Racen op een CBR1000RR (SC57) 2004-2007

Jup en daarvoor eind 2011/begin 2012 ook nog op marktplaats.
Erg knap ding met mooie spulletjes erop, welkom en je gaat veel plezier aan die motor beleven :)
 
Ja klopt inderdaad. Ik heb ook erg veel zin in volgend seizoen. Ik ben overgestapt van mijn Honda cbr600rr (straat) naar deze blade... Dus dit is mijn eerste circuitmotor:)
 
Geen straatmotor meer voor jou?
Maar nog geen circuitmeters met je nieuwe aanwinst gereden?

Dat zal nog even flink je geduld op de proef stellen zijn en spannend worden hoe alles aanvoelt volgend seizoen. :)

Merk wel dat er op dit moment meer mensen met een circuit SC57 zich hier beginnen te melden, een goed teken.
Hoe meer ervaringen weetjes enz er gedeeld kunnen worden onderling hoe beter. :)
Plus dat het topic dan een stukje levendiger/gezelliger wordt. :P

Maar eerst iedereen zorgen goed de wintermaanden door te komen en ze spullen goed op orde krijgen :).

Volgende maand start ik met polyesteren, plamuren en wat dingetjes bestellen.
Me beestje even voorzien van een mooi nieuw uiterlijk jasje :)
 
Ja, dat is inderdaad fijn, een druk bezocht forum;). Altijd met vragen etc terecht.

En ja, ik ben van de straat af. Vond na steeds wat beter te worden op t circuit er op de straat geen ruk meer aan. Maar wie weet, misschien over een aantal jaar weer. Voor nu wil ik eerst mn blade een keer testen, maar jammer genoeg moet dat tot volgend jaar wachten....
 
staat op MP een sc57 blok te koop van het BSB met 200 pk op het wiel. Nice...
 
Me neefje is gisteren langsgeweest en gaat een tailriser voor me fixen, gaat me hooguit 20 euro kosten ipv 300 euro als je t in de winkel koopt :X
 
Wat voor schoentjes hebben jullie de sc57 aangetrokken trouwens... Ik zit even te zoeken of ik er slicks of semi's onder gooi. Denk dat ik Michelin power cups eronder leg
 
Wat voor schoentjes hebben jullie de sc57 aangetrokken trouwens... Ik zit even te zoeken of ik er slicks of semi's onder gooi. Denk dat ik Michelin power cups eronder leg

Smaken verschillen hierbij
ligt aan je persoonlijk smaak, rijstijl, gevoel en voorkeur.
Het is vaak voor iedereen anders.

Ook ik ben geen Rossi maar dit zijn mijn ervaringen :P

Ik rij nu voor met slick:
Pirelli Diablo Superbike SC2 120/70 voorband (Medium)

En achter met slick:
Bridgestone R04 YCY 190/650 (Medium, wel hardste band in het assortiment)

Na verschillende banden geprobeerd te hebben vindt ik de diablo voorband het prettigst aanvoelen. (Zowel de superbike als de supercorsa)
Andere banden waar ik mee gereden heb.

- Continental race attack - Kon ik niet goed de bocht inremmen
- Pirelli Dragon Supercorsa - Goede prijs/allrounder minder stabiel met remmen tov Diablo.
- Bridgestone R04Z - Band met hard karkas kon knijterlaat remmen. In de bocht allen minder gevoel tov de Diablo

Achterband is nog steeds af en toe experimenteren maar de Bridgestone achterband geeft me een direct gevoel en voldoende grip op mijn niveau, wil nog een keer een zachtere versie proberen.
Op het lijstje staan nog de Pirelli Diablo Superbikes een keer aan de tand voelen zowel de 200 brede band als de 190.

Het zit denk ook deels tussen de oren, alle (circuit)banden zijn kwalitatief goed genoeg om hard te rijden denk ik zo.
Met michelin banden heb ik op dit moment geen ervaring
Zolang ik geen ZAC rijd kan ik nog gewoon lekker op slicks me rondjes tuffen :)
 
Het seizoen zit er idd op, tijd om te verbouwen :)
1 seizoen met de SC57 rond gebold en het is me zeer goed bevallen. Nu is het tijd om hem wat te personaliseren net zoals baardaap zegt.
Ik ga hoofdzakelijk wat investeren in de vering(denk aan Hyperpro), nog een extra tandje plaatsen achteraan, snelgas(domino) en misschien omgekeerd schakelen maar daar ben ik nog niet aan uit.
De kuipen gaan er ook af. Niet dat dit het oorspronkelijke plan was, maar omdat ik tijdens een dag ergens een bout ben kwijt geraakt is de linkeronderkant tegen de uitlaatbochten gaan duwen. Hierdoor is die volledige kant gesmolten,krom getrokken en dat, samen met mijn grindbakuitstapje op Mettet, is genoeg om pure circuitkuipen aan te kopen en er een persoonlijk tintje aan te geven. De huidige waren dichtgemaakte Repsol replicakuipen.
Heeft er hier iemand ervaring met een goed merk van polyester kuipen? Dan hoor ik het graag.
@Sybian88:Ik heb met GP Racer's van Dunlop semi-slick gereden maar ben ondertussen overgestapt op full-slick van Bridgestone(R01 120/600 r 17 + r04 190/650 r 17)
Semi-slicks waren ruim voldoende voor mijn niveau maar gezien je er ook in de regen niet echt mee verder kan ben ik overgegaan naar full-slick.(heb regenbanden) Die Bridgestones kon ik goedkoper krijgen. Meer grip dan ik nodig heb dus gewoon omdat het kan ;) Zie ook niet echt het voordeel van een profiel in je band als je in het droog rijdt.
 
door het profiel in je banden behoud je meer vervorming in het rubber waardoor de band warmer blijft (wat mij is verteld)

Voor kuipenset had ik eerst een crc kuip en heb nu een sebimoto. Deze laatse is zoveel beter/mooier kwa pasvorm en flexibiliteit dat ik geen andere hoef.

Voor veren ombouw kan je beter naar so products omdat je daar veel meer voor je geld krijgt.
Ik heb via de tkr site een wp gesloten cardridge set besteld voor echt een prijs waar je normaal alleen je veren voor zou vervangen. Achter een ohlins besteld bij een erkende ohlins dealer in duitsland voor de helft wat het hier in nederland kost.

For so far just my 2 cents
 
Sebimoto heeft inderdaad de knapste kuipen met pasvorm zover mijn ervaringen.
(zat er bij mij al op ook :+ )
En ze zijn niet al te duur.
Sebimoto motorcycle fairings | Fairings for motorbikes Honda, Aprilia, Yamaha, Kawasaki etc.
BRP, BLAHA Racingparts - Sebimoto Rennverkleidungen, Motorradverkleidungen, Racingverkleidungen, Nachbauverkleidungen und Rennsportzubehör

Weet alleen niet wat het verschil in verzendkosten is tussen beide, het prijsverschil is redelijk groot.
Maatje van me heeft een achterkap nodig na een uitstapje van hem dus binnenkort weet ik meer over eventueel verzenden van beide partijen :)
 
@Explosive: Zijn die slicks andere maten dan standaard... Zoals ik het ik begrijp is jou voorband platter dan de normalen maat (120/70 vs 120/600) en je achterband juist puntiger (190/55 vs 190/650???

Is dat standaard voor slicks, of zijn dat gewoon andere maataanduidingen??
 
@Sybian88: Dat zijn, volgens mij, de maten specifiek voor slicks. Het verschil met de 'straatbanden' is dat het 2de cijfer de effectieve hoogte is in mm in tegenstelling tot een % ten opzichte van de breedte bij straatbanden. Ik heb daar feitelijk nooit bij stilgestaan maar vermoed dat het zoiets is. Als ik het mis heb hoor ik het graag van de andere.
Maar, zoals reeds vermeld, kan je op semi-slicks ook verdomd snel mee rondgaan. Die Michelin Power Cup kwam in een vergelijkingstest in een motormagazine(MR-België) er trouwens als beste uit van andere 'semi-slicks'. Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee.
@Baardaap en Wally: thx voor de info, Sebimoto zal het worden.
@Wally: Ik heb eens gekeken naar SO-products. Dat ziet er idd goed uit maar nadeel is dat dit, voor mij, een 600km heen en terug rit is. Je 2 cents staan genoteerd maar ga toch nog ff rondzien in mijn onmiddelijke omgeving om een volledig prijs-kwaliteitsoverzicht te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Zal me hierbij ook maar eens in het topic gooien naar jaartje rondgebold te hebben op de sc57 (2007) compleet orgineel op circuit kuipjes na .Eerste Honda kwaaltje kwam al tijdens 2de trackday kapotte spanningsregelaar toen ook maar gelijk vernieuw samen met een HRC Alternator/dynamo. Tijdens seizoen een crash gehad op zolder voor het brugje, dus kuipjes waren aan gort samen met het rempendaal. Toen maar overgestapt na Sebimoto kuipen van 2005 model past allemaal goed en gilles race remschakelset (omgekeerd schakelen is echt een toevoeging op deze fiets). Toen een BSB specs arrow uitlaat eronder gegooit samen met een custom BSB bitubo achterveer en progesieve voorveren in de voorveering gestopt. Niet te vergeten rcs19 rempomp met stalen voor en achterremleiding en ook een STM slipperclutch erin geduw maakt wereld van verschil qua soepelheid. Momenteel natuurlijk seizoen voorbij Bitubo's in de verkoop gedaan en bike ligt nu helemaal uit elkaar en van de winter rustig aan weer opbouwen. Met ohlins superbike voorvork, ohlins achtershock, brembo monobloc's voor, brembo achterrempomp intern reservoir, brembo Achterremklauw met gp style beugel, K&N racefilters, Brembo RCS16, STM slave clutch HRC 2006 velocity stacks(kelken), rapidbike3, BSB spec titanium voorbochten van Sato racing, Marvic piuma 16,5 magnesium velgjes waarop brembo full float 6MM schijven zitten op zitten en achter ook brembo upgrade schijfje. Momenteel staat nog in de planning om aan te kopen maar zeer moeilijk te vinden een HRC subframe voor en achter. Ben nog aan het bedenken welke laptimer en quickshifter en moet op komen of een Aim pista met quickshifter of een starlane davinci r waar ook de quickshifter in zit gebouwd. Reed met volledig standaart motor een 2 minuten op zolder en op eind van het seizoen een 1:50 op zolder dus hoop met nieuw spul nog een hele progressie stap te gaan maken qua tijd volgend seizoen. Qua banden reed ik eerst met metzeler racetec k2 goede band lekker veel gevoel alleen snel versleten. momenteel rij ik op metzeler compk slicks rond geef bijna evenveel feedback als de k2 alleen is niet op te krijgen is pas volledig op naar een trackday of 5. Op de marvic gaan pirelli superbike slick's dus voor volgend seizoen eens kijken of die het 1ste trackday 2013 gaan uithouden maar schijnt geweldig vertrouwen te geven van medepiloten gehoord. Zo genoeg geklets voor een heel jaar weer.
 
Genoeg voor een heel jaar?? :+

We horen 19 oktober 2013 wel van je hoe het afgelopen jaar is gegaan. :P
 
Even Oma de deur wijzen. :)

Lagere clipons gekocht.
Me tailriser schiet niet op ga daarvoor naar een ander mannetje.

En wat foto's van afgelopen jaar binnen (Misschien beetje groot?? :+ )
Zal ze even door iets kleinere exemplaren vervangen zo.

Volledige resolutie
https://dl.dropbox.com/u/97907827/2012/6.jpg
https://dl.dropbox.com/u/97907827/2012/7.jpg
https://dl.dropbox.com/u/97907827/2012/8.jpg

Klein :)
8.jpg

7.jpg

6.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hier ook een "vrij rijder" , alleen dit jaar gewoon geen tijd ervoor gehad :/

Misschien in 2013 weer de baan op :Y

Is gewoon mijn straatblade die ik aanpas(strip/beplak) voor het circuit :]


2011%5C09%5C01%5Cbikepics-2265918-full.jpg


2011%5C08%5C19%5Cbikepics-2259170-full.jpg
 
Gmorge...!
Kijk aan- mooi topic waar ik mezelf aan kan toevoegen... :)
Heb 4jr met straatBlade sc33 cursussen gedaan, 2011 met circuitBlade sc33 trackdays gedaan, 2012 trackdays met circuitGoof pc31... Deze laatste verkocht na leuk/leerzaam seizoen en vorige maand 'n mooie 2004 cbr1000rr sc57 circuitbike gekocht als circuitbike! (ken "schakelfreak" nog van sc33 topic)

De sc57 heeft hier op mf ook al te koop gestaan via Sjoerd, maar had toen nog geen concrete plannen te wisselen- toen vorige maand wéér te koop stond via belgische Thomas MOEST ik 'm hebben!
Specs; Sebimoto kuip, Yoshimura carbon demper, Rapid bike 2, K&N, IRC radiale rempomp, stalen remleidingen, WP vering voor/achter, R&G crashpads, Dunlop slicks... Vertanding zal ik binnenkort 's checken!

Heb recent al doos met mooi reservespul aangschaft hier via mf (mooie zwarte kop/remhendel, dbkiller, tandwielen voor/achter, lamda sensor(?), pakkingen enz), ook nog rem/schakelsetje Valtermoto (afkomstig van 06/07 model- past deze gewoon??), aim light tg laptimer komt er nog op & van vervroegde kerstman 'n GoProHdHero2 gekregen! :)

Wat ik nog aan motor ga doen deze winter is naar Fredriks in Goes om 's opnieuw te meten/afstellen op testbank (doe ik met elke fiets) en dan helemaal schuren/spuiten/bestickeren in zelfde style als m'n vorige circuitmotor (matzwart/wit) en zoals huidige circuitGoof van m'n vriendin! :P
Ook moeten er nieuwe bandjes opkomen- wrschnlk Pirelli Diablo EN heb nog nieuwe blokkies voorkant nodig- wil graag dual sinters... Iemand tip welke/waar te kopen? Zag op ebay gunstig geprijsde...

Eerste trackday 2013 deze week ook al geboekt- 19april rijden we op Mettet via Racecracks (ik niv4 en m'n meissie niv2) *D
 
Laatst bewerkt:
Foto's natuurlijk...

Oude circuitGoof @Mettet;
full


Sc57;
full

full


bandenwarmers zitten op foto eromheen omdat ik toch NIET KON WEERSTAAN de nieuwe bike stiekum paar km's te gaan proberen... (voor evt meelezende politie- neej hoor, heb niet hiermee door buurt en/of op snelweg gereeje!) :+
 
Laatst bewerkt:
Welkom ook in dit topic Tim. Leuke overstap en aan de bike ga je veel plezier beleven! :)
Thanx!
Ja, dat denk ik ook wel ja... BOH, wat 'n kanon!
Heb als straatmotor nog steeds sc33, maar niet te vergelijken...!!
Vooral die directe power- zo VEEL en zo vloeiend, te gek!
Is ook m'n 1ste injectie-fiets dus voelt natuurlijk extra soepel allemaal! ;)
 
Nope, rij met SBS Dual sinter :)
Erg duur maar wel het neusje van de zalm

Remkracht is sowieso niet te vergelijken, waar ik met de oude sc33 Fireblade altijd kramp in me handen had aan het einde van de dag.
Heb ik daar met deze Fireblade totaal niet last van. Als ik nu juist iets te hard de remp inknijp schiet de achterkant meteen omhoog.
 
Zit wat te brainstormen voor volgend jaar betreft me luchtinlaten.

1. Ik maak ze dicht
OF
2. Ik verwijder ze zie onderstaande foto voor verwijdert ten opzichte van origineel.

In iedergeval blijven ze niet open :)
Graag jullie mening
brainstorm.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan