Roestige bouten loskrijgen. WD40, kruipolie of iets anders

The Dutchy

MF veteraan
13 okt 2007
4.775
207
Bunschoten
Las dit op een Amerikaanse site...

1001660f.jpg


Dus een mix van ATF en aceton of thinner doet wonderen als kruipolie..

Iemand hier bekend mee, of dit al eens getest met positief reslultaat ?

Of is het weer een Broodje Aap geval. (Ik weet het.. Het is bijna Vrijdag) :+

Zou wel met aceton oppassen met kunststof of lakdelen denk ik zo.. En ook opslaan in een plastic fles gaat hem denk ik niet worden..
 
Laatst bewerkt:
ik heb goede ervaringen met rusty penetrant van kent.
is alleen niet zo makkelijk verkrijgbaar als particulier.
het is een raar zwart goedje wat er uit de spuitbus komt maar kruipt goed en bijna alles krijg je er mee los.

Foto-6YZQYHUV-D.jpg
 
Zeggen dat WD-40 niet goed is is zoiets als zeggen dat allesreiniger niet goed is... Natuurlijk is er voor elke taak een beter product te vinden dat alleen dat kan! Dat neemt niet weg dat het hartstikke handig is om 1 product te hebben dat heel veel toepassingen heeft, goedkoop is en vrijwel overal verkrijgbaar is, i.p.v. 30 verschillende producten die je moet gaan zoeken en vervolgens eens in de zoveel jaar eens gebruikt.
WD-40 maakt niet voor niets een kwart miljard omzet per jaar. 't Is gewoon goed spul :) Net als duct-tape.
 
Zeggen dat WD-40 niet goed is is zoiets als zeggen dat allesreiniger niet goed is... Natuurlijk is er voor elke taak een beter product te vinden dat alleen dat kan! Dat neemt niet weg dat het hartstikke handig is om 1 product te hebben dat heel veel toepassingen heeft, goedkoop is en vrijwel overal verkrijgbaar is, i.p.v. 30 verschillende producten die je moet gaan zoeken en vervolgens eens in de zoveel jaar eens gebruikt.
WD-40 maakt niet voor niets een kwart miljard omzet per jaar. 't Is gewoon goed spul :) Net als duct-tape.


Daarom vind ik het ook echt een wondermiddel.
Iedereen kent het en omdat iedereen roept super en fantastisch weet iedereen dat ze echt niet zonder wd40 kunnen.
Ik heb ook een spuitbus in de werkplaats, staat er al jaren op de plank, speciaal voor 1 klant.
Hij vertelde me een paar jaar geleden dat hij een goede werkplaats herkende aan de aanwezigheid van wd40 :9 .
 
WD40 is op zich best handig maar er zijn betere middelen voor specifieke problemen. Voor vastzittende roest zijn er van o.a. innotec specifieke middelen. Als die niet helpen dan is er altijd nog heetstoken (tot kersenrood). daarna gaat de bout of moer wel los meestal. als die warmte op die plaats niet kan ja dan hangt het van de bout ad. Soms is het bij een doorgaande bout moer het gemakkelijkste om hem maar kapot te draaien. Gaat sneller dan proberen los te krijgen.

Benno
 
Daarom vind ik het ook echt een wondermiddel.
Iedereen kent het en omdat iedereen roept super en fantastisch weet iedereen dat ze echt niet zonder wd40 kunnen.
Ik heb ook een spuitbus in de werkplaats, staat er al jaren op de plank, speciaal voor 1 klant.
Hij vertelde me een paar jaar geleden dat hij een goede werkplaats herkende aan de aanwezigheid van wd40 :9 .


_O-
 
heb hier wd40 en innotec deblock oil, werkt allebei prima.
Maar wie komt er hier nou als eerste met keiharde bewijzen wat het beste is?
Volgens mij is dat niet te bewijzen, zit een bout vast, doe je er wd 40 aan en hij gaat los dan is het super spul. Gaat ie niet los, dan zal wij wel gewoon te vast geroest zitten, zelfde geld voor alle andere merken kruipolie.
Het is gewoon niet te bewijzen, de ene roestige bout zit nou eenmaal vaster als de andere
 
heb hier wd40 en innotec deblock oil, werkt allebei prima.
Maar wie komt er hier nou als eerste met keiharde bewijzen wat het beste is?
Volgens mij is dat niet te bewijzen, zit een bout vast, doe je er wd 40 aan en hij gaat los dan is het super spul. Gaat ie niet los, dan zal wij wel gewoon te vast geroest zitten, zelfde geld voor alle andere merken kruipolie.
Het is gewoon niet te bewijzen, de ene roestige bout zit nou eenmaal vaster als de andere


het probleem is meestal de inwerktijd, en tijd is er niet want die bout of moer moet NU los en niet morgen.
als ie gister los moet hadden we hem toen al ingespoten. ;)
 
Daarom vind ik het ook echt een wondermiddel.
Iedereen kent het en omdat iedereen roept super en fantastisch weet iedereen dat ze echt niet zonder wd40 kunnen.
Ik heb ook een spuitbus in de werkplaats, staat er al jaren op de plank, speciaal voor 1 klant.
Hij vertelde me een paar jaar geleden dat hij een goede werkplaats herkende aan de aanwezigheid van wd40 :9 .

Ja er zijn ook mensen die heel hard en heel vaak roepen dat Zwitserse motorolie veel beter is dan Action olie.
Dus dan is dat ook zo, nietwaar??
Heel hard roepen en mensen bang maken is ook een verkooptruuk.
Het valt niet mee om produkten echt op feiten te beoordelen.

Tjonge Kevinblade, wat ben je toch een kinderachtige flauwe vent.
Je maakt je alleen druk om je eigen winst. En echt niet om het welzijn van je klanten of andere MF ers.
 
Laatst bewerkt:
Ja er zijn ook mensen die heel hard en heel vaak roepen dat Zwitserse motorolie veel beter is dan Action olie.
Dus dan is dat ook zo, nietwaar??
Heel hard roepen en mensen bang maken is ook een verkooptruuk.
Het valt niet mee om produkten echt op feiten te beoordelen.

Tjonge Kevinblade, wat ben je toch een kinderachtige flauwe vent.
Je maakt je alleen druk om je eigen winst. En echt niet om het welzijn van je klanten of andere MF ers.
Die test in de openingspost beweerd toch al dat die wd40 veel minder doet dan andere kruipolie.
 
Zeggen dat WD-40 niet goed is is zoiets als zeggen dat allesreiniger niet goed is... Natuurlijk is er voor elke taak een beter product te vinden dat alleen dat kan! Dat neemt niet weg dat het hartstikke handig is om 1 product te hebben dat heel veel toepassingen heeft, goedkoop is en vrijwel overal verkrijgbaar is, i.p.v. 30 verschillende producten die je moet gaan zoeken en vervolgens eens in de zoveel jaar eens gebruikt.
WD-40 maakt niet voor niets een kwart miljard omzet per jaar. 't Is gewoon goed spul :) Net als duct-tape.

Oke, allesreiniger is niet goed.
 
Tjonge Kevinblade, wat ben je toch een kinderachtige flauwe vent.
Je maakt je alleen druk om je eigen winst. En echt niet om het welzijn van je klanten of andere MF ers.

Waar is deze opmerking nou weer goed voor ?
Hij heeft totaal geen raakvlak met wat dan ook uit dit topic en het is nog onzin ook.
Kevin heeft al vaker bewezen juist wel om het welzijn van klanten en/of MFers te geven.

T komt af en toe wat rottig z'n strot uit.... maar daar mag je doorheen kijken ;)
 
Zeggen dat WD-40 niet goed is is zoiets als zeggen dat allesreiniger niet goed is... Natuurlijk is er voor elke taak een beter product te vinden dat alleen dat kan! Dat neemt niet weg dat het hartstikke handig is om 1 product te hebben dat heel veel toepassingen heeft, goedkoop is en vrijwel overal verkrijgbaar is, i.p.v. 30 verschillende producten die je moet gaan zoeken en vervolgens eens in de zoveel jaar eens gebruikt.
WD-40 maakt niet voor niets een kwart miljard omzet per jaar. 't Is gewoon goed spul :) Net als duct-tape.

T volstaat. Goed, zijn losse producten die gemaakt zijn om te doen waar ze voor bedoeld zijn.
 
Ja er zijn ook mensen die heel hard en heel vaak roepen dat Zwitserse motorolie veel beter is dan Action olie.
Dus dan is dat ook zo, nietwaar??
Heel hard roepen en mensen bang maken is ook een verkooptruuk.
Het valt niet mee om produkten echt op feiten te beoordelen.

Tjonge Kevinblade, wat ben je toch een kinderachtige flauwe vent.
Je maakt je alleen druk om je eigen winst. En echt niet om het welzijn van je klanten of andere MF ers.




UUUhh ik snap jouw KWAL reactie niet helemaal, verklaar je eens nader en het liefst met gefundeerde feiten aub.
Verder lijk jij mij wel een sympathieke vent :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan