Welk koekblik probeerde jou er uit te trekken deel 3

Voorlopig nog niemand tegen gekomen :-(
Een GSX-R 750 heeft wel een geprobeerd, maar die was ik met mijn FZ1 snel voorbij :-D
Tot grote verbazing van hem !
 
Mijn toppunt tot op heden was een serpent 1 op 10 modelwagentje van de buurjongen. Nova Rossi blokje erin en dan blijf je helemaal nérgenset je motor!!
Dat wist ik wel maar zo'n 3 1/2cc tweebak zit binnen een seconde of 2 op de 80
 
Okay, de GSA is niet de aller snelste motor, toch heb ik aan de meeste auto's geen kind. Sta ik vandaag naast een 5 touring. Geen specifieke kenmerken zoals een M er op te bekennen. Afijn licht gaat op groen en dat ding ging er vandoor, ik moest echt tot aan de toerenbegrenzer optrekken om m voor te blijven, volgende stoplicht was ik natuurlijk meer voorbereid, maar nog steeds, wat een beest voor zo'n gezinsbak. (Heb er zelf ook een, maar da's een " gewone" 525, vlot, maar niet spectaculair.
 
Was vandaag zelf met het koekblik. En die is geen partij voor welke motor dan ook. Zelfs de meeste andere koekblikken blazen mij nog weg. Een diesel zonder turbo is geen sprintkanon. Ook al is het een 6 cilinder.
Morgen weer met de motor gelukkig!
 
Is ook telkens raak als ik met mijn 911 naast een scheurneus sta. Paar streepjes gas is voldoende om de boel te triggeren...... _O-

Jahoor, grootste moeite om voor te blijven...en dat terwijl ik rustig optrek, want anders blijf je aan de gang met bewijzen...kost banden en veel benzine dus waarom zou ik.....en .....ff verderop sta je weer dan....of je ziet ze nooit weer.... ;)

Wel aardig als je inhaalt en zij op hun chopper achtig ding met de neus plat op de tank voorbij rijdt...

En tegen superports probeer ik het niet eens.. onbegonnen werk omdat al zelf zo'n ding heb..en weet wat het verschil is.... ;)
 
In Deventer tegen een mercedes C nogwattes diesel.
Dikke zwarte wolken wat dat ding uitbraakte om maar enigzins in de buurt te blijven.
We reden voor het politiebureau langs, dus ik heb het een beetje rustig gehouden omdat ik ook met open pijpen rondreed.
 
Mijn ervaring is dat het verliezende koekblik daarna gaat bumperkleven als je je aan de maximumsnelheid houdt...
 
Een Audi A7 zat achter mij te drukken. De auto kon redelijk meekomen toen ik op de snelweg gas gaf in de zesde versnelling. Nadat ik het zat was en twee versnellingen terugschakelde was hij verschwunden :+
 
Mijn ervaring is dat het verliezende koekblik daarna gaat bumperkleven als je je aan de maximumsnelheid houdt...
Als ik vlot door wil rijden en daarom links ga staan kan ik me er goed aan ergeren als een motor of blik mij er uit trekt en dan exact de max snelheid gaat rijden ja... blijf dan achter me want ik wil wel doorrijden.
 
Een tijdje terug probeerde een Mercedes combi het, deze kwam verrassend genoeg nog goed vd plek!! Ik reed er eerst achter en zag de 4 eindstukken en dacht eerder aan opzetstukjes ala action oid dan wat anders.

Bij nadere inspectie bleek het een e55 amg te wezen met standaard al 476 pk 8-) .
Hij heeft het sprintje uiteraard niet gewonnen maar ik was wel ff verrast toen hij bij invorderingsgrens nog behoorlijk hard voorbij kwam rijden.

Ding stampt behoorlijk door :Y
 
Okay, de GSA is niet de aller snelste motor, toch heb ik aan de meeste auto's geen kind. Sta ik vandaag naast een 5 touring. Geen specifieke kenmerken zoals een M er op te bekennen. Afijn licht gaat op groen en dat ding ging er vandoor, ik moest echt tot aan de toerenbegrenzer optrekken om m voor te blijven, volgende stoplicht was ik natuurlijk meer voorbereid, maar nog steeds, wat een beest voor zo'n gezinsbak. (Heb er zelf ook een, maar da's een " gewone" 525, vlot, maar niet spectaculair.

Mijn baas heeft sinds kort een nieuwe bmw 550m, een 3liter diesel met drie turbo's(!) en veel te veel koppel. Van de buitenkant alleen te herkennen aandubbele rechthoekige uitlaten. Turbolag van hier tot tokyo, maar je zit zo op de 200.
 
Turbolag van hier tot tokyo, maar je zit zo op de 200.

Ik weet wel zeker dat die BMW geen lag heeft fabrieksaf.
Auto's met een turbo gat hebben een flinke enkele turbo die laag in de toeren moet opspoelen en vervolgens hun werk doen hogerop in de toeren.

De E60 5-series met dubbele turbo's hebben ook geen turbo gat, 1 turbo werkt in het lage toerengebeid en de ander neemt het over voor de hogere toerentallen.

Dit is turbo lag, vanaf 14 seconden gaat het gas erop en luister eens wanneer de turbo volledig zijn werk kan doen
 
Een Range Rover V8 supercharged (had kenteken even onthouden :P). Ik won, maar bijna angstaanjagend hoe snel zo'n halve tank van z'n plaats komt!

En nog zo'n stomme opgeblazen Mini. Veel geschreeuw, weinig wol :Z
 
Een Maserati Quattroporte V. Hij stond flink te gassen en ik hoorde de banden piepen maar ik bleef hem makkelijk voor. :P
 
lamborghini-gallardo-lp570-4-blancpain-full-18012012120643-9265.jpg


Ik was geen partij voor hem in mijn eigen blik :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan