine beurt, of kleppe stellen bij 4t is duurder.

IK begin er zelf niet aan, aan zuigers vervangen ed! En ik heb liever een 2t waar een nieuwe zuiger in moet (door kmstand)dan 1 mét nwe zuiger, door vorige eigenaar gedaan of door een 4t zaak as motoport ofzo(waarvan je dus niet weet of het goed gedaan is)
 
Laatst bewerkt:
ik ben een jonmge generatie die aaqn brommertjes heeft gewerkt

alleen ik deed sprinters, dus squish enzo ben ik wel in thuis :P

maar je kan alles wel laaten je doen, maar je kan het ook een keer zelf gaan leren
 
Hmm, twijfel nu echt of ik motorrijbewijs wel wil halen zo...
Bijna al die 125cc 11kw modellen zijn te klein volgens mij? En met die 2 takts kun je dus niet eens knap een paar 100km maken op één dag, en je moet na die 2 jaar ook nog weer eens opnieuw je rijbewijs halen al wil je weer een stapje zwaarder rijden...(en dan kun je wéér 2000euro betalen? of tussen de 500-1000euro?)
 
Hmm, twijfel nu echt of ik motorrijbewijs wel wil halen zo...
Bijna al die 125cc 11kw modellen zijn te klein volgens mij? En met die 2 takts kun je dus niet eens knap een paar 100km maken op één dag, en je moet na die 2 jaar ook nog weer eens opnieuw je rijbewijs halen al wil je weer een stapje zwaarder rijden...(en dan kun je wéér 2000euro betalen? of tussen de 500-1000euro?)

Conclusie : Spring zo snel mogelijk een rijschool binnen en begin met lessen. heb je nog 2.5 maand om het te halen en ben je van het hele gezeik af (op een 25kw restrictie na).
 
Ah, dus hier zit de kleutercreche van het forum :+

On-topic: misschien dat Honda de XL125 ook in Nederland gaat importeren, met de nieuwe rijbewijsregels straks? Een lichte allroad lijkt me het meest geschikt voor langere mensen.
 
@DYONn93, dat gaat helaas niet lukken wat tijd betreft, ben namelijk al bezig met autolessen, en om er dan ook nog een motor tussen te gooien gaat wel wat krap worden..maar miss dat ik een 25kwmotor(groter formaat) kan terugvoeren naar 11kw...zal mij alleen benieuwen wat de prijs daarvan is?

@pommel, zo'n honda XL125 vind ik echt niks, hou meer van die sportmodellen...
 
@DYONn93, dat gaat helaas niet lukken wat tijd betreft, ben namelijk al bezig met autolessen, en om er dan ook nog een motor tussen te gooien gaat wel wat krap worden..maar miss dat ik een 25kwmotor(groter formaat) kan terugvoeren naar 11kw...zal mij alleen benieuwen wat de prijs daarvan is?

@pommel, zo'n honda XL125 vind ik echt niks, hou meer van die sportmodellen...
je mag maar maximaal 125cc rijden ;)

@pommel, zo'n honda XL125 vind ik echt niks, hou meer van die sportmodellen...
Stuk van je benen afzagen dan? Weleens op zo'n 125cc'tje gezeten? (zijn net grote brommers).

rs 125 vaslt best meer hoor....
 
Terug
Bovenaan Onderaan