Wat te doen: oude CB750 opknappen?

de vraag is wat wil je ervan maken? Volgens mij een deftige prijs voor een cbtje als je bereid bent om je handen uit de mouwen te steken. De stukken voor die Honda zijn niet zo duur en zijn gemakkelijk te vinden op het internet. Ik denk dat hier gaat het om ervaring. Hoe meer ervaring hoe beter en goedkoper jouw project. Hoe minder ervaring hoe duurder. Het kan redelijk kostelijk uitkomen als je een precisie freak bent. Dus volgens mij hangt dit grotendeels van je zelf af.

grtz
 
de vraag is wat wil je ervan maken? Volgens mij een deftige prijs voor een cbtje als je bereid bent om je handen uit de mouwen te steken. De stukken voor die Honda zijn niet zo duur en zijn gemakkelijk te vinden op het internet. Ik denk dat hier gaat het om ervaring. Hoe meer ervaring hoe beter en goedkoper jouw project. Hoe minder ervaring hoe duurder. Het kan redelijk kostelijk uitkomen als je een precisie freak bent. Dus volgens mij hangt dit grotendeels van je zelf af.

grtz

ervaring...

of de wil om het te leren natuurlijk ;)
 
niet meer dan 50 euro voor geven,heb eens een cb opgeknapt,waar na demontage motorblok en openhalen daarvan,bllek dat de nokkenas,de geleider,de zuigers etc en de bak aan gort waren ,kosstte me desondanks aardig wat geld,bezint eer ge begint
 
Alhoewel 150 Euro niet al te veel geld is. Bij verkoop van de goede onderdelen haal je dat er wel weer uit als het niet op te knappen is.

precies..

Het ene brik is de ander niet.
Kan helemaal gaar zijn, niet te redden. Dan is het slopen en hopen dat je wat verkoopt (tank, wielen, frame...)
Of het kan meevallen, en met een paar honderd euro is er een keurig rijdende motor.
 
Is inderdaad niet te zeggen.

500euro voor ben je met een beetje opknappen wel kwijt, luchtfiltertje, olie filterje, nieuwe olie, nieuwe bougie's, carb. revisie setjes, accu'tje.

Dat soort kleine dingetjes, reken maar op 500euro minimaal dat je kwijt bent als alles meezit.

Als het tegenzit en er echt serieuze dingen aan het motorblok moeten gebeuren, reken dan maar snel op 2000euro en een hoop uren verder.

Maargoed, het is ook helemaal wat je zelf wilt.
Het ding weer betrouwbaar de weg op zetten mits het blok nog goed is, zal schat ik rond de 500euro minimaal gaan kosten als je het een beetje netjes wilt doen.

Als je echt helemaal aan wilt pakken, keerringen vervangen, remmerij, etc.
Ben je gewoon 2000+ en een hoop uren kwijt. (al zijn die uren natuurlijk hobby)

Maar je hebt wel een hoop zelf in de hand, je kan het met die ouwe dingen zo gek maken als dat je zelf wilt.

Ik zeg :

500 euro minimaal.
500~1000 als je ook de grotere frame delen meepakt, voorvork, remmen, achterbrug lagers, banden, etc.
En 2000euro als er iets met het blok is.
Want meestal als er iets aan het blok mankeerd doe je gelijk 'alles maar'
En misschien zelfs nog wel meer als 2000euro.

Het ligt aan de staat van het ding, en wat je zelf wilt.
Belangrijk punt voor de 1e simpele kosten, lijken mij al door naar te kijken naar de banden en de ketting + tandwielen.

Als dat al versleten is, ben je al zo 500euro verder aan dat alleen al, en dan komen de andere kosten er nog bij, en kom je dus als snel aan de 1000. :)

Ik zou zeggen, de motor is het gewoon waard, een motor dient gewoon altijd opgeknapt te worden als het mogenlijk is, wat de kosten ook zijn.
Echter betekend dat niet dat er voor jouw geen alternatieven zijn ;)
 
Eerst eens kijken van welk jaar en hoeveel kilometer op de klok staan. Dan even kijken of de eigenaar de kilometerkabel niet heeft losgedraaid om het klokkie terug te draaien. Sporen van een tang op de aansluitingen van de kilometerkabel. Mooi laten staan. Heeft ie niet teveel kiometers even kijken wat er voor olie uitkomt cq even iets langs in de olievulopening steken. Lijkt het nog min of meer op olie, geen probleem, is het mayonaise. Laten staan dat ding.
Houd er wel rekening mee dat de carbs zeker schoongemaakt moeten worden, liefst ultrasoon. Goeie raad, maak ze een voor een open, dan kun je altijd bij de volgende kijken hoe het ook al weer was.
Kijk even of er speling is op het balhuis, of de wielen draaien zonder bijgeluiden ( kogellagers) Speling of lawaai......... houd er dan rekening mee dat je de lagers moet vervangen.
Voorvorkrevisie kost, als je wat handig bent, geen drol. Steek dan wel meteen wp veren. Nieuwe achtervering van Haagon is ook best betaalbaar wanneer je ergens via internet besteld.

Ik heb er twee staan uit '80. Een wordt omgebouwd naar cafe racer, de andere in zijn oude glorie hersteld. Je vind bijna alles aan betaalbare prijzen op internet, dus wanneer je wat handig bent en het beestje een goede indruk maakt....... doen zou ik zeggen
 
Waarom is hij half uit elkaar gehaald?
Dat is al een indicatie dat repareren of opknappen te duur was. Een stel banden en een uitlaat en je bent 1000 euro lichter.
Ik zou hem laten staan. Het is geen bijzonder model, geen reden om per se deze te willen hebben. De onderdelen zit ook niemand op te wachten.
Lekker hier op MF bij te koop kijken, en af en toe een belachelijk laag bod op MP doen. Maar wel een rijdende fiets kopen.
 
Ik wou eigenlijk een twee pitter alleen vindt de Honda cb ook een mooi model.(het word een project)
ben niet vies van sleutelen
nu kan ik de volgende motor voor 150 euro kopen, nou was mijn vraag wat zou het kosten als ik een volledige revisie(motor) zou moeten doen voor DE CB750

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Graag jullie mening

Niet doen.

Ook al kan je goed sleutelen, en alles gaat perfect dan nog kunnen (vele) onderdelen versleten zijn en niet meer te reviseren. Of gewoon in opgelapte staat kan ook, als dat niet goed is dan moet het toch worden vernieuwd. Het geld dat je dan moet uitgeven is het gewoon niet waard.

Het hoeft allemaal niet zo te zijn en heb je een leuke koop gedaan.
het is een risico.
 
Terug
Bovenaan Onderaan