Circuitbanden-Topic

Hierop inhakende als niet toprijder die nu met SC2 rijdt.. overweeg ik het volgende:Iemand hier wat op te zeggen? :)

Ja,maar prijs klopt niet helemaal.
ik had ze voor wat minder geloof ik....
Wel een goede band maar de D211 N TECH is veel beter.
Ik rij 1:45 op Assen met deze band maar de D212 en vooral de voorband is zeker minder vindt ik.
Wel met 190 achterband.
Super grip.
Aan het eind rij de band aan snot maar over het algemeen wel nog wat grip en niet plots een high sider :Y
 
Ja,maar prijs klopt niet helemaal.
ik had ze voor wat minder geloof ik....
Wel een goede band maar de D211 N TECH is veel beter.
Ik rij 1:45 op Assen met deze band maar de D212 en vooral de voorband is zeker minder vindt ik.
Wel met 190 achterband.
Super grip.
Aan het eind rij de band aan snot maar over het algemeen wel nog wat grip en niet plots een high sider :Y


Er zit natuurlijk wel een flink prijs verschil tussen de D211 GP Racer en de handgemaakte!
 
Als een regenband nog zacht en plakkerig aanvoelt en makkelijk in te drukken is is ie goed.
Als je op zijn qua slijtage wilt weten, hoef je alleen maar te kijken: mega rullen aan de buitenkant, hapjes eruit e.d.
Maar die bandjes van je link zien er heel netjes uit.
 
Als een regenband nog zacht en plakkerig aanvoelt en makkelijk in te drukken is is ie goed.
Als je op zijn qua slijtage wilt weten, hoef je alleen maar te kijken: mega rullen aan de buitenkant, hapjes eruit e.d.
Maar die bandjes van je link zien er heel netjes uit.

Dat dacht ik idd ook. En dat is het prijsje ook wel.
 
misschien een domme vraag maar hoe kan je nou echt controleren of merken dat een circuit band versleten is ? vaak heb ik het gevoel dat ik de band veel te snel vervang door een nieuwe.
 
Laatst bewerkt:
misschien een domme vraag maar hoe kan je nou echt controleren of merken dat een circuit band versleten is ? vaak heb ik het gevoel dat ik de band veel te snel vervang door een nieuwe.

Afgelopen jaar in de Bult op mijn plaat gegaan vanwege iets te lang doorgereden met een voorband. Was dag 7 (normaal max 6 dagen met voorand met SC2), zag er perfect uit maar in wedstrijd pak je niet altijd de ideale lijn met inhalen dus iets meer hellingshoek met een slepende voorrem en je bent de voorkant kwijt. Leermoment bij twijfel vervangen O-)
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen jaar in de Bult op mijn plaat gegaan vanwege iets te lang doorgereden met een voorband. Was dag 7 (normaal max 6 dagen met voorand met SC2), zag er perfect uit maar in wedstrijd pak je niet altijd de ideale lijn met inhalen dus iets meer hellingshoek met een slepende voorrem en je bent de voorkant kwijt. Leermoment bij twijfel vervangen O-)
Ok, de bandjes slijten ook zeker en vast met de diverse heatcycles.. -O-
Maar hoe weet je zeker dat het de band was? :$
 
Afgelopen jaar in de Bult op mijn plaat gegaan vanwege iets te lang doorgereden met een voorband. Was dag 7 (normaal max 6 dagen met voorand met SC2), zag er perfect uit maar in wedstrijd pak je niet altijd de ideale lijn met inhalen dus iets meer hellingshoek met een slepende voorrem en je bent de voorkant kwijt. Leermoment bij twijfel vervangen O-)

6 dagen? En hoe zou zich dat vertalen in sessie dan? Toch zeker niet 30 sessies?
 
6 dagen? En hoe zou zich dat vertalen in sessie dan? Toch zeker niet 30 sessies?

Ik deed 5 dagen met een Pirelli Diablo Supercorsa SCII? (25 Sessies).
Maar ik had een zichtbaar vreet spoor op de band.

Me nieuwe circuit motor lijkt iets zuiniger met de voorband om te gaan.
(wel de Superbike slick nu)
Al denk ik dat 6 dagen wel redelijk de max voor me zou zijn.
(Ligt een ook beetje aan de zichtbare slijtage enz)

Een waarschuwing van de voorband resulteert wat eerder in een crash dan een waarschuwing van een achterband, daardoor is het wat veiliger op tijd te zijn met de voorband :P
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad een sessie of 30 mee gereden, achterband doe ik gemiddeld 3 dagen mee (RSV Mille R uit 2000)
Mijn vering is wel perfect en altijd bandenwarmers (PR 1.58,1 op Assen)
 
Ik heb ook twee SC2 achterbanden versleten en éné SC2 voorband. :Y
 
Ik heb afgelopen jaar met de (dunlop d212 geloof ik) voorband gereden die er al onder zat bij aankoop , de band zou toen 1 dag gebruikt zijn.
Ik heb er nog 7 dagen mee gereden en nog zag ie er goed uit! werd goed warm, bleef goed warm en geen enkel teken van minder grip o.i.d. gehad. Reed laatste dag op Assen 1:54 dus ook niet te traag...

Achterbanden is een ander verhaal.....dat is ongeveer 1 per dag of 1,5 dag.

Ik wil daarom in elk geval een setje dunlops gaan proberen komend seizoen.

Wie heeft er ervaring met de dunlops en de verschillen in compound? vooral het verschil tussen medium en endurance ben ik benieuwd naar in de praktijk.
 
Ik heb afgelopen jaar met de (dunlop d212 geloof ik) voorband gereden die er al onder zat bij aankoop , de band zou toen 1 dag gebruikt zijn.
Ik heb er nog 7 dagen mee gereden en nog zag ie er goed uit! werd goed warm, bleef goed warm en geen enkel teken van minder grip o.i.d. gehad. Reed laatste dag op Assen 1:54 dus ook niet te traag...

Achterbanden is een ander verhaal.....dat is ongeveer 1 per dag of 1,5 dag.

Ik wil daarom in elk geval een setje dunlops gaan proberen komend seizoen.

Wie heeft er ervaring met de dunlops en de verschillen in compound? vooral het verschil tussen medium en endurance ben ik benieuwd naar in de praktijk.


Ik heb ervaring met medium, harde en Endurance Dunlop banden. De 8854 vind ik op een 1000cc al te zacht. De band heeft aardig wat temperatuur nodig en een niet te ruw asfalt. Beter kan je de 8838 of de Endurance 8855 nemen.

Profiel D212, 8838 voor en achter.
 
Niemand ervaring met de Conti Race attack slick en/of comp
wilde graag medium voor en endurance achter proberen
 
Niemand ervaring met de Conti Race attack slick en/of comp
wilde graag medium voor en endurance achter proberen

Precies daar ben ik ook benieuwd naar, zeker onze oosterburen bieden deze aan voor super scherpe prijzen!
Lees veel negatieve klanken, maar niemand met echte eigen ervaringen...
 
Klopt doe ik ook :)
SC1 voor en sc2 achter is een goede combi. Op Assen en zeker op Spa is de sc2 achterband net iets te hard naar mijn zin. Daardoor glijd hij te snel bij het insturen, afdraaien en bocht uitkomen. Oftewel mn Honda stuurt er te traag mee, veel beweging in bocht en niet hard genoeg de bocht uit kunnen acceleren.
Op Zandvoort is de SC2 voor en achter helemaal top. Doordat het asfalt ruw is voor de banden. Met de sc2 achter had ik daar wel genoeg grip en kon er 1:52,8 mee rijden dit jaar :)

:? :? :?

Assen heeft juist heel erg ruwe structuur, de wielrenners klaagden erover bij de proloog.

Zandvoort heeft juist heel erg veel last van zand op de baan, waardoor je banden overmatig slijten...... mar das dan bij de auto's
 
Nou ja... ze gaan vermoedelijk in die NBC harder rond dan ik doe dus ik zal nog wel wat marge hebben. Maar vind overkill qua banden zonde geld (bandjes zijn duuuuur) en te weggericht en ik zit na een paar dagen te kloten dat ik het circuit over glij omdat ik harder wil dan de bandjes kunnen.

Dillema's dillema's!

tot iets onder de 2 minuten op assen kun je makkelijk met sportieve straatbanden rijden
Ik rij met de 999 met Conti Sport-attack met de duc redelijk gemakkelijk een 2 minuten blank.

Rij zelf met straatspanning en bij normale NL temperaturen is dat erg goed te doen. dus gewoon 2,5/2,9 koud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan