Motorcross is ook motorsport

We gaan naar het nk veldrijden, dat is hier om de hoek dit jaar. :)
Alleen jammer dat het niveau daar niet zo hoog is zonder de goede belgen, maar wil eigenlijk al langer eens een wedstrijd bezoeken, maar het is er nooit van gekomen..



Heb vroeger ook zelf gecrossed, met weinig succes overigens ;)

[~[url="http://img842.imageshack.us/img842/9128/20120204103938.jpg"]afbeelding~][/URL]

Als jij de bakkenist was ..........kan ik dat goed begrijpen.................ik heb zelf ooit eens ingevallen als bakkenist op Gouda "MCC Holland "en ging ook nie goe eerste bocht na de start de bocht uit boompje AUW ...........gebroken poot hahahaha _O- :+
 
Vroegah... Toen ik een jaar of 8 a 10 was, ging ik wel altijd op hemelvaartsdag op Kwintelooien (zandgat) in Rhenen naar de motorcross kijken...
Om als klein ventje altijd te proberen om gratis binnen te komen :P lees gat in hek.
Ik woon er vlak bij namelijk.

Zijn er hier meer die daar ooit geweest zijn? Het is nu nog steeds ieder jaar!
Ik heb alleen geen flauw idee op wat voor niveau... en welke (bekende) namen er crossen.

Ik heb daar 3 x meegereden maar dat was in mijn tijd altijd s'avonds dacht ik.
 
Ben zelf op mijn 4e als bakkenist begonnen(zie piccie)

full
 
Als jij de bakkenist was ..........kan ik dat goed begrijpen.................ik heb zelf ooit eens ingevallen als bakkenist op Gouda "MCC Holland "en ging ook nie goe eerste bocht na de start de bocht uit boompje AUW ...........gebroken poot hahahaha _O- :+
Gelukkig was ik toen nog niet de bakkenist (dat durfde ik toen ook niet)
 
Vroegah... Toen ik een jaar of 8 a 10 was, ging ik wel altijd op hemelvaartsdag op Kwintelooien (zandgat) in Rhenen naar de motorcross kijken...
Om als klein ventje altijd te proberen om gratis binnen te komen :P lees gat in hek.
Ik woon er vlak bij namelijk.

Zijn er hier meer die daar ooit geweest zijn? Het is nu nog steeds ieder jaar!
Ik heb alleen geen flauw idee op wat voor niveau... en welke (bekende) namen er crossen.


Eén van de mooiste banen van Nederland, maar er mag maar 2x (?) per jaar gereden worden ivm natuur of iets dergelijks.
Meestal is er dan wel een ONK met een dag later een openbeker wedstrijd waar iedereen aan mee mag doen.
 
Eén van de mooiste banen van Nederland, maar er mag maar 2x (?) per jaar gereden worden ivm natuur of iets dergelijks.
Meestal is er dan wel een ONK met een dag later een openbeker wedstrijd waar iedereen aan mee mag doen.

3 keer per jaar en werd vroeger door coureurs en publiek bestempeld als de mooiste van Europa .....heelaas een paar jaar geleden de MX1 en 2 GP afgeblazen ivm te weinig deelnemers van andere klasse's.
 
Eén van de mooiste banen van Nederland, maar er mag maar 2x (?) per jaar gereden worden ivm natuur of iets dergelijks.
Meestal is er dan wel een ONK met een dag later een openbeker wedstrijd waar iedereen aan mee mag doen.


Klopt! Rechts gezien vanaf de voorkant v/d crossbaan is beschermd natuurgebied...
Daar lopen ook een stel van die oer-ossen (schotse hooglanders) rond.


full
 
Klopt! Rechts gezien vanaf de voorkant v/d crossbaan is beschermd natuurgebied...
Daar lopen ook een stel van die oer-ossen (schotse hooglanders) rond.


[afbeelding]


TIP!
Mocht je een keer op zondagmiddag op je motor zitten... in de buurt, en een zere reet hebben gekregen... Dan is dit een leuke plek om even af te stappen! ;)
 
Laatst bewerkt:
Vroeger erg fanatiek supporter van de sport, beetje doodgebloed in deze omgeving ZHZ. 2 banen in de buurt waar ik reed werden opgedoekt. Erg jammer. Het is eigenlijk een stuk minder populair dan in de jaren 80.

All time Hero is JM Bayle, 125/250 wk kampioen en daarna ook ff de AMA op zn naam geschreven in de 250/500 klasse. Vooral de indoor supercross kampioenschappen vind ik heeeel vet!

Dat van Herlings is wel erg triest, eindelijk weer een kampioen in 20j tijd ofsow!? :}
 
Laatst bewerkt:
Vroeger erg fanatiek supporter van de sport, beetje doodgebloed in deze omgeving ZHZ. 2 banen in de buurt waar ik reed werden opgedoekt. Erg jammer. Het is eigenlijk een stuk minder populair dan in de jaren 80.

All time Hero is JM Bayle, 125/250 wk kampioen en daarna ook ff de AMA op zn naam geschreven in de 250/500 klasse. Vooral de indoor supercross kampioenschappen vind ik heeeel vet!

Dat van Herlings is wel erg triest, eindelijk weer een kampioen in 20j tijd ofsow!? :}

Ja idd ik reed ook Dort , Rozenburg ,Hekelingen en Maasvlakte.....nu alleen nog met pinksteren de Grand Day in Bleiswijk dat ligt in m'n achtertuin. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja idd ik reed ook Dort , Rozenburg ,Hekelingen en Maasvlakte.....nu alleen nog met pinksteren de Grand Day in Bleiswijk dat ligt in m'n achtertuin. ;)

Ik zit cq werk nu letterlijk op de plek waar vroeger de crossbaan van dordt was. |(
Ook op ridderkerk gereden? Wij reden meestal ridderkerk en dord. Met teamcross kwamen we nog wel eens op andere banen, herkingen,bleiswijk,rozenburg etc etc.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit cq werk nu letterlijk op de plek waar vroeger de crossbaan van dordt was. |(
Ook op ridderkerk gereden? Wij reden meestal ridderkerk en dord. Met teamcross kwamen we nog wel eens op andere banen.

O ja Ridderkerk ook ,...dat was toch bij het kamp.
En koninginnendag Fijnaart daar kreeg ik nog bij de start een flinke klapper met Kees van der Ven die brak toen z'n bovenbeen.
 
Laatst bewerkt:
O ja Ridderkerk ook ,...dat was toch bij het kamp.
En koninginnendag Fijnaart daar kreeg ik nog bij de start een flinke klapper met Kees van der Ven die brak toen z'n bovenbeen.
Kamp? Nee bij de haven. Donkersloot. Goeie ouwe tijden, jammer dat er weinig beeldmateriaal op youtube staat.
 
Kamp? Nee bij de haven. Donkersloot. Goeie ouwe tijden, jammer dat er weinig beeldmateriaal op youtube staat.

En MCC Holland ( Gouda ) en Leidschendam ( Damwijk ) vergeet ik nog ... , ja Ridderkerk denk wel dat ik daar ooit weleens heb gereden maar dacht echt dat het op een kamp was.
En voor de rest door heel Nederland.
 
Laatst bewerkt:
In het Offoad gedeelte wordt er volop over de MX gelult hoor :) alleen is er niet een apart topic mbt tot de WK, wel 1tje mbt de AMA supercross.
 
De frustraties zijn groot bij Herlings

AMSTERDAM - Hij heeft er niet minder om geslapen, maar de frustratie zit er nog steeds. Motorcrosser Jeffrey Herlings kan maar niet begrijpen dat hij dinsdag niet in de prijzen viel op het Sportgala. ,,Ik ben dit jaar wereldkampioen geworden, hoger kan niet in mijn sport. Wat moet ik nog meer doen om deze prijs te winnen?'', vraagt de 18-jarige Brabander zich nog steeds af.

Wat moet ik nog meer doen om deze prijs te winnen?
BMX-rijdster Laura Smulders troefde Herlings af in de verkiezing. Ze kreeg voor haar bronzen medaille op de Olympische Spelen van Londen de 'Young Talent Award'. ,,Ik wil aan de prestatie van Laura niets afdoen, maar haar optreden was op de Olympische Spelen en ligt dan wel onder een vergrootglas. Dan blijkt dat één ronde fietsen zwaarder telt dan 16 grands prix vooraan rijden en wereldkampioen worden. In mijn beleving is dat oneerlijk.''

Herlings krijgt bijval van directeur Johan Becker van de motorsportbond KNMV. ,,Wij voelen dit toch wel een beetje als miskenning van de motorcross. We snappen dat we een kleine sport zijn en dat het in een olympisch jaar heel moeilijk is een prijs te winnen, maar Herlings had dit jaar niet beter kunnen presteren. Hij wint als 18-jarige met machtsvertoon de wereldtitel in een sport die mondiaal meetelt. Dan is het vrij onbegrijpelijk dat de waardering uitblijft op het Sportgala.''

Becker snapt ook dat het niet anders is. ,,Het is een verkiezing met veel olympische sporters en die zijn wellicht meer geneigd op elkaar te stemmen. We zullen ons moeten schikken in ons lot.''

Herlings vindt dat moeilijk. Hij twitterde na afloop van het gala dat hij de verkiezing 'lachwekkend' vond. Becker: ,,Ik begrijp zijn teleurstelling en zijn frustratie. Zijn mailbox liep na de verkiezing vol met reacties van mensen die er niets van begrepen. Een 18-jarige knul reageert dan misschien wat te emotioneel.''

http://www.gelderlander.nl/algemeen/sport/de-frustraties-zijn-groot-bij-herlings-1.3570801
 

Hehe eindelijk iemand die het ook heb gelezen ....ik heb wat betreft zijn prestaties een hele hoge pet op voor hem , maar las van de week een tweet van hem toen gingen m'n nekharen bijna overeind staan met zijn puber opmerking (jammer ) want het is inprincipe nog maar een jochie he.

Jeffrey Herlings‏@JHerlings84

Wist niet dat 1Rondje net zo hoog aangetelt stond als 16GP's en Wereldkampioen worden dan een 3e plaats

Jeffrey Herlings‏@JHerlings84

Lachwekkend!....

Jammer vond ik dat... '(
 
Niet bijster sportief maar overmand door emoties prima te begrijpen. :)

De reactie van Bendsneyder was ook alles behalve netjes nadat hij werd uitgeloot voor de Red Bull Rookies Cup, maar is begrijpelijk. Het mooie aan internet is dat iedereen er tegenwoordig opspringt en er een heisa van maakt waar eerder enkel een man of tien het in de directe omgeving van de persoon gehoord zouden hebben...

Maakt deze sportmensen net even wat menselijker. ;)

Die Herlings komt er wel! Sterker nog, is er al! Maar erkenning voor zijn prestaties zou uiteraard leuk zijn geweest.
 
Niet bijster sportief maar overmand door emoties prima te begrijpen. :)

De reactie van Bendsneyder was ook alles behalve netjes nadat hij werd uitgeloot voor de Red Bull Rookies Cup, maar is begrijpelijk. Het mooie aan internet is dat iedereen er tegenwoordig opspringt en er een heisa van maakt waar eerder enkel een man of tien het in de directe omgeving van de persoon gehoord zouden hebben...

Maakt deze sportmensen net even wat menselijker. ;)

Die Herlings komt er wel! Sterker nog, is er al! Maar erkenning voor zijn prestaties zou uiteraard leuk zijn geweest.

Ik denk dat we in Europa maar kort van hem kunnen genieten , die gaat over een jaar of twee naar Amerika en dan de Lucas oil championship rijden ...gelukkig volg ik dat op de voet via Extreem Sportchannel een waanzinnig kampioensschap met indoor en outdoor wedstrijden op de meest spectaculaire banen die je maar kan verzinnen en een sterkere competitie dan in de GP's .
Maar het kan ook een combinatie worden zodat hij daar buiten de GP's om daar de competitie ingaat want de concurentie is daar moordend en laten we eerlijk zijn met alle respect voor de mannen hier in Nederland , als hij hier een ONK rijd zettie het hele veld op een ronde en daar wordt je niet beter van want tegengas moet hij krijgen van zijn concurenten ...ik weet nog dat begin jaren 80 Henk Seppenwolde dat ook had en die ging internationale wedstrijden rijden elders om het gevecht aan te gaan met zijn belagers van de GP's.
 
Terug
Bovenaan Onderaan