kawasaki gpz900R bouwjaren en types, en andere vragen

vanlierde

MF'er
26 jun 2011
170
0
Nieuwpoort, België
Hallo,

Omdat mijn motor nu te koop staat bij mijn dealer, ben ik al een tijdje aan het rondkijken naar een goedkope oldtimer die ik op m'n gemak wat kan verbouwen.

Nu is ons (ja mn vriendin kiest mee want ze wil comfortabel achterop kunnen) oog gevallen op een Kawasaki GPZ900R.

We hebben op een paar websites gezien dat er in japan nogal veel aftermarket spul hiervoor te koop is. zoals bv voetsteunen, achterbruggen enzovoort enzovoort, maar meestal staat hierbij voor GPZ900R A7-.....

Ik ben er ondertussen uit dat er 16 verschillende types zijn, van A1 tot A16. Omdat ik de motor zelf goedkoop wil aankopen om er dan gelijk mee te kunnen rijden en zo stukje bij beetje onderdelen te vervangen voor aftermarket spul is het natuurlijk moeilijk om een A7 te vinden die betaalbaar is.

Nu is de vraag: zit er echt zoveel verschil in de types dat bv de aftermarket voetsteunen voor een A7 niet passen op een voorgaand type.

Op deze foto zie je op de cilinderkop (moeilijk te zien)
GPZ900R.jpg

dat er een olie leiding naartoe loopt, deze is er op de standaard model niet. wat heeft dit voor nut?

En op al de verbouwde gpz900r'sen die ik zie staat er een andere achterbrug op. Ik heb al de achterbruggen van Over Racing gezien en andere types maar zijn er ook fabrikanten die kant en klare kits maken die dichter bij de deur zijn?

Alvast bedankt voor de hulp.

:)
 
Die originele dingen kosten geen drol nee.Heb laatsten een 93er gehad en netjes verbouwd(zzr1100 brug er in gezet) en gespoten e.d.Zag er superstrak uit maar kwa rijden toch niet mijn ding.Maar weer verkocht. :+

De pic die jij hier toont zitten wel heeeeeele dure goodies op. ;)
 
Laatst bewerkt:
Niet op ALLE verbouwde gpz's zit een andere achterbrug op :+

De goodies die jij er allemaal op ziet zitten kosten echt bakken met geld, OVER RACING achterbrug kost 3a4 x zoveel als een gpz op zich, sb kroonplaat 450 euro ex verzenden.etc etc

Met bovenstaande gpz wordt echt geracet en de extra olieleiding zorgt voor extra olie tijdens hoge toeren, allereerste gpz's hadden wat last van olie tekort bij Nokassen.

Zorg voor een gpz vanaf 88 daar zijn alle kinderziektes uit (behalve het carb-icing verhaal, zin/onzin beweringen, verholpen vanaf A7 model )
Kijk of lees Jerryt zijn topic voor de verbouwing..... Of die van mij O-)
 
Hallo,

Omdat mijn motor nu te koop staat bij mijn dealer, ben ik al een tijdje aan het rondkijken naar een goedkope oldtimer die ik op m'n gemak wat kan verbouwen.

Nu is ons (ja mn vriendin kiest mee want ze wil comfortabel achterop kunnen) oog gevallen op een Kawasaki GPZ900R.

We hebben op een paar websites gezien dat er in japan nogal veel aftermarket spul hiervoor te koop is. zoals bv voetsteunen, achterbruggen enzovoort enzovoort, maar meestal staat hierbij voor GPZ900R A7-.....

Ik ben er ondertussen uit dat er 16 verschillende types zijn, van A1 tot A16. Omdat ik de motor zelf goedkoop wil aankopen om er dan gelijk mee te kunnen rijden en zo stukje bij beetje onderdelen te vervangen voor aftermarket spul is het natuurlijk moeilijk om een A7 te vinden die betaalbaar is.

Nu is de vraag: zit er echt zoveel verschil in de types dat bv de aftermarket voetsteunen voor een A7 niet passen op een voorgaand type.

Op deze foto zie je op de cilinderkop (moeilijk te zien)
[afbeelding]
dat er een olie leiding naartoe loopt, deze is er op de standaard model niet. wat heeft dit voor nut?

En op al de verbouwde gpz900r'sen die ik zie staat er een andere achterbrug op. Ik heb al de achterbruggen van Over Racing gezien en andere types maar zijn er ook fabrikanten die kant en klare kits maken die dichter bij de deur zijn?

Alvast bedankt voor de hulp.

:)



Aan de foto te oordelen is het enige wat aan die machine nog origineel is de tank, de topkuip en de koplamp.
Wel een heel mooie machine, maar over enig comfort achterop is weinig of geen sprake.


Heel fijne tweede kerstdag.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan