De nieuwe cbr 250 r van Honda gezien?

Als ze dezelfde opbouw van de nc700x gebruiken dan zit de tank toch terug onder het zadel?

Hoe kom je hierbij?

Alle 500's hebben een old skool benzine tank. Honda geeft het ding op voor 1;27 O-)

Met een 17,1L tank kom je dan een heel eind *D hoewel ik de R ook erg mooi vind (weet alleen niet hoe groot de benzine tank van de R en de F is...zal ook wel in de categorie 15L zijn...)

koffers..handvatverwarming en gaan!
 
Het nieuwe 500 blok is ook behoorlijk 'undertuned'. 47 pk uit 500cc is absoluut niet veel en het blok zal denk ik lekker trekken vanaf lage toeren.

47pk uit een 500cc watergekoelde motor is inderdaad niet bijster veel, richting de 60pk of meer moet tegenwoordig wel lukken, maar dan zit je dus met het brandstofverbruik.
Ik vind 1 op 27 erg netjes, ik zit met mijn 50pk 500cc ongeveer op 1 op 22 (en dan moet ik redelijk rustig aan doen). Ik denk dat als de brandstof ooit onbetaalbaar wordt, dan iedereen dan een stuk langzamer/rustiger gaat rijden, dus die 47pk is in principe genoeg om je goed te kunnen verplaatsen tegen een mooi brandstoftarief. ;)

Maar wel geing, Kawasaki komt met de Ninja 300 en Honda doet er gewoon nog een flinke schep bovenop. ;)
 
47pk uit een 500cc watergekoelde motor is inderdaad niet bijster veel, richting de 60pk of meer moet tegenwoordig wel lukken, maar dan zit je dus met het brandstofverbruik.
Ik vind 1 op 27 erg netjes, ik zit met mijn 50pk 500cc ongeveer op 1 op 22 (en dan moet ik redelijk rustig aan doen). Ik denk dat als de brandstof ooit onbetaalbaar wordt, dan iedereen dan een stuk langzamer/rustiger gaat rijden, dus die 47pk is in principe genoeg om je goed te kunnen verplaatsen tegen een mooi brandstoftarief. ;)

Maar wel geing, Kawasaki komt met de Ninja 300 en Honda doet er gewoon nog een flinke schep bovenop. ;)

Beginnen echt leuke motoren uit te komen wat mij betreft!
 
Er zijn genoeg leuke motoren, maar weinig te krijgen in Europa / Nederland.
Daarnaast wil men hier gewoon minimaal 600cc/100pk ter peniscompensatie.
In Japan heb je zo veel leuke 400cc motoren rondrijden, die in principe ook vlot genoeg zijn en waarmee je lekker bijv. kan janken zonder echt veelste hard te rijden (goed, wel harder dan 120km/u, maar nog redelijk binnen de perken).

We hebben hier dan wel de CBR400RR, ZXR400, GSXR400RR en FZR400(RR) gezien, maar er was zoveel meer.. Honda Bros 400 zie je hier weinig (CB-1 dan weer wel), Suzuki SV400, Kawasaki Xanthus (ZR400)...

Kijk maar eens op Youtube voor de Xanthus en de SV400. MAargoed, nu de 500cc'tjes er aan komen is dat ook altijd welkom. :) Die 400cc's waren weer voor een bepaalde rijbewijscategorie, meen ik (in Japan).
 
De CBR500R kon dan nog wel eens de opvolger worden van mijn huidige fiets. Er zijn toch wel een aantal aspecten die deze fiets mee heeft.

De grotere tank (2,7 liter meer) vind ik interessant, ik was met mijn Yamaha TZR 50 gewend zo'n 400km met een tank te doen, nu is het bij zo'n 310km wel op. Ook in dat licht vind ik het fijn dat er gemikt is op zuinigheid. Minpuntje is wel dat hij ongeveer hetzelfde weegt als de 600RR; ik heb het niet zo op zware fietsen met mijn iele postuur.

Toch is een heel groot pluspunt -en ik denk dat dat voor iedereen gelden zal- de prijs! In Europa zijn nog geen prijzen bekend, maar de vanafprijs met ABS zal in de VS $6.500 gaan bedragen. Ter vergelijk: ze rekenen daar $12.540 voor een 600RR ABS en $4.700 voor een 250R ABS.

In Nederland kost de 250R €4.900 en de 600RR €14.700. De 'wisselkoers' voor deze motoren is dus ongeveer $1,- = €1,10. Als ik dan een iets berekenend gokje maak, dan komt hij tussen de €6.800 en €7.200 uit. Maak daar €6.999 van, en je hebt een leuke prijs voor in de folder; voor nog geen zeven ruggen een fraaie motor!

Twee punten die mij verontrusten: het feit dat hij al wel op de Duitse site staat, en nog niet op de Nederlandse, doet mij vrezen dat we van dit speelgoed verstoken blijven. Verder is de wisselkoers voor motoren een stuk beroerder dan voor valuta; als je de wisselkoersen op elkaar deelt, dan komt er uit rollen dat motoren in Nederland bijna 40% duurder zijn dan in de VS.
 
Twee punten die mij verontrusten: het feit dat hij al wel op de Duitse site staat, en nog niet op de Nederlandse, doet mij vrezen dat we van dit speelgoed verstoken blijven.

Ik heb er net even naar gekeken, ze zijn wel heel erg vlot die duitsers. Bij de belgen en de fransen staat ie er ook nog niet op, dus het zal wel niet zo'n vaart lopen. :Y
 
Ik denk dat die 500 hier echt wel komt hoor. Het is een leuk fietsje en best zuinig.
Mag alleen hopen dat de prijs lager dan 6999 is. €5999,- vind ik een leukere prijs.
 
Tja, hoe lager de prijs, hoe leuker. Maar ik denk dat mijn inschatting aardig in de richting zit. We zullen zien ;)
 
Zal deze ook in NL komen?

2013_CBR250R_2000x1275_Red_42515B.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het netjes is om hier in "mijn vertrouwd topic" even te laten weten dat mijn cbr250r verkocht is. Is echt een super leuk ding, goedkoop, wendbaar, gooi en smijt fiets in de bohten. Maar omdat ik hoe langer hoe meer met groepen motoren meerijdt, ik me suf schakel en steeds op de limiet van de gas aan het rijden ben om ze te kunnen bijhouden.... heb ik beslist dat het tijd is voor een volgende stap. Het zal een KTM adventure 990 worden. Ik heb hem nog niet, maar dat zal hem zeker worden binnenkort. De Cbr is trouwens al verkocht. Is heel snel gegaan. Enkele dagen te koop en hij is al weg. En ik heb hem zeker niet voor een dumpprijs weggedaan, is dus een motor die wel degelijk geliefd is. Ik ben blij dat de mensen ook de kleinere cc's beginnen te waarderen. Want voor woon/werk/school/sportschool/rustige dagritjes, heb je echt niet meer nodig.

Groetjes.
 
Voor mij was juist de pret om de motor 100% te benutten tijdens ritjes, toen ik nog op 250cc reed. En bij tanken maar de helft uit geven ten opzichte van de anderen.

Maar ik zag je foto, van je vakantie, misschien was je lichaam gewoon iets te groot voor de CBR250R. Waarschijnlijk zal de KTM prettiger zitten.
 
Ik denk dat het netjes is om hier in "mijn vertrouwd topic" even te laten weten dat mijn cbr250r verkocht is. Is echt een super leuk ding, goedkoop, wendbaar, gooi en smijt fiets in de bohten. Maar omdat ik hoe langer hoe meer met groepen motoren meerijdt, ik me suf schakel en steeds op de limiet van de gas aan het rijden ben om ze te kunnen bijhouden.... heb ik beslist dat het tijd is voor een volgende stap. Het zal een KTM adventure 990 worden. Ik heb hem nog niet, maar dat zal hem zeker worden binnenkort. De Cbr is trouwens al verkocht. Is heel snel gegaan. Enkele dagen te koop en hij is al weg. En ik heb hem zeker niet voor een dumpprijs weggedaan, is dus een motor die wel degelijk geliefd is. Ik ben blij dat de mensen ook de kleinere cc's beginnen te waarderen. Want voor woon/werk/school/sportschool/rustige dagritjes, heb je echt niet meer nodig.

Groetjes.

KTM 990 is ook een heel mooi ding *O* Wel dorstig })

Wel even een ploatje als je hem hebt he, ben beniewd!
 
Ik denk dat het netjes is om hier in "mijn vertrouwd topic" even te laten weten dat mijn cbr250r verkocht is. Is echt een super leuk ding, goedkoop, wendbaar, gooi en smijt fiets in de bohten. Maar omdat ik hoe langer hoe meer met groepen motoren meerijdt, ik me suf schakel en steeds op de limiet van de gas aan het rijden ben om ze te kunnen bijhouden.... heb ik beslist dat het tijd is voor een volgende stap. Het zal een KTM adventure 990 worden. Ik heb hem nog niet, maar dat zal hem zeker worden binnenkort. De Cbr is trouwens al verkocht. Is heel snel gegaan. Enkele dagen te koop en hij is al weg. En ik heb hem zeker niet voor een dumpprijs weggedaan, is dus een motor die wel degelijk geliefd is. Ik ben blij dat de mensen ook de kleinere cc's beginnen te waarderen. Want voor woon/werk/school/sportschool/rustige dagritjes, heb je echt niet meer nodig.

Groetjes.


Noem dat maar gerust een reuzensprong ;)

Pas maar op dat je niet leegloopt op bekeuringen. :/

Voor de rest prima beschrijving van je, dat het met een kleinere cilinderinhoud ook allemaal mogelijk is :}
 
Over het verbruik trouwens, de 1 op 27 van de 250 versie is al zuinig natuurlijk, maar klopt het echt dat de honda cbr125r gemiddeld 1 op 33 ofzo loopt??? Dan sta je bijna lachend te tanken ALS je al moet tanken om het jaar ;)
 
Een 125 zal vast wel 1 op 33 halen. Niet heel spectaculair voor 125cc...
Wil je echt zuinig, dan moet je voor de PCX125 gaan. Goed, niet schakelen en het is een motorscooter, maar 1 op 46 is best zuinig. Al zou ik dan voor de 150cc gaan. Maar dan nog... het is wel erg karig dan qua vermogen. Minimaal 250cc is nodig om ook nog op de snelweg wat over te hebben als het moet.

Die KTM 990 is een heel verschil. Gewoon van dag en nacht. Zal ook wel wat meer zuipen. :)
 
Als je dezelfde snelheden met de CBR 250 aanhoudt als je op de PCX zou doen (kilometer of 90 dus) ga je vermoedelijk ook de 1;35+ halen.

Bij zon 115 km/h op de teller haal ik 1;30 met de standaard gearing
 
In Duitsland kost de CBR500X net zo veel als de NC700X.
Ik zou moeten proefrijden. Maar als ik de geld had, zou ik waarschijnlijk voor de NC700X gaan. Ik vermoed dat die zuiniger en handiger is voor woon-werk verkeer, ivm lager toeren en helm opbergruimte onder (nep)tank.

Verder vermoed ik dat de prijzen van tweedehands 250cc zal dalen, ivm nieuwe EU rijbewijs wetgeving. Wellicht koop ik dan een tweedehands CBR250R met ABS, over een paar jaar.
 
Inmiddels is mijn stuurverwarming aangekomen, en ik begon net enthousiast met monteren. Helaas liep ik al snel vast... Iemand een zinnig idee hoe de stuurgewichten van de CBR250R los moeten?
 
Iemand een zinnig idee hoe de stuurgewichten van de CBR250R los moeten?

Gewoon met een schroefvendraaier met kruiskop. Gaat vanzelf. Kan wel zijn dat er loctite is gebruikt bij montage en dat je die "zegel" even moet doorbreken door wat meer kracht te zetten. Maar meer is er echt niet aan.
 
Verder vermoed ik dat de prijzen van tweedehands 250cc zal dalen, ivm nieuwe EU rijbewijs wetgeving. Wellicht koop ik dan een tweedehands CBR250R met ABS, over een paar jaar.

Waarom vermoed jij dat? Ik vermoed net het tegendeel. Mensen gaan meer interesse krijgen voor -25kw, er gaat dus meer vraag komen naar dergelijke motoren dus mensen die de cbr250r te koop aanbieden gaan die makkelijker verkocht krijgen. Lijkt me dus geen reden om de prijs naar beneden te brengen, integendeel zelfs. Ik heb mijn vraagprijs volledig gekregen voor mijn cbr250r overlaatst. Was op een week tijd de deur uit, en dat voor deze tijd van het jaar...
 
Mijn vermoeden is dat die aanname gebaseerd is op het idee dat men altijd het maximale wil rijden wat binnen het rijbewijs mogelijk is. Dat dat niet voor iedereen hoeft te gelden lijkt me duidelijk. Als iemand bijvoorbeeld woon-werkverkeer doet, en er is geen snelweg in de buurt van zijn of haar huis, dan is er helemaal geen nood aan een 'zwaardere' motor.

Mijn CBR gaat waarschijnlijk eind januari 2014 in de verkoop, omdat ik vanaf februari ook de 500R mag besturen. Daar speelt echter niet zozeer het motorvermogen, maar met name het uiterlijk een rol in. Ik vind die dubbele lampen voor veel mooier :Y

Gewoon met een schroefvendraaier met kruiskop. Gaat vanzelf. Kan wel zijn dat er loctite is gebruikt bij montage en dat je die "zegel" even moet doorbreken door wat meer kracht te zetten. Maar meer is er echt niet aan.
En bedankt, we gaan het zostraks weer even proberen :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan