Het Grote "RA ra, waar ben ik?" topic, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatst bewerkt:
:Y
Hoe ben je daar zo op gekomen?
Je was gewaarschuwd, zie de openingspost van dit topic, je gaat door de mangel als je hier een foto plaatst!
In één van je berichtjes op het MF schreef je dat je hield van fotograveren en plaatste daarbij een voor mij nuttige link. Je Flickeraccount! TC800 had het goed.
In het album Zweden 2012 vond ik de foto van het huis aan het meer terug. Maar daarmee was ik er niet, want waar in Zweden? Een andere foto, op dezelfde dag gemaakt, had een verwijzing naar Engelsbergs Burk (of zoiets). Daarna was het kwestie van googlen en street view om de juiste lokatie te vinden.

:]
 
Dan heb je aardig wat foto's om doorheen te bladeren ;)
OK, ik zal voortaan m'n foto's niet meer van flickr halen :P
 
Mijn eerste bijdrage aan dit 2de deel :] (de motor staat achter me ...)
1005731l.jpg
 
Zelfde regio als jouw Col de la Lombarde heb 'k het idee ... niet al te ver boven de boomgrens ....
't Ziet eruit als een kazerne/bunker, regio van de Maritieme Alpen ... Col de Tende ?! (Fort Central)

}) Daarboven ergens http://goo.gl/maps/vD2nD (De google-car wil niet verder :9 )
http://tende06.files.wordpress.com/2010/05/colle_di_tenda_edited.jpg
Lastig he als die Google car niet verder wil :P

Mijn eerste bijdrage aan dit 2de deel :] (de motor staat achter me ...)
[afbeelding]
Ergens in de Vogezen.. 5-9-2012 12:14
 
Laatst bewerkt:
Ergens in de Vogezen..
Zover was ik ook, maar dan?

Ik zie in ieder geval een dorp aan een riviertje. De foto zelf is hoger genomen, je kijkt op de daken van de huizen. Een weg langs de rand of aan het begin van de heuvels of het gebergte? meer identificerende gegevens zie ik niet.

:]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook niet het minste benul hoe je die van de vogezen moet terugvinden. Er is helemaal niets om te analyseren. Zelfs de zon is niet te zien ...
 
Ik heb ook niet het minste benul hoe je die van de vogezen moet terugvinden. Er is helemaal niets om te analyseren. Zelfs de zon is niet te zien ...
Pffff... Ik dacht even dat jij de plek zou hebben gevonden. Meestal ben jij het die de meest onmogelijke oplossingen kan vinden. Maar als jij het niet kan, dan hoeven wij ons deze keer ook niet te schamen!
*O* *O* *O*
 
Stond iemand onderaan de trap te blèren -:)
Maar goed, is ergens in midden Frankrijk.
Ah so! Ik zal eens een poging wagen... Wat hebben we: stad aan een rivier ergens in het midden van Frankrijk. Het is geen meer, gelet op de 'zandbanken' in het midden van de foto gaat het om een rivier. Het lijkt een behoorlijk grote stad, er is een grote kathedraal die wordt verbouwd. De toren is nog in opbouw. De rivier zal dan ook wel een behoorlijk grote zijn, handelsverkeer, dit is geen stroompje. Zie ook de hoge kademuur. Ik ga eens zoeken...

:) :)
 
Laatst bewerkt:
Hier is er nog een, verdorie, plaatsen ze tegenwoordig borden zonder plaatsaanduiding!

full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan