Zelf ram air kanalen maken bij een zxr900

jelle visser

MF veteraan
21 jun 2004
1.165
3
noord holland
Hoi, ik heb een vraagje over de werking van een ram air systeem.
Ik ben van mijn zxr uit 1992 een naked aan het maken en nu zit ik eraan te denken om in de voorste 2 schuine kanten in de tank gaten te maken die doorlopen door de tank heen en zo op de plaats komt van het zelfgemaakte luchtfilter huis.
Nu zit er op dit moment een gewoon 750 blok in maar straks komt het zx-9 blok er weer in en bij die motor zat er standaard een ram air systeem op.
Nu heb ik wel eens wat gelezen over ram air systemen maar daar kan je niet zomaar mee klooien heb ik begrepen.

Ik ga de binnenkant van de tank gebruiken als airbox ipv een losse kast.

Daarna gaat hij bij Ruud frederiks afgesteld worden.
Of kan Ruud die extra lucht gewoon compenseren met sproeiers?.

Gr Jelle
 
Waar ik nu mee zit is dat er via die gaten door de tank ook regenwater mee zal komen.
Wil eigenlijk niet vastzitten aan losse dure k&n filters en gewoon mijn eigen inlegfilter element van de zxr airbox gebruiken.
Ik moet allen ergens een punt maken waar de lucht wordt gefilterd........
 
Waar ik nu mee zit is dat er via die gaten door de tank ook regenwater mee zal komen.
Wil eigenlijk niet vastzitten aan losse dure k&n filters en gewoon mijn eigen inlegfilter element van de zxr airbox gebruiken.
Ik moet allen ergens een punt maken waar de lucht wordt gefilterd........

Waarom niet?

Wel kutten met ram-air, maar vervolgens die paar procenten doorstroomwinst die een K&N geeft laten liggen... :?
 
Nou is dat originele element ook een orgineel k&n filter element wat gewoon in de standaard luchtbox past.
Ze noemen dat een vervangingselement ofzo.
Maar losse filters kosten wel meer dan een paar centen.....losse filters plus de kelken waar je de filters op kan schroeven gaat gauw richting 200 a 250 euro......
Als ik dus op 1 of andere manier mijn eigen k&n filter kan gebruiken doe ik dat graag!.
 
Nou is dat originele element ook een orgineel k&n filter element wat gewoon in de standaard luchtbox past.
Ze noemen dat een vervangingselement ofzo.
Maar losse filters kosten wel meer dan een paar centen.....losse filters plus de kelken waar je de filters op kan schroeven gaat gauw richting 200 a 250 euro......
Als ik dus op 1 of andere manier mijn eigen k&n filter kan gebruiken doe ik dat graag!.


Ik dacht dat je een origineel filterelement ging gebruiken, en geen K&N inlegfilter. Mijn fout. :)
 
Ach Tom, ik las jouw bericht ook verkeerd......... :$ ik las een `een paar centen` terwijl jij het had over een paar procenten!.
Vandaar dat ik over de prijzen van k-n filters begon....
Maar ben er nog niet over uit hoe ik het moet aanpakken......
 
Terug
Bovenaan Onderaan