Hardtail dragstyle project

:} Zo wat een gaaf project!! heb met bewondering even mee zitte lezen en er kwam bij het zien van het blok, gelijk een vraag naar boven: "hopelijk plakt hij die lelijke radiator niet voor aan het frame",

maar gelukkig jij gaat problemen niet uit de weg en hebt een mooie en stijlvolle oplossing gevonden..
RESPECT!! en als je het blok zo bekijkt is het best wel een mooi blok! 8-)
 
wow nou zie ik het pas, radiateur achter het blok , onder het zadel...
gaat dat genoeg koelen denk je??
 
full

STOCK SUCKS
 
wow nou zie ik het pas, radiateur achter het blok , onder het zadel...
gaat dat genoeg koelen denk je??

Yep, dat is de bedoeling. Met wat luchthappers wat rijwind richting de koeler te krijgen. Geen idee of het gaat werken, we zullen zien. Maar kan me voorstellen nu dat de koeler niet voor het blok zit en dus ook de luchtstroom over de koelribben van het blok niet blokkeert, deze ook voor koeling zorgt.
 
Vanmiddag even bezig geweest om het één en ander op tekening te zetten. Om tijdens het na meten aan de kou te ontsnappen de motor maar dicht bij de kachel geparkeerd. O-)
full
 
Ziet er goed al meer vorderingen gemaakt.?

Niet echt noemenswaardig :N het is mij veels te koud om in de garage aan de gang te gaan. Beetje onderdelen uitzoeken en dingen bedenken. Voor de rest zoveel mogelijk op tekening zetten. Mooie oefening om solidworks meer onder de knie te krijgen.
full
 
Laatst bewerkt:
Nu begint de fun pas echt. De afgelopen dagen bezig geweest met schetsen en karton om te bekijken hoe de tank moet worden. Inmiddels begonnen aan het kloppen van de eerste plaatdelen. :)
full
 
Het lijkt me het grootste probleem om beide delen het zelfde te laten worden


Valt wel mee. Eerst maak ik de ene kant en zorg dat die de vorm heeft zoals die moet zijn. Vervolgens neem ik op karton de contouren over van de rondingen, die ik dan als mal kan gebruiken om het andere deel dezelfde rondingen te geven.
 
Welke tools heb je tot je beschikking? Een schrinker zo te zien aan je aantekening? ;) Engels wiel?
 
Welke tools heb je tot je beschikking? Een schrinker zo te zien aan je aantekening? ;) Engels wiel?

De tools die ik gebruik zijn vrij basic. Een schrinker idd daar ontkom je gewoon niet aan. Een Englisch Wheel staat nog wel op mijn verlanglistje. Ben ooit al wel begonnen om er één te bouwen. Het enige dat ik nog mis zijn nog een paar onderste bolle wielen.
Voor de rest gebruik ik verschillende hamers. Waaronder een paar goedkope harde rubberen stratenmaker hamers van verschillende afmetingen, omdat je hier minder snel afdrukken in de plaat slaat zoals met stalen hamers. Vooral bij zacht materiaal zoals aluminium niet echt fijn. Voor de rest diverse zelfgemaakte aambeeldjes en dolly’s afhankelijk van welke vorm die gemaakt moet worden. En van allerlei rest stukjes staal wat altijd wel van pas komt om de plaat omheen te buigen, etc.

sjablonen maken voor de tank:
full
 
Vandaag de motor even naar buiten gerold om te kijken hoe de plaat delen die ik de afgelopen weken gemaakt had er op de fiets uit zouden zien. De tank is nu alleen nog maar één plaatdeel. Zodra m’n lasapparaat van reparatie terug is weer flink aan de slag. De spoiler wordt aan het frame gelast zodra de rest van het frame wordt afgelast.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan