Rubber in velg er-5 vervangen?

DPP

Die hard MF'er
10 apr 2009
601
11
Nijmegen
Hallo allemaal,

Ik ben een er-5 aan het opknappen. Ik wil de velgen gaan spuiten en heb het achterwiel gedemonteerd. Achter de kap van het tandwiel zit een rubber met uitsparingen waar de kap van het tandwiel invalt. Hier zit behoorlijk wat speling op. Ik kan het tandwiel met kap wel een cm draaien ten opzichte van de velg.

Kortom drie vragen:

- Hoe heet dat rubber?
- Hoeveel speling mag er opzitten?
- En wat kan er negatief beïnvloed worden door die speling?

Ik leg het misschien wat lastig uit, maar ik denk dat jullie het begrijpen :-)

Bedankt voor julie reacties alvast!
 
Laatst bewerkt:
je bedoeld nr 92075?
Dat zijn transmissierubbers.


kawasaki-2002-er500-c2-er5-rear-hub_bigkar033279112_7d7b.gif

Die vangen de schokken op tussen het achterwiel en je aandrijving.
 
Laatst bewerkt:
Wil je op een goedkope manier de speling er uit halen, dan kun je een binnenband in stukken knippen en dat er tussen proppen, anders lijkt het me wel zinvol de rubbers te vervangen. Die speling merk je echt wel onder het rijden.
 
Laatst bewerkt:
Wil je op een goedkope manier de speling er uit halen, dan kun je een binnenband in stukken knippen, anders lijkt het me wel zinvol de rubbers te vervangen. Die speling merk je echt wel onder het rijden.

Ik zal eens kijken hoe duur ze zijn, maar vervangen lijkt me inderdaad het beste.
 
zo n er-6 is toch niet zo lang op de markt dat het dempingrubber achter het tandwiel al versleten is?
Speling zal er zeker op zitten, maar versleten lijkt me sterk.
 
Er zitten grote spiegels op, dus ik denk idd dat het een lesmotor geweest moet zijn. De koppeling is ook niet geweldig meer, pakt laat op en als ik goed gas geef dan slipt die af en toe.

Voor 60,- hoef ik het niet te laten, dus wordt vervangen.
 
Waar halen jullie zulke spullen? Normaal bestel ik alles bij louis.de, maar ik zou niet weten waar ik dit moet bestellen.

Heb ook een kleppendekselpakking nodig en deze kan ik op louis.de ook niet vinden. Er staat wel een GPZ 500 bij. Meen ergens gelezen te hebben dat dit hetzelfde blok is?

Zal trouwens eens een foto maken van de rubbers, dan kunnen jullie beter oordelen ;)
 
Laatst bewerkt:
zo n er-6 is toch niet zo lang op de markt dat het dempingrubber achter het tandwiel al versleten is?
Speling zal er zeker op zitten, maar versleten lijkt me sterk.
Misschien is het geen er-6 maar een er-5 :$ met wel 50 hele pk`s.


Wie weet zijn ze wel te koop bij een kawa-dealer?

Zijn er trouwens geen slijtagewaarde bekend in een of ander wphb?
 
CMSNL punt com. Nederlands bedrijf. Ik bestel er wel vaker (Honda) en ben zeer over ze te spreken!

Alles is origineel, dus voor ketting, oliefilters enzo, zou ik elders aankloppen.


CMSNL is behoorlijk aan de prijs, probeer www.japart.nl eens. De levert gewoon voor de verkoop adviesprijzen

92075

92075-1436

DEMPER, TRANSMISSIE DEMPER


001

53,94 euro incl. btw.
En elke motorzaak kan het zo voor je bestellen.

Bij CMSNL kost het zelfde onderdeel 58,08 euro incl. btw.

Snap niet dat jullie je hier zo makkelijk een poot laten uitdraaien door CMSNL :?
 
Laatst bewerkt:
CMSNL is behoorlijk aan de prijs, probeer www.japart.nl eens. De levert gewoon voor de verkoop adviesprijzen
(...)

Ik neem aan dat je www.japarts.nl bedoelt. Met een s aan het eind.

Dan heb je ook nog www.japparts.nl met dubbel p, maar die hebben geloof ik geen originele onderdelen. Vooral vervangingsmarkt-onderdelen.

Dus die zal je wel niet bedoelen :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan