Motorcross is ook motorsport

Hehe eindelijk iemand die het ook heb gelezen ....(
Ja is de lokal krant he. _O-
Laatste stukje had ik trouwens bijna verwijderd uit de quote.
Maar inderdaad niet zo netjes, daar moet je boven staan.
(of minimaal een beetje begeleiding om hem heen..)

Maar hij heeft inderdaad nog een mooie leeftijd. :}
 
nou ja dan ik ook maar een hele oude foto ;) denk dat het het ,81 model was
full
 
He op al die banen reed ik ook,
Ook op Herkingen op Goeree , Ridderkerk, Gouda.
In 1985 mijn poot gebroken bij de 5e petroleum haven, Dat was de baan tussen Rozenburg en de Maasvlakte in

Wereld baan ...ik hield van zware zandbakken , de zwaarste van Nederland Vrouwenpolder daar gingen we altijd trainen met Michelle Rinaldi als er weer eens een Nederlandse GP aankwam of Belgische en Ed Meurs was altijd zijn voorrijder en wij....... voor spek en bonen :+ ;)
 
Wereld baan ...ik hield van zware zandbakken , de zwaarste van Nederland Vrouwenpolder daar gingen we altijd trainen met Michelle Rinaldi als er weer eens een Nederlandse GP aankwam of Belgische en Ed Meurs was altijd zijn voorrijder en wij....... voor spek en bonen :+ ;)

Zeker wereld baan.
Je zou haast zeggen dat we elkaar wel moeten kennen.
Foto van mij staat bij mijn profiel op die baan in de 5e petroleumhaven
 
Vroeger was op 2e kerstdag altijd de kerstcross in St Anthonus of Valkenswaard dat weet ik niet precies meer maar daar zag je de mannen al met hun fabrieksfietsen van het nieuwe seizoen wij hebben het geluk gehad dat we een bakkie koffie hebben gedronken in de Camper van en met Hakan ( Carla ) Carlquist , toen kon dat nog was meen ik 1980.

full



MC Son
 
Laatst bewerkt:
Ik lees veel mee op deze forum en zo nu en dan post ik ook weleens wat, eerlijkheidshalve moet ik bekennen het zou vaker moeten. Maar back-to the subject, ik moet eerlijk bekennen dat ik helemaal niets met cross heb. Maar het verdient net zo goed aandacht op deze forum als bijvoorbeeld Grasstrack en Speedway de baansporten die worden helemaal niet genoemd in geen enkele media behoudens een klein artikel in de noordelijke dagbladen.

Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in de wegracesport maar daarnaast volg ik de baansportscene zijdelings omdat deze gasten ook over een zeer groot hart beschikken.
Kortom op een algemeen forum zou er voor alle disciplines van de motorsport aandacht moeten zijn zonder een waarde oordeel of de ene onderdeel meer of minder belicht zou moeten worden.
 
Ik lees veel mee op deze forum en zo nu en dan post ik ook weleens wat, eerlijkheidshalve moet ik bekennen het zou vaker moeten. Maar back-to the subject, ik moet eerlijk bekennen dat ik helemaal niets met cross heb. Maar het verdient net zo goed aandacht op deze forum als bijvoorbeeld Grasstrack en Speedway de baansporten die worden helemaal niet genoemd in geen enkele media behoudens een klein artikel in de noordelijke dagbladen.

Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in de wegracesport maar daarnaast volg ik de baansportscene zijdelings omdat deze gasten ook over een zeer groot hart beschikken.
Kortom op een algemeen forum zou er voor alle disciplines van de motorsport aandacht moeten zijn zonder een waarde oordeel of de ene onderdeel meer of minder belicht zou moeten worden.
 
Ik lees veel mee op deze forum en zo nu en dan post ik ook weleens wat, eerlijkheidshalve moet ik bekennen het zou vaker moeten. Maar back-to the subject, ik moet eerlijk bekennen dat ik helemaal niets met cross heb. Maar het verdient net zo goed aandacht op deze forum als bijvoorbeeld Grasstrack en Speedway de baansporten die worden helemaal niet genoemd in geen enkele media behoudens een klein artikel in de noordelijke dagbladen.

Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in de wegracesport maar daarnaast volg ik de baansportscene zijdelings omdat deze gasten ook over een zeer groot hart beschikken.
Kortom op een algemeen forum zou er voor alle disciplines van de motorsport aandacht moeten zijn zonder een waarde oordeel of de ene onderdeel meer of minder belicht zou moeten worden.

Het is idd een algemeen motorsportforum ....dus waarom niet, ben je niet geinteresserd lees je het niet , ik zie ook topic's in AMF wat mij niet boeit die sla ik gewoon over.....dus wie houd je tegen ;) :+
 
Laatst bewerkt:
Vroegah... Toen ik een jaar of 8 a 10 was, ging ik wel altijd op hemelvaartsdag op Kwintelooien (zandgat) in Rhenen naar de motorcross kijken...
Om als klein ventje altijd te proberen om gratis binnen te komen :P lees gat in hek.
Ik woon er vlak bij namelijk.

Zijn er hier meer die daar ooit geweest zijn? Het is nu nog steeds ieder jaar!
Ik heb alleen geen flauw idee op wat voor niveau... en welke (bekende) namen er crossen.

_O-

Hoe herkenbaar.
Mijn eerste kennismaking met de motorsport was ook met Hemelsvaartsdag in Rhenen.
Zat toen nog op de lagere school (in Bennekom) moeders wijs gemaakt dat ik bij een vriendje ging spelen. Maar in werkelijkheid met een paar klasgenootjes op de fiets naar Rhenen. Een vriendje wist de weg omdat z'n oom en tante vlak bij het circuit woonden.
Daar de fietsen neer gezet en toen via het bos stiekem naar binnen geslopen.
(mooie tijd was dat)
Daar ben ik met het motorsport virus besmet geraakt. :Y
Na het van de Berk/ Strijbos /Tragter tijdperk is de aandacht meer verschoven naar de wegrace, maar nu Herlings zo goed bezig is kijk ik stiekem toch wel weer eens.
 
Ik denk dat we in Europa maar kort van hem kunnen genieten , die gaat over een jaar of twee naar Amerika en dan de Lucas oil championship rijden ...gelukkig volg ik dat op de voet via Extreem Sportchannel een waanzinnig kampioensschap met indoor en outdoor wedstrijden op de meest spectaculaire banen die je maar kan verzinnen en een sterkere competitie dan in de GP's .
Maar het kan ook een combinatie worden zodat hij daar buiten de GP's om daar de competitie ingaat want de concurentie is daar moordend en laten we eerlijk zijn met alle respect voor de mannen hier in Nederland , als hij hier een ONK rijd zettie het hele veld op een ronde en daar wordt je niet beter van want tegengas moet hij krijgen van zijn concurenten ...ik weet nog dat begin jaren 80 Henk Seppenwolde dat ook had en die ging internationale wedstrijden rijden elders om het gevecht aan te gaan met zijn belagers van de GP's.
Tot dat Seppenwolde met z'n voet tussen ketting en achtertandwiel kwam.
 
_O-

Hoe herkenbaar.
Mijn eerste kennismaking met de motorsport was ook met Hemelsvaartsdag in Rhenen.
Zat toen nog op de lagere school (in Bennekom) moeders wijs gemaakt dat ik bij een vriendje ging spelen. Maar in werkelijkheid met een paar klasgenootjes op de fiets naar Rhenen. Een vriendje wist de weg omdat z'n oom en tante vlak bij het circuit woonden.
Daar de fietsen neer gezet en toen via het bos stiekem naar binnen geslopen.
(mooie tijd was dat)
Daar ben ik met het motorsport virus besmet geraakt. :Y
Na het van de Berk/ Strijbos /Tragter tijdperk is de aandacht meer verschoven naar de wegrace, maar nu Herlings zo goed bezig is kijk ik stiekem toch wel weer eens.

Daar komt ook een groot crosser vandaan nml. Gereard Rond begonnen op een Rond Sachs zelbouwer gedaan door zijn Pa en later uitgegroeid tot Suzuki fabriekscoureur 500cc , ik heb ooit tegen hem gereden in het clubkampioensschap en 2 ronden heb ik hem achter me kunnen houden totdat hij naast me kwam en m'n hand van de gashandle haalde :Y _O- en na die manche kwam hij naar me toe om excuses te maken en zei .....voortaan moet je de boel niet meer ophouden he maatje ...en daarna even goeie vrienden gebleven hahahaha ;)
 
Tot dat Seppenwolde met z'n voet tussen ketting en achtertandwiel kwam.

Zo is dat niet gegaan Rob ,......hij is op de holterberg tijdens een training met zijn voet onder een boomwortel gekomen en zodoende zijn voorste voetgedeeltte afgescheurd
Heb hem pas geleden na jaren weer eens ontmoet toen een maatje van me 50 werd en weer lekker ouwe verhalen bij gepraat.
Wereld gozur en niets veranderd ...ja ouder geworden. :+
 
Laatst bewerkt:
Kerstcross was altijd op Valkenswaard.
Ben ik verschillende jaren naar toe geweest.
Mooie wedstrijden, Goede 2e kerstdag tijdverdrijf.

Gerard Rond, Ook fabrieks coureur geweest bij Yamaha .
Reed in de 125 alles aan gort.
De ene keer de concurrentie (Rahier en Wantanabe) en de andere keer de motor.
Kon net als Herlings de concurrentie op een volle minuut rijden.
De afzet paaltjes reed hij uit de grond.
Hij was eigenlijk te groot voor de 125

In de 500 (Suzuki) heeft hij ook diverse Grandprix gewonnen (met en zonder ketting in de luchtfilterbak).
Dat laatste was een geintje van de monteur of zo.
Die was bang dat de motor onder het minimum gewicht zat of zo.

Geweldige coureur.
 
Zit er serieus over na te denken om een Kawasaki KX 250 te kopen met kenteken. woon in Almere dus lekker crossen. Altijd al willen doen. Iemand tips qua waar op te letten?
 
Kerstcross was altijd op Valkenswaard.
Ben ik verschillende jaren naar toe geweest.
Mooie wedstrijden, Goede 2e kerstdag tijdverdrijf.

Gerard Rond, Ook fabrieks coureur geweest bij Yamaha .
Reed in de 125 alles aan gort.
De ene keer de concurrentie (Rahier en Wantanabe) en de andere keer de motor.
Kon net als Herlings de concurrentie op een volle minuut rijden.
De afzet paaltjes reed hij uit de grond.
Hij was eigenlijk te groot voor de 125

In de 500 (Suzuki) heeft hij ook diverse Grandprix gewonnen (met en zonder ketting in de luchtfilterbak).
Dat laatste was een geintje van de monteur of zo.
Die was bang dat de motor onder het minimum gewicht zat of zo.

Geweldige coureur.


Ja idd een echte super actie was dat hahaha _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan