Hoe erg is een deuk in een uitlaatbocht?

nopper

MF veteraan
11 jun 2004
3.192
10
meerhout
Ik heb een deuk in een uitlaatbocht van een volledig Akra systeem.
De motor is een 2 cyl. De euk zit ergens achteraan redelijk dichtbij één van de dempers, dus niet dichtbij de cylinder. De deuk is van die aard dat ik nog 70 a 80 procent van het debiet over houd.
Dit systeem is dikker dan de originele bochten , en volgens mij heb ik nu nog meer debiet over dan van de vroegere bochten.


Mijn vraag dus : is dit erg??? Of kan het gewoon geen kwaad?
Kan ik schade veroorzaken op die manier? (kleppen verbranden ofzo?)
 
Ooooooh jeeey.

Ik zie het al, helemaal mis :N

Door deze deuk in de uitlaat krijg je tegenwervelingen.
Waardoor de druk die nodig is om de uitlaatklep te openen verandert.
Waardoor er een onregelmatige oscillatie in de nokkenas komt.
Waardoor de distributieketting klappert.
Waardoor de dynamo trillingen krijgt te verduren.
Waardoor er een onregelmatige spanning ontstaat.
Waardoor de gelijkrichter het niet meer aankan en een onrustig spanningsbeeld ontstaat.
Waardoor jouw dit waarschijnlijk veel achterlichtlampjes gaat kosten.

Nee, dit kan echt niet hoor, ik zou er een nieuwe uitlaat op gooien -O-
(Oppassen voor deuken)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ooooooh jeeey.

Ik zie het al, helemaal mis :N

Door deze deuk in de uitlaat krijg je tegenwervelingen.
Waardoor de druk die nodig is om de uitlaatklep te openen verandert.
Waardoor er een onregelmatige oscillatie in de nokkenas komt.
Waardoor de distributieketting klappert.
Waardoor de dynamo trillingen krijgt te verduren.
Waardoor er een onregelmatige spanning ontstaat.
Waardoor de gelijkrichter het niet meer aankan en een onrustig spanningsbeeld ontstaat.
Waardoor jouw dit waarschijnlijk veel achterlichtlampjes gaat kosten.

Nee, dit kan echt niet hoor, ik zou er een nieuwe uitlaat op gooien -O-
(Oppassen voor deuken)

En net toen ik beloofd had alle reacties serieus te zullen lezen en alle wijze raad op te volgen.
Dan heb ik liever mensen die een beetje schreeuwen.
 
En net toen ik beloofd had alle reacties serieus te zullen lezen en alle wijze raad op te volgen.
Dan heb ik liever mensen die een beetje schreeuwen.


Ik heb nog zo mijn best gedaan :Y

De volgende keer in hoofdletters dan maar?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
If it aint broken, dont fix it!

Hallo, als je toch al heel veel km's gemaakt hebt met deze deuk erin waarom zou je je daar dan nu over druk gaan maken?
Als het al 10.000 km lang goed is gegaan dan blijft het echt wel goed gaan :)

Groeten en succes ermee.
 
Er is niet mee gereden. De motor heeft 5000km sinds 2000. Hij stond jaaaaaren stil (mag dit? Zoveel aaaaaaaaa's achter elkaar? Of is dat ook een beetje schreeuwen? Of zeuren?)

De vorige eigenaar monteerde het systeem en werd vervolgens ziek (hersentumor, evenwichtsstoornissen...). De motor heeft dus amper gereden met dit systeem. Maar ik ga er dus vanuit dat het geen kwaad kan.
 
Er is niet mee gereden. De motor heeft 5000km sinds 2000. Hij stond jaaaaaren stil (mag dit? Zoveel aaaaaaaaa's achter elkaar? Of is dat ook een beetje schreeuwen? Of zeuren?)

De vorige eigenaar monteerde het systeem en werd vervolgens ziek (hersentumor, evenwichtsstoornissen...). De motor heeft dus amper gereden met dit systeem. Maar ik ga er dus vanuit dat het geen kwaad kan.

Of hij is er tig keer mee omgevallen :X

:+
 
Ik heb de indruk dat de vorige eigenaar deze deuken er expres in heeft gemaakt om te voorkomen dat (de veer van) de jiffy en (de veer van) de middenbok de uitlaat raakt.

Als dat zo is dan heeft het geen zin om die deuken eruit te halen, tenzij je zonder standaards op je motor wilt.

Qua vermogen zal het niets uitmaken.
 
HOOFDletters zijn makkelijker dan accenten. Leuk om op iets de NAdruk te leggen. Kan je beter zien waar het EIgenlijk om gaat. Het is een Aprilia RSV Mille.

DUIdelijk???

:Z
})

Ik heb de indruk dat de vorige eigenaar deze deuken er expres in heeft gemaakt om te voorkomen dat (de veer van) de jiffy en (de veer van) de middenbok de uitlaat raakt.

Als dat zo is dan heeft het geen zin om die deuken eruit te halen, tenzij je zonder standaards op je motor wilt.

Qua vermogen zal het niets uitmaken.

_O- _O- Grapjas...

Maar die deuk kan inderdaad geen kwaad. Gewoon lekker rijden en genieten van de dikke twin :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan