Het grote Yamaha Diversion topic deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had trouwens nog een vraagje... Als ik op de snelweg rijdt en ik geef aardig wat gas en ga richting de 150/160/170 dan "slipt" mijn koppeling wel eens. Dit gebeurt niet altijd maar soms. Hij gaat dan alleen in toeren omhoog maar niet in snelheid. Dit duurt dan 2 seconden en dan gaat hij weer terug in toeren en pakt hij hem als nog... Zijn nou de koppelingsplaten versleten of is er iets anders aan de hand? Had ook iets gelezen over olie verversen. Dit heb ik van het zomer nog gedaaan maar onderhand wel weer bijna 10.000 kilometer mee gereden.
Het slippen van de koppeling zou ook kunnen komen door gebruik van verkeerde olie. Zal hoogstwaarschijnlijk bij jou niet het geval zijn maar het kan.
Gebruik half-synthetische olie.
Nou weet ik niet precies bij welk type olie een slippende koppeling gaat optreden, bij vol-synthetische of juist bij minerale olie. Maar bij gebruik van 1 van die twee kan het dus gebeuren.
 
Al sinds ik mijn 900 heb (zo'n 70.000km geleden) heb ik dat als ik te snel wil opschakelen (lees onzorgvuldig) hij nog wel eens tussen twee versnellingen in blijft hangen. Wanneer ik gewoon opschakel dan is er echter niets aan de hand en het is ook niet erger geworden. Kwaaltje van mijn Div waar gewoon goed mee te leven is.
 
minerale olie heb je volgens mij meer kans op slippen, ik heb er volsysntheet in zitten en dat gaat goed. Zelfs nog extra toevoeging (TSL) bij gedaan, geen last van slippen.

Volsyntheet is alleen aan te raden na een flush, omdat dit de motor schoner maakt en houd. Bij een sterk vervuilde motor raken de deeltjes los en verstoppen ze cruciale olie kanelen. Dus eerst een flush, goedkoper olie er in, 100km rijden en dan goede olie er in.

als ik in lage toeren van 1 naar 2 schakel blijft deze vaak in neutraal hangen, vooral lastig bij een stoplicht waarbij je een bocht om gaat...

kraken doet ze alleen als je niet goed schakelt, dus of te ver of niet ver genoeg.
Het kan zijn dat je koppeling niet goed ontkoppelt, even de speling controleren in je hendel dus.
desnoods het mechanisme loshalen bij de hendel en op de bak, schoonmaken en opnieuw afstellen.

het luistert niet heel nauwkeurig, als je ongeveer maar 5cm vrije speling op de hendeld hebt

gewoon even experimenteren en kijken wat je het prettigst vind.
 
Laatst bewerkt:
Mijn 900 schakelt tussen 1 en 2 bij koude motor wat tegendraads, ik druk hem altijd een beetje na bij het schakelen dan weet ik zeker dat hij er in zit.

Bij warme motor is het weg; als ik vlot kan dooraccelereren en opschakelen bij redelijke toerentallen (>5000rpm) gebruik ik de koppeling niet eens; dat gaat volkomen "smooth".
 
minerale olie heb je volgens mij meer kans op slippen, ik heb er volsysntheet in zitten en dat gaat goed. Zelfs nog extra toevoeging (TSL) bij gedaan, geen last van slippen.

Volsyntheet is alleen aan te raden na een flush, omdat dit de motor schoner maakt en houd. Bij een sterk vervuilde motor raken de deeltjes los en verstoppen ze cruciale olie kanelen. Dus eerst een flush, goedkoper olie er in, 100km rijden en dan goede olie er in.

als ik in lage toeren van 1 naar 2 schakel blijft deze vaak in neutraal hangen, vooral lastig bij een stoplicht waarbij je een bocht om gaat...

kraken doet ze alleen als je niet goed schakelt, dus of te ver of niet ver genoeg.
Het kan zijn dat je koppeling niet goed ontkoppelt, even de speling controleren in je hendel dus.
desnoods het mechanisme loshalen bij de hendel en op de bak, schoonmaken en opnieuw afstellen.

het luistert niet heel nauwkeurig, als je ongeveer maar 5cm vrije speling op de hendeld hebt

gewoon even experimenteren en kijken wat je het prettigst vind.


In oudere motoren wordt het vaak afgeraden om volsyntheet te gebruiken, zelf heb ik halfsyntheet.

Maar 5 cm zal wel 5 mm moeten zijn denk ik???
 
Als ik het goed begrijp is dat schakelprobleem van mij normaal.

Dan ga ik verder met klaar maken van de motor voor volgend jaar.
De banden heb ik vernieuwd michelin pilot 2 road.
Nieuwe olie.(volsyntheet 10 w 40)en het filter
Bougies vernieuwd
Lagers en keerringen voorwielvernieuwd.
Achterbrug en de veer van de schokbreker opnieuw laten poedercoaten en de kegellagers en keerringen vervangen de naaldlagers zijn nog goed.

En nu maar hopen dat volgend jaar een goed motorjaar word.
 
Ik heb hier laatst remrubbers gekocht en de prijs sprak mij erg aan, moet ze alleen nog monteren, misschien iets voor de OP. Ze zien er goed uit, zit alleen geen pasta bij maar ik heb een tube ATE (ook gekocht via Ebay).

Yamaha XJ600 Diversion Rear Brake Caliper Piston Seals | eBay

http://www.ebay.com/itm/150913361203?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Let op de verzendkosten zijn hoog, maar als je weet ik hoeveel sets je besteld, dan betaal je maar 1 keer de verzendkosten.

Wordt pas leuk als je klauwtje er zo uitziet:

viesbah.jpg


viesbah2.jpg


Boel redelijk schoon kunnen maken alleen die remzuigers waren niet meer te redden, dus daar nieuwe voor kunnen kopen.. kostte 100 euro ofzo :') .
 
Laatst bewerkt:
Ik wil graag nieuwe vloeistof in het remsysteem van mijn div600 doen maar de boutjes van het remvloeistofreservoir zijn dol gedraaid. Ik denk nu aan uitboren.

Weet iemand of ik nieuwe zo op voorraad zijn bij een motoport (of andere zaak in de buurt van Delft Den Haag), ik denk namelijk niet dat de gamma ze op voorraad heeft (conische kop)?
 
Ik ben op zoek naar een oliekoeler voor mijn Diversion. Weet iemand nog wat goede adresjes?
Ik heb em ook onder te koop gevraagd neer gezet.

Ik heb em al wel op MP zien staan voor ca 150 euro, maar ik zit nog even verder te neuzen.

Iemand?
 
Heeft iemand die gratis onderdelen div al eens gehaald? Anders wil ik m hier wel stallen in eindhoven en beschikbaar stellen voor dit topic. Dan moet ze alleen wel buiten slapen.
 
Gratis onderdelen div? Wil hem best stallen en demonteren, wil alleen de onkosten er uit hebben.
Ik doe het alleen voor het demonteren :D

Dus als het voor jou niet door gaat heb ik wel interesse
 
Gratis onderdelen div? Wil hem best stallen en demonteren, wil alleen de onkosten er uit hebben.
Ik doe het alleen voor het demonteren :D
Dus als het voor jou niet door gaat heb ik wel interesse
Voor wat ik er van begrepen heb is het de bedoeling dat iemand die Div ophaalt (bij Alkmaar) en stalt. Zelfwat onderdelen gebruikt en de rest ter bechikking stelt aan andere Div rijders van dit topic.Het is dus niet de bedoeling van de huidige eigenaar dat de onderdelen worden verkocht.

En daar zit 'm volgens mij ook gelijk 't "probleem"

Iemand moet dus die Div ophalen, ruimte beschikbaar stellen, slopen en blijft op een gegeven moment zitten met de restanten die hij / zij dan moet afvoeren.

Hmmm, ik had ook wel interesse in die Div als donor motor of sleutel project. Maar gezien bovenstaande :N
 
tja alleen het vervoer is dan een probleem, de rest boeit me niet, heb tijd, heb gereedschap, heb al 1000 peugeot onderdelen in mijn opslag liggen dus een divje kan er ook nog wel bij.

zelf niet veel onderdelen nodig, misschien wat boutjes en dingetjes en wellicht een uitlaat bocht als die van een 600 hetzelfde is als een 900 (van mij is afgebroken bij de collector...)

voor de rest mag alles gratis weg, excl. verzendkosten dan..

geef me 8 uurtjes en ik heb een doos met onderdelen en alleen een frame dat in de weg staat :P incl. foto's en een verslag *O*
 
Laatst bewerkt:
zelf niet veel onderdelen nodig, misschien wat boutjes en dingetjes en wellicht een uitlaat bocht als die van een 600 hetzelfde is als een 900 (van mij is afgebroken bij de collector...)

Qua uitwisselbaarheid van onderdelen tussen de 600 en de 900 zijn het waarschijnlijk alleen de ventieldopjes en de lampjes....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan