balanspijp 2 pitter ducati ss

hoi,
iemand ervaring met rijden zonder balanspijp (voor een 2 cilindermotor) ? wat zijn de gevolgen ? minder vermogen?
moet motor terug afgesteld worden ? ben namelijk bezig aan een extreme make over van een ducati 750 ss naar een evo 848 en met behoud van die balanspijp heb ik flink wat laswerk, zonder is de klus heel wat makkelijker - alvast bedankt voor enige reactie
grts rudy
 
je kan altijd proberen zonder te rijden, en als het niet bevalt alsnog een balanspijp maken

ik zou het persoonlijk wel doen, kan ooit erg veel schelen
Wat en hoeveel gaat het schelen?

Als ts de max mogelijke vermogen uit de motor wil hebben, dan hoort wat calculatie tbv de uitlaat daarbij. :Y

Er zijn weinigen die het echt benutten. En ts is zo te lezen om een andere reden aan het klussen.
Zelf vind ik het geluid zonder balans weer mooier... Of een 2-1 systeem :
 
Wat en hoeveel gaat het schelen?

Als ts de max mogelijke vermogen uit de motor wil hebben, dan hoort wat calculatie tbv de uitlaat daarbij. :Y

Er zijn weinigen die het echt benutten. En ts is zo te lezen om een andere reden aan het klussen.
Zelf vind ik het geluid zonder balans weer mooier... Of een 2-1 systeem :

scheelt bij een duc een pk of 2 ( 750 SS) tot een pk of 8 ( bij de 999) als de pijpen maar gelijk zijn, daar heb je meer aan. (lengte en diameter)
 
Wat en hoeveel gaat het schelen?

Als ts de max mogelijke vermogen uit de motor wil hebben, dan hoort wat calculatie tbv de uitlaat daarbij. :Y

Er zijn weinigen die het echt benutten. En ts is zo te lezen om een andere reden aan het klussen.
Zelf vind ik het geluid zonder balans weer mooier... Of een 2-1 systeem :
maakt een balanspijp dan verschil in geluid?

ik heb op mijn cb450 ook geen balanspijp zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan