Maximaal aantal km

pvdz

MF'er
13 mei 2006
121
1
Haarlem
Een honda sabre 1100, wat zou ongeveer het maximale aantal kilometers van zo'n motor bij een relatief rustige rijstijl kunnen zijn?
 
Ik neem aan dat je boonstra bedoelt, ik zou de demper dan toch maar eerst eens even bekijken voor je 'm koopt.
O, en het gaat er niet alleen om hoe jij met de motor omgaat, maar meer hoe de vorige eigenaren er mee omgegaan zijn.
Als er 80K netjes mee omgegaan is, zijn het stevige blokken, zo niet, dan kunnen ze je flink geld gaan kosten aan kapotte koppen en cardan (transmissiedemper)
 
Laatst bewerkt:
Die heb je er snel opgezet dan,als je je rijbewijs hebt sinds 14-12-2012....
Ik zal het je nog sterker vertellen, hij krijgt die motor pas in het nieuwe jaar! :P

Even een andere vraag op dit gebied, waardoor gaat een motor bij normaal gebruik en normaal onderhoud wel aan kapot dan? Spreken we dan echt van slijtage van niet-vervangingsdelen?
 
Ik zal het je nog sterker vertellen, hij krijgt die motor pas in het nieuwe jaar! :P

Even een andere vraag op dit gebied, waardoor gaat een motor bij normaal gebruik en normaal onderhoud wel aan kapot dan? Spreken we dan echt van slijtage van niet-vervangingsdelen?

Asfalt kunnen ze niet tegen.... Slijt je fiets écht van :Y

Maar een serieus antwoord: Je kunt met ieder voertuig "tig" miljoen kilometers maken als je er maar in blijft investeren én 't onderhoud op peil houdt (en alles is te vervangen, als je maar investeerd).
 
Laatst bewerkt:
Ik zal het je nog sterker vertellen, hij krijgt die motor pas in het nieuwe jaar! :P

Even een andere vraag op dit gebied, waardoor gaat een motor bij normaal gebruik en normaal onderhoud wel aan kapot dan? Spreken we dan echt van slijtage van niet-vervangingsdelen?

Een motorfiets gaat zelden echt 'kapot' op een gegeven moment stijgen de onderhoudskosten gewoon en is het financieel gewoon veel interresanter in te ruilen, dit mede doordat er een groot aanbod is aan motoren met lage km-stand (de meeste motoren maken nou eenmaal geen km's).
 
Terug
Bovenaan Onderaan