Motorcross is ook motorsport

Alexnieuwenhuize

Die hard MF'er
15 aug 2010
779
0
Amstelveen
Zelf ben ik fan van zo ongeveer elke motorsport zo lang het op 2 wielen is.

Mijn meest bekeken kopje op MF is ook motorsport, maar hier gaat het alleen over wegrace sport/ soms klassieker races. Maar belangrijke sport als Motorcross staat er niet bij, terwijl hier bij een stuk meer mensen actief zijn als bijvoorbeeld wegraces in Nederland.

Motorcross is ook een heel interessant onderdeel van motorsport. Daar hebben we een zelfs een Nederlandse wereld kampioen ( mx2 ) in. Terwijl de zoek term Jeffrey Herlings op MF 4 resultaten oplevert.

Vind ik als algemeen Motorforum toch een beetje jammer, dat zon held nauwelijks op mf te vinden is.

Herlings coureur van het jaar award!!
 
Zelf ben ik fan van zo ongeveer elke motorsport zo lang het op 2 wielen is.

Mijn meest bekeken kopje op MF is ook motorsport, maar hier gaat het alleen over wegrace sport/ soms klassieker races. Maar belangrijke sport als Motorcross staat er niet bij, terwijl hier bij een stuk meer mensen actief zijn als bijvoorbeeld wegraces in Nederland.

Motorcross is ook een heel interessant onderdeel van motorsport. Daar hebben we een zelfs een Nederlandse wereld kampioen ( mx2 ) in. Terwijl de zoek term Jeffrey Herlings op MF 4 resultaten oplevert.

Vind ik als algemeen Motorforum toch een beetje jammer, dat zon held nauwelijks op mf te vinden is.

Herlings coureur van het jaar award!!

Ik ben het helemaal met je eens. Motocross is een discipline die zeker hier thuis hoort. Eerlijk gezegd heb ik het nooit gevolgd maar ik ga dit topic eens goed volgen en wie weet moet ik toch maar eens een Cross GP gaan bezoeken.
 
Persoonlijk volg ik de cross ook niet zo... En het boeit me ook iets minder dan
wegraces.
Maar dat neemt niet weg dat het hier absoluut thuis hoort!

Alhoewel ik dat supermotard gebeuren op asfalt wel weer heel gaaf vindt! Voor én achter
17 " en sliden met die hap! }) Zit toch in de buurt van't crossen... :P

Misschien ben jij Alex wel de nieuwe aanstichter ;)
Als er één schaap over de dam is..... *:) Dus kom maar op met die foto's! :]
 
Ik ben een verwoed motorsportliefhebber bezoek veel Motogp's en MX staat bij mij hoger in het vaandel dan wegraces , ik heb het zelf 30 jaar gedaan en blijf altijd zeggen dat het één van de meest conditievergende sport is die er bestaat ...probeer maar eens 2 x 45 min. plus 2 ronden constant hard te gaan.
Ik heb dit jaar 3 mx gp's bezocht en motorcross de nations , Valkenswaard is echt een feest .
En supermotard ga ik altijd naar the "Superbiker "in Mettet een aanrader!!!!!!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Motorcross is uiteraard een vorm van motorsport maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik er maar weinig mee heb. Ook als het vaak op de Belgische televisie te volgen is heb ik er moeite mee mijn aandacht bij de sport te houden.

Grappig genoeg vind ik veldrijden weer wel helemaal geweldig. _O-

Misschien inderdaad maar is een cross bezoeken, of zich dat dan veranderd.
 
Motorcross heeft nooit echt mijn interesse gehad, Als ik af en toe eens keek waren er altijd grote verschillen tussen de rijders onderling, weinig gevechten zoals je dat in de wegrace (WSBK bijv.) wel zag.

Het klinkt misschien wat nationalistisch, maar misschien ga ik toch eens een cross bezoeken volgend jaar, zeker leuk nu Herlings zo fantastisch meedoet.

Is de MX des Nations echt zo speciaal of de Valkenswaard ook een aanrader qua sfeer?
 
cross weinig gevechten????? er gaat het daar harder aan toe dan race, en ze zitten achteraf niet te zeuren dat de inhaal manouvre toch wel beetje gevaarlijk was
 
cross weinig gevechten????? er gaat het daar harder aan toe dan race, en ze zitten achteraf niet te zeuren dat de inhaal manouvre toch wel beetje gevaarlijk was

Searle zat hierna echt wel te zeuren. Prachtige strijd in het voordeel van Herlings


Nog een leuke van Herlings
 
Laatst bewerkt:
Motorcross is uiteraard een vorm van motorsport maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik er maar weinig mee heb. Ook als het vaak op de Belgische televisie te volgen is heb ik er moeite mee mijn aandacht bij de sport te houden.

Grappig genoeg vind ik veldrijden weer wel helemaal geweldig. _O-

Misschien inderdaad maar is een cross bezoeken, of zich dat dan veranderd.

Een crosswedstrijd live zien is inderdaad vele malen gaver dan op tv. Eigenlijk een beetje dezelfde beleving als bij de MotoGP, zo van: zo hard een bocht in, dat kan helemaal niet!!
Had hetzelfde bij de cross, wat gaan die gasten verschrikkelijk hard de bulten over en bochten door. En dat gevoel had ik inderdaad voor de tv bepaald niet.
 
Een crosswedstrijd live zien is inderdaad vele malen gaver dan op tv. Eigenlijk een beetje dezelfde beleving als bij de MotoGP, zo van: zo hard een bocht in, dat kan helemaal niet!!
Had hetzelfde bij de cross, wat gaan die gasten verschrikkelijk hard de bulten over en bochten door. En dat gevoel had ik inderdaad voor de tv bepaald niet.

Als je het eenmaal in het echt heb meegemaakt , dan kan je het gevoel wel als je het op TV ziet en zeker als je zelf heb gereden. :Y
Ik volg op Extreem Sport altijd de Lucas Oil serie's die zijn echt heftig.
 
Laatst bewerkt:
Herlings wel vier hits :+ , en hoeveel zou een bepaalde tienvoudig wereldkampioen zijspancross hebben. :? ;)
 
5791148600_7a41583212_z.jpg
 
Motorcross is uiteraard een vorm van motorsport maar eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik er maar weinig mee heb. Ook als het vaak op de Belgische televisie te volgen is heb ik er moeite mee mijn aandacht bij de sport te houden.

Grappig genoeg vind ik veldrijden weer wel helemaal geweldig. _O-

Misschien inderdaad maar is een cross bezoeken, of zich dat dan veranderd.

Dat ga ik deze winter voor de 1e keer live meemaken. :)

En allicht hoort motorcross ook op dit subforum thuis, erg jammer dat er maar weinig aandacht voor is. En ik vond het ook ongehoord dat Herlings het af moest leggen tegen een meisje op een crossfiets tijdens het noc-nsf sportgala.
 
Schandalig trouwens dat Herlings niet als 'Talent van het jaar' gekozen is op het Sportgala. In veel andere landen zou hij genomineerd zijn voor 'Sportman van het jaar'. :S
 
Laatst bewerkt:
Zelf ben ik fan van zo ongeveer elke motorsport zo lang het op 2 wielen is.
Mijn meest bekeken kopje op MF is ook motorsport, maar hier gaat het alleen over wegrace sport/ soms klassieker races. Maar belangrijke sport als Motorcross staat er niet bij, terwijl hier bij een stuk meer mensen actief zijn als bijvoorbeeld wegraces in Nederland.

Motorcross is ook een heel interessant onderdeel van motorsport. Daar hebben we een zelfs een Nederlandse wereld kampioen ( mx2 ) in. Terwijl de zoek term Jeffrey Herlings op MF 4 resultaten oplevert.
Vind ik als algemeen Motorforum toch een beetje jammer, dat zon held nauwelijks op mf te vinden is.

Herlings coureur van het jaar award!!

We maken denk ik geen topic aan van motorcross, omdat er tot nu toe niet veel mensen zijn die het op de voet volgen, dus de belangstelling is er tot nu toe ook nog niet geweest :Y ikzelf vind het een geweldige sport, mijn all time favoriet is offcourse Antonio Cairoli *D (het liefst op de Yammie ipv de KTM)
De yamaha monster van Philippaerts is ook berengeil :9~
 
Laatst bewerkt:
We maken denk ik geen topic aan van motorcross, omdat er tot nu toe niet veel mensen zijn die het op de voet volgen, dus de belangstelling is er tot nu toe ook nog niet geweest :Y
Hoogste tijd dan dat iemand het forum bij gaat houden van de recente ontwikkelingen, en dat er openingsposts komen voor races, met informatie over waar/hoe de races te zien zijn? :P

(Nee, niet ik, ik heb mijn portie openingsposts wel gehad voor één jaar. _O- )
 
Dat ga ik deze winter voor de 1e keer live meemaken. :)

En allicht hoort motorcross ook op dit subforum thuis, erg jammer dat er maar weinig aandacht voor is. En ik vond het ook ongehoord dat Herlings het af moest leggen tegen een meisje op een crossfiets tijdens het noc-nsf sportgala.
Waar ga je naar toe? Ik kan de Adrie v.d. Poel wedstrijd in Hoogerheide aanraden, erg leuk! Zeker omdat het letterlijk 10 minuten van de Belgische grens is, trekt een hoop Belgen en een prachtige sfeer! Geloof komende winter of het jaar erop is het weer een WK finale. Trok een paar jaar geleden tienduizenden bezoekers, man wat was dat mooi. :}
 
Waar ga je naar toe? Ik kan de Adrie v.d. Poel wedstrijd in Hoogerheide aanraden, erg leuk! Zeker omdat het letterlijk 10 minuten van de Belgische grens is, trekt een hoop Belgen en een prachtige sfeer! Geloof komende winter of het jaar erop is het weer een WK finale. Trok een paar jaar geleden tienduizenden bezoekers, man wat was dat mooi. :}

Hier in Pynacker ging ik ook altijd kijken naar de wereldbeker wedstrijd veldrijden en dan stond ik altijd in de grote tent met een soort van hoempapa band waar de renners doorheen kwamen .....heelemaal super en kan me niet voorstellen dat ik dit ook jaren heb gedaan voor conditietraining in de winterstop MX.
 
Waar ga je naar toe? Ik kan de Adrie v.d. Poel wedstrijd in Hoogerheide aanraden, erg leuk! Zeker omdat het letterlijk 10 minuten van de Belgische grens is, trekt een hoop Belgen en een prachtige sfeer! Geloof komende winter of het jaar erop is het weer een WK finale. Trok een paar jaar geleden tienduizenden bezoekers, man wat was dat mooi. :}
We gaan naar het nk veldrijden, dat is hier om de hoek dit jaar. :)
Alleen jammer dat het niveau daar niet zo hoog is zonder de goede belgen, maar wil eigenlijk al langer eens een wedstrijd bezoeken, maar het is er nooit van gekomen..



Heb vroeger ook zelf gecrossed, met weinig succes overigens ;)

 
Vroegah... Toen ik een jaar of 8 a 10 was, ging ik wel altijd op hemelvaartsdag op Kwintelooien (zandgat) in Rhenen naar de motorcross kijken...
Om als klein ventje altijd te proberen om gratis binnen te komen :P lees gat in hek.
Ik woon er vlak bij namelijk.

Zijn er hier meer die daar ooit geweest zijn? Het is nu nog steeds ieder jaar!
Ik heb alleen geen flauw idee op wat voor niveau... en welke (bekende) namen er crossen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan