voorveren vervangen Fireblade

jokerz

Die hard MF'er
29 aug 2008
717
0
zalk
Hallo, moet je bij het vervangen van de voorveren de vorkpoten ook uit elkaar halen net als bij het vervangen van de voorvorkkeringen...> En hoe meet je na die tijd de luchtkamer ? Bij mijn Blade moet dat 160mm zijn heb ik me laten vertellen..??
bvd Jan Willem :?
 
Ok, nog even een tip: draai de boutjes van de kroonplaat eerst los voordat je de doppen eraf probeert te draaien. :)

De onderste bouten (van het t-stuk) kun je laten zitten.
:^
En bij het los- en vastdraaien van de doppen er wat druk op uitoefenen, zodat de veerkracht niet vol op het fijne aluminium schroefdraad staat. Je moet het schroefdraad een beetje helpen zeg maar.
 
Voor op het circuit? Lineaire veren!

Ich hab ja Wilbers gabelfedern linear daarin ja. Ich glaube 9.5 N/mm. Ik weeg 60kg, de motor (Fireblade) iets van 200 (met benzine ;)).
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het moeilijk om te zeggen of ik een lekkere motor heb. Heb nog nooit op iets anders op het circuit gereden. Maar misschien zegt dat al wel genoeg. ;)

mijn vriendin is ook van een 9.9 naar 9.5 gegaan en hij voelt minder hard aan. Voor mij is het te licht en de voorkant begint met mij er op enorm in de vering te duiken. (staat afgesteld voor haar, dus ook met die setting dan de ervaring opgedaan)
 
Op Zandvoort heb ik een keer aan het einde van het rechte stuk mijn motor op de neus geremd. Maar daarna zaten de tie-wraps om de poten nog niet aan het einde. Dus deze veren zijn precies goed voor mij. Dus eigenlijk weet ik het wel. ;)

Is wel raar hoor. Ik zat achter een groepje en dacht: ik rem er wel effe 5 uit. Tijdens het remmen kwam de horizon omhoog. Duurde effe een seconde of 2 voordat ik doorhad dat het mijn achterwiel was die omhoog kwam.

Als mijn voorvork op dat moment op het eind stond, was mijn voorwiel wel weggeslipt denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan