Halve maantjes bij uitlaatpoort

BikeBitch

MF'er
20 mrt 2010
146
0
Zoetermeer
Weet iemand hoe de halve maantjes geplaatst moeten worden bij je uitlaatpoort/flens..?
Kolere dingen zijn met het wisselen van de bochten op de grond gevallen. En kan geen touw aan vast knopen hoe dat terug moet
Uitlaat pakkingen heb ik nieuw.

Het gaat om een kawasaki racer.
 
volgens mij met de dunne kant naar de buitenkant. de ring zorgt bij het aandraaien ervoor dat de maantjes beter gaan klemmen om je uitlaatbuis.

als je de dikke kant naar buiten zou doen, bouw je alleen maar druk op richting pakking en klem je de buis niet.

weet niet of het nog steeds werkt, maar in de brommertijd deden we altijd puur afwasmiddel op de uitlaatpakking. Werd toen verteld dat het dan beter afsloot... heb nooit lekkage gehad als ik het deed, dus het werkt zeker niet averechts O-)
 
nee precies andersom..
Als je de maantjes met de omgefelsde kant naar voren legt, en dan de krans die dan om de uitlaatbocht zit aandraait, dan duw je de uitlaatflens tegen de kop/pakking
als je dat omdraaid, dan gaat de ring/krans OVER de halve maantjes heen..
Soms is het hendig ze met een dun koperdraadje om je uitlaat te monteren, dan kunnen ze niet vallen
 
nee precies andersom..
Als je de maantjes met de omgefelsde kant naar voren legt, en dan de krans die dan om de uitlaatbocht zit aandraait, dan duw je de uitlaatflens tegen de kop/pakking
als je dat omdraaid, dan gaat de ring/krans OVER de halve maantjes heen..
Soms is het hendig ze met een dun koperdraadje om je uitlaat te monteren, dan kunnen ze niet vallen

Precies.

Plaatje als voorbeeld:
http://images.cmsnl.com/img/partsli...gland-exhaust-muffler_bigma000085f17_8ef7.gif
 
Laatst bewerkt:
full


Dit is de flens waar het om gaat, moet dikke rand erin vallen of juiste de dunne van het maantje. De andere kant van de flens is gewoon vlak
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan