Vraag mbt andere maat wiellagers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ducati-m

MF veteraan
5 mrt 2009
36.014
46
Ik ben bezig met een projectje. En heb een vraag mbt wiel lagers.
Ik moet een voorwiel as van 20mm passend krijgen in een XS400 velg (15mm). De standaard lagers zijn 15mm (binnen) x 42mm (buiten) x 13mm (breed). Nu is het probleem dat hiervoor geen lagers te vinden zijn die 20x42x13 zijn. Wel is er 20x42x12 te vinden, dus 1mm minder breed. Nu is mijn vraag of dit problemen kan opleveren?
 
Bedankt voor je reactie.
Je bedoelt de bus tussen de lagers?
Die moet ik sowieso aanpassen omdat daar geen 20mm as doorheen past.
En aan de buitenkant (velg-vorkpoot) moet ik ook bussen laten maken.
 
kan je niet gewoon die 12mm brede lagers erin zetten en dan de 2 afstandbussen aan de buitenzijde van lagers 1mm(per stuk) langer laten namaken(draaien).
de afstandbus tussen de 2 lagers (in de naaf) kan zonder problemen terug geplaatst worden
 
kan je niet gewoon die 12mm brede lagers erin zetten en dan de 2 afstandbussen aan de buitenzijde van lagers 1mm(per stuk) langer laten namaken(draaien).
de afstandbus tussen de 2 lagers (in de naaf) kan zonder problemen terug geplaatst worden
Er moet wel een as door passen van 20mm ipv 15mm
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou het "vaste"lager opvullen met een 1mm ring die tussen het lager en de zitting komt en een tussen bus maken die 2mm langer is (hou voor de binnenbus de zelfde buitendiameter als de oude dat maakt het een stuk makkelijker met monteren ;) )
Het losse lager komt als het goed is niet tegen de zitting/aanslag/randje of hoe je het maar wil noemen dus daar hoeft ook geen bus ofzo achter
(in het werkplaatshandboek staat vast welke kant van de twee lagers moet aanliggen en dat is de "vaste"kant van de lager opstelling
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan