Het Grote "RA ra, waar ben ik?" topic, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar daar zullen we nooit achter kunnen komen zonder gedetailleerde kaarten. Op de computer moet ik het doen met Google maps en daar is voor Marokko niet heel veel informatie te halen. Ik zal je zeggen wat ik heb gedaan.
Eerst gecheckt wanneer de foto was genomen, dat was 25 april van dit jaar. Uit je verslag van je Marokko reis op het motorforum bleek dat je in het tweede deel van die dagtrip op asfalt reed, naar Imilchil. Verder heb ik gegoogled op een pas van 2409 in Marokko. Het was een gok of de gevonden pas op die trip lang, maar ik kan in Google maps niet zien waar in Marokko passen liggen. En er is nog geen Street View, dus ik kan de weg ook niet controleren. Dus dichterbij dan 'onderweg naar Imilchil' zal ik niet kunnen komen.

:) :)

Edit: zal je verslag ook nog even pluggen; mooi verslag! Jack66 in "Marokko april/mei 2012"
Ik was al bang dat een of andere slimmerik mijn verslag zou gaan zitten uitpluizen. ;) Deze pas zat wel in de reis, maar heb ik in het verslag niet genoemd. Hieronder de volledige foto.

full


De coordinaten zijn N32.25654 W5.330729 (N32 17' 1,5"; W5 18' 26,2"). Dit is in de Hoge Atlas en het is inderdaad op de weg van Midelt naar Imilchil, op ongeveer twee derde van de afstand. Nu zie ik ook dat ik ben afgeweken van de route van Chris Scott. Iets verderop lag trouwens nog een hogere pas (2640 meter), maar die had blijkbaar niet zo'n mooi bord.
 
Ik zal het maar zeggen, misschien kijken we naar hetzelfde, maar noemen we het anders. De foto is gemaakt op de weg die langs het summer ski parcour bij Stryn loopt!

:)
 
Laatst bewerkt:
Ooh, de 258 dus.
Ben er van de zomer wel langs gekomen maar kwam me dus niet bekend voor.

Filmpje er van:
Ja, met sneeuw is dat natuurlijk wat lastig, dat verandert continue. Maar als iemand had gegoogled met de woorden 'zomer', 'sneeuw' en 'noorwegen', dan had ie een hit gehad.

Nieuwe ronde, nieuwe prijzen. Omdat mijn laatste foto niet is geraden mag ik er nog wel eentje plaatsen!

Mijn motor staat hier ergens beneden!

full
 
Ik zal het maar zeggen, misschien kijken we naar hetzelfde, maar noemen we het anders. De foto is gemaakt op de weg die langs het summer ski parcour bij Stryn loopt!

:)

Helaas te laat (je moet gewoon het antwoord zelf niet geven, geef 't gerust een paar dagen). Maar anders had ik een plaatje van mezelf als antwoord kunnen posten.
 
Zo en nu eerst deze nog !

Sorry Cor, maar die Boliviaanse was makkelijker :P [afbeelding]
_O- _O- _O-

Wist je die Boliviaanse? Ik kon niks vinden op 'golden statue'. Maar verder had ik ook nog niet gezocht. Ik had zelfs het doopceel van de poster nog niet gelicht!
Het zal mij benieuwen of deze bekende plaats wordt geraden, een ander perspectief maakt het soms heel wat lastiger..

Ik ga pitten..

:]
 
haha, hij was ook te makkelijk gezien mijn topic en de GPS info die in de foto staat. Grappig dat jij er ook bent geweest!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan