lagerschaal verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ducati-m

MF veteraan
5 mrt 2009
36.014
46
Ik ben nieuwe balhoofdlagers aan het plaatsen. Maar het probleem is dat ik de onderste lagerschaal niet eruit krijg (het gedeelte dat in het frame zit). De bovenste heb ik redelijk eenvoudig eruit getikt. Maar de onderste krijg ik niet vanuit bovenaf eruit getikt. Er zitten twee kleine uitsparingen maar hier krijg je geen grip op. Iemand een idee hoe ik ze eruit krijg?
 
Elektroden is nogal dik voor dat soort werk en dan vooral voor iemand die dat nog nooit heeft gedaan.

Dan zou een mag/mig toch beter zijn lijkt me.
Hoezo dik?
Als je door de lagerschaal heen wilt stoken moet je wel heel goed je best doen.
Gewoon een las erin en dat hoeft helemaal geen nette las te zijn.
 
Drijfpen gaat niet werken ;) heb even gezocht en er zijn meer mensen met hetzelfde 'probleem' bij hun XS. Want normaal tik je ze er inderdaad redelijk eenvoudig uit.
Ik ga een poging tot lassen doen, en er uiteindelijk een rupsje inleggen.
 
Laatst bewerkt:
He slijp de schaal op meerdere plaatsen even in met een dremel en tik hem dan kapot met een beiteltje is meestal wel even een werk om dat het zo klein is maar wekt wel altijd. Een klein sneetje is al genoeg omdat lagerschaal erg bros materiaal is.
Maar kunt eerst ook nog proberen een week lang wat wd 40 er op spuiten dan even heet maken en snel af koelen kun je hem er meestal ook wel uit tikken.
succes
 
He slijp de schaal op meerdere plaatsen even in met een dremel en tik hem dan kapot met een beiteltje is meestal wel even een werk om dat het zo klein is maar wekt wel altijd. Een klein sneetje is al genoeg omdat lagerschaal erg bros materiaal is.
Maar kunt eerst ook nog proberen een week lang wat wd 40 er op spuiten dan even heet maken en snel af koelen kun je hem er meestal ook wel uit tikken.
succes


Hoe wil je dat heet maken zonder de lak van het frame te verkloten?
 
Met een dremel een v geslepen in de lager schaal. Vervolgens met kleine schuurstifjes het lager materiaal weggeslepen totdat de spanning eraf was. En toen viel hij er zo uit :)
 
Met lassen wel even een natte doek om je balhoofd heen, anders krijg je dit:

DSCN5954.jpg


Maar met een lasrupsje valt de lagerschaal er wel zomaar uit.

DSCN5953.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan