Cagiva Mito ONLY Part 3!

vandaag een mito sp525 gezien en die dacht dat hij sneller was dan m'n auto (van 50-60km/u aanzetten ongeveer) dik in z'n oog _O- (moet wel zeggen dat hij waarschijnlijk maar 11kw heeft/had) maar ik begin meer en meer m'n mito 350 te missen, tijd dat ik kijk voor een andere krukas of motorblokje ervoor
 
Laatst bewerkt:
. Misschien kan ik dan eens in de regen rijden.
Niet dat ik dat graag doe, maar soms..... En dan maar eens een flinke regenbui zien te vinden... *O* *O* *O*
Grt Rob :W
rondje door de wasstraat? _O-
ik moet de 'spagettie' ook nog even nalopen.m'n seinlampje(grootlicht)doet het niet,en ipv m'n neutraal lampje,brand me olielampje :+ ,en de sensor van de branstof doet het niet :? denk dat de sensor zelf kapot is.
moet ook nogsteeds andere bakolie proberen,aangezien de koppeling af en toe doorslipt(platen zijn verder goed)
en ff pv torretje nakijken.
oftewel,ik kom de winter wel door _O-
 
vandaag een mito sp525 gezien en die dacht dat hij sneller was dan m'n auto (van 50-60km/u aanzetten ongeveer) dik in z'n oog _O- (moet wel zeggen dat hij waarschijnlijk maar 11kw heeft/had) maar ik begin meer en meer m'n mito 350 te missen, tijd dat ik kijk voor een andere krukas of motorblokje ervoor

je kan ook ps tuning even bellen?
is het alleen je big end's?
ik kan t vd week wel ff vragen voor je,moet toch me spul nog halen.
 
Denk dattie waarschijnlijk wel sneller is hor dan je auto. Maar dan moet je wél in de juiste versnelling zitten! Moet nog een beetje moto zien die langzamer is dan 95% vd tuuts. Kwestie van gewicht.
Oók een 2t as de mito is sneller dan 95% vd auto's, alléén vereist het sprinten met een 2t VEEL skills vd berijder (dat zowat iedereen dus mist..). _O- Ook is het handig als de ándere bestuurder óók weet dat er gesprint word! _O-
Geloof niet dat er in nl geknepen SP's óf andere mito's rondrijden trouwens.

De Mito is kwa seconden naar de 100 ook even snel of sneller dan mijn 3.1 V6 tuut hor! :Y
En dat met 1 zo'n k.t zuigertje van niks en max 34pk.. _O-

Ik heb idd sinds vorige week niet meer gereden. De Blade staat al 3/4 weken stil, de mito's 1.5wk ong. De ene Alfa gaat idd binnekort voor groot onderhoud naar Lelystad.
Verder is het ook veelk.tweer geweest. En de combi blaadjes+nat trekken mij nooit zo..
 
Laatst bewerkt:
Een mito met 34 pk moet ik nog tegen komen, dat zijn denk fabrieks pk's
Een moto heeft misschien max 24 pk op t wiel.
Een standaard 125gp machiene heeft rond de 36 à 38 pk namelijk.
 
hier in belgie zijn de meeste officieel begrenst op 11kw, de bestuurder ervan lag toch aardig plat erop en ging hoog in toeren (zo op het geluid toch) m'n auto heeft ook origineel 193pk
van die krukas van de 350 is het indd het bigend, daarvoor kijk ik als het financieel beter is
 
Een mito met 34 pk moet ik nog tegen komen, dat zijn denk fabrieks pk's
Een moto heeft misschien max 24 pk op t wiel.
Een standaard 125gp machiene heeft rond de 36 à 38 pk namelijk.
ben ik t idd mee eens.
bij de (onbegrensde?)mk,s staat meestal 17kw op kenteken.
wil die van mij ook nogsteeds een x op de bank hebben,maar ik denk idd zo rond de 25pk.
 
Niemand geeft achterwiel pk's op, fabriek ook niet. Allemaal krukas/blok pk's. 25kw= omgerekend 34pk.
Ja, in belgie hebben ze 11kw. Hier niet in nl. Ja, op kenteken vanaf 1999 _O- ..maar nooit in het eggie. Mijne hebben óók 2x 11kw.. _O-
Mijn Alfa heeft 230 pk, maar die is niks vd mito hoor! Die lustem rauw.. _O-
Wedstrijdje zal er echter nooit van komen, kan niet gelijk én V6 én mito rijden.. _O-
 
Laatst bewerkt:
Mn raptor heeft op papier 9kw maar staat fullpower 18kw volgens wikipedia(zelfde motor als sp525)
Dat is 24pk.
De evolution zou er moeten 33pk (24,5kw) hebben.
Die 33pk kan ik moeilijk geloven,heb met een 7bak gereden met 17kw op papier en reed niet beter dan mn raptor liep wel wat langer door maar was minder agressief tot aan 100km/h.
Is er hier iemand met een mito met 25kw op papier?? want dat is ong 10pk erbij.
 
Of ze daar nou, wel, niet aan voldoen,aan de pk's,aan krukas, of achterwiel, hoeveel wel/niet, is niet relevant voor mijn opmerking mbt de 'race' tegen de auto. Opmerking was ja/nee 11kw of vol vermogen. Ging mij niet om de werkelijke pk's vd mito in vol vermogen, dat was helemaal niet relevant. (en dat weet ook niemand, tenzij je hem op de bank zet, want het vermogen op kenteken zegt óók geen reet. _O- ). De klasse heet 25kw=34pk. En de specs overal opgegeven vd Evo is 31-34pk(krukas), dús noem ik het ook zo; 34pk, 25kw.

Nwe entree op marktplaats:
http://motoren.marktplaats.nl/motor...Qy7zUJDB8sfBy8s4DA4fl6/QF31n9V&fta_ind=6&fs=1

Bijna niemand heeft vol vermogen op kenteken, dat kan vanaf 1999 niet meer. Allemaal 11kw.
Dat de Raptor agressiever leek, kan net zo goed van doen hebben met de rechtop zit. Dan lijkt alles heftiger dan wanneer je plat ligt. En evt andere overbrenging.
 
Laatst bewerkt:
een lichte motorfiets mag niet altijd 25kw hebben, als ie onder een bepaald gewicht is moet het vermogen ook naar beneden.
er is een maxiamaal aantal pk per kg regel nml.
ik heb een mito gehad met full power, die kwam echt niet hoger dan 24pk op t wiel uit, en dat is nog steeds geen 34 krukas pk's, die bestaat gewoonweg niet.
mischien als je een kit uit de italiaanse mito cup er op zet.
maar zo als straatfiets bestaat ie echt niet, ook al word er over gepraat.
en ik vind pk's zeker wel relevant :P
 
en ik vind pk's zeker wel relevant :P
dan moet je een r1/hayabusa nemen :P _O-
in jou geval heb je elk pk'tje wel nodig ja,
wat doet die van jou eigelijk z'n beetje kwa top?
het liefst zou ik ook wel wat meer vermogen willen,maar kheb niet echt zin(meer geld eigelijk ;) ) om n rd/rs blokje eronder te hangen.
denk dat die polini ook 'geen zoden aan de dijk ' zal brengen,ik denk ook dat ik dat blokje na opbouw ga verkopen(dus als er nog iemand interesse heeft? :P )

heb vandaag wel even me achterlichtjes gemaakt *O* koste wel 2 hele euro's _O- (toch wel handig,als je bij een auto groothandel heb gewerkt)

morge denk langs ps ff de spulletjes ophalen
 
dan moet je een r1/hayabusa nemen :P _O-
in jou geval heb je elk pk'tje wel nodig ja,
wat doet die van jou eigelijk z'n beetje kwa top?
het liefst zou ik ook wel wat meer vermogen willen,maar kheb niet echt zin(meer geld eigelijk ;) ) om n rd/rs blokje eronder te hangen.
denk dat die polini ook 'geen zoden aan de dijk ' zal brengen,ik denk ook dat ik dat blokje na opbouw ga verkopen(dus als er nog iemand interesse heeft? :P )

heb vandaag wel even me achterlichtjes gemaakt *O* koste wel 2 hele euro's _O- (toch wel handig,als je bij een auto groothandel heb gewerkt)

morge denk langs ps ff de spulletjes ophalen
hajaboesa, is dat een 2takt :+
mijn top varrieert tussen de 220 en 270, ligt er aan welke tandwiel combinatie er op zit.
zou ook nog harder kunnen als t puur alleen om topsnelheid zou gaan.
 
das nie slecht :9~ heb je toevallig nog niet een blokje over :+
ik zou(op de snelweg met slipstreamen)denk ik net aan de 180 kunnen halen(tot nu toe iets over de 170 gehaald) :$
zo ff na ps me spulletjes halen *O* en m'n bankrek plunderen :')
 
Dan moet je idd een Busa kopen ofzo, als je veel pk's zoekt.
Leuk topic op 125cc forum, met overzicht van alle mito modellen met alle specs.
Model Specs / Carbs / Timing / Squish / Compressio Ratio Etc
Kun je goed de verschillen zien tussen de dverse modellen, kwa dimensies, wielen, gewicht, carbs, aantal versnellingen, etcetc.
Denk net dat je idd veul wint met een polini kit. Is trouwens ook groot topic over op 125cc, over hoe je die kits goed afwerkt, etc, en ze zo, hopelijk, betrouwbaarder worden.
Schijnt dat je meer 'koppel'krijgt, maar inlevert in topvermogen. Wat zou het schelen, 2/3pk? Toch zou ik gráág een ritje wille maken met een polini mito, kijken hoe het is. :]
 
Laatst bewerkt:
hmm ook leuk om voor een geslote deur te staan na 1,5 uur rijden.. |(
had juist nog op de site gekeken of ie openwas..
verder ook geen briefje op de deur,en ook telefonisch niet berijkbaar...fijn.. :X
 
Hallo, ik lees al een tijdje mee en ik heb zelf ook een rode mito evo 1, gekocht mét polini dus ik kan het verschil niet vertellen :P. ik vond 'm zelf redelijk nog optrekken onder de 6k rpm maar boven de 100 moet je wel een versnelling omlaag omdat je met de wind te maken krijgt en dan wil die niet zoveel meer onder de 7-8k rpm. Wellicht dat ik volgend jaar wel aanwezig kan zijn bij een eventuele mini-meet (als jullie die überhaupt organiseren?). Ik blijf iig ff meelezen :p
 
405313_10151000374292484_256053601_n.jpg


dat is um :P
 
doet me heel hard denken aan mijn evo geweest, heb zelf nog foto's bekeken om zeker te zijn,
maar van mij was het michelinmannetje groter
22222222z.jpg

ik nam de foto, zijn kennissen waarbij die aerox tot in 3de meeging met die evo
 
Laatst bewerkt:
vetjes :) al1 dat velglint ging kut bij mij (heb daar nog geen foto van) , vraag mij af wanneer dat eraf waait xD
 
Hallo, ik lees al een tijdje mee en ik heb zelf ook een rode mito evo 1, gekocht mét polini dus ik kan het verschil niet vertellen :P. ik vond 'm zelf redelijk nog optrekken onder de 6k rpm maar boven de 100 moet je wel een versnelling omlaag omdat je met de wind te maken krijgt en dan wil die niet zoveel meer onder de 7-8k rpm. Wellicht dat ik volgend jaar wel aanwezig kan zijn bij een eventuele mini-meet (als jullie die überhaupt organiseren?). Ik blijf iig ff meelezen :p

He, welkom! Leuk, een Evo erbij! *O*
Maareh, onder de 7-8000 heb je niks te zoeken! Als je écht richting hogere topsnelheden wilt, zul je niet eerder moeten schakelen dan rond het rooie! *O*
Pas vanaf 9 krijg je nml een 2e 'duw'..
Onder de 7 is niemand thuis.. _O- PV begint pas bij 7500 in het beste geval..
Die brommert zal kort gegeared zijn..

Tja, in Leiden, en later ergens anders, stond óók zo'n rood-grijze Evo tk, óók polini. Wel met versleten banden, en startmotor haakte niet altijd in. Dat kan hem óók nog zijn.

Crash, wáár was je heen gegaan dan?? :N
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan