SMR570 div. afstellings vragen

supertim_CC

Die hard MF'er
23 nov 2012
301
0
Beste forummers,

ik heb een aantal vragen om wat bekender te raken met mijn Husqvarna SMR570. (2204)

1* met terugschakelen heel veel last van klappen in de uitlaat (leovinci X3) en savonds redelijk wat vlammen te zien.

2* overgang stationar naar gas klinkt niet lekker en dipt. een beetje gespeeld met de stelschroef onderop de carb (mikuni FCR) maar ik merk weinig verschil. na het starten is de gasreactie perfect. echter na een stukje rijden wordt het erger.

3* koppeling (slipperclutch?) hapert (aan,uit,aan,uit...) met optrekken.
en is slecht te doseren.

4* aangeraden wordt een oude model 610 koppeling?

5* motor wordt bij veel stilstaan bij stoplichten erg warm.
een 510 van een collega heeft een Fan, de 570 niet. hoort dit orgineel wel?
of is het gewoon zo veel mogelijk door blijven rijden en weinig zien stil te staan?

bedankt,
 
Laatst bewerkt:
Hallo.

*1 als je een open uitlaat hebt dan zul je dat toch wel een beetje blijven houden tenzij je er iets van een vlamdover in zet ( correct me if i am wrong )

*2/5 Als hij van stationair niet lekker trekt en het pas begint op te spelen zodra hij warm is en hij ook erg warm wordt dan denk ik dat je een iets grotere hoofdsproeier erin moet zetten.

Heb je de motor af laten stellen na het monteren van de uitlaat?

Groeten en succes ermee :)
 
Hallo.

*1 als je een open uitlaat hebt dan zul je dat toch wel een beetje blijven houden tenzij je er iets van een vlamdover in zet ( correct me if i am wrong )

*2/5 Als hij van stationair niet lekker trekt en het pas begint op te spelen zodra hij warm is en hij ook erg warm wordt dan denk ik dat je een iets grotere hoofdsproeier erin moet zetten.

Heb je de motor af laten stellen na het monteren van de uitlaat?

Groeten en succes ermee :)

Bedankt voor je reactie,

ik heb hem onlangs gekocht, bij de vorige 2 eigenaren is hij in onderhoud bij BON geweest.
staat wel op de planning om hem daar heen te brengen, maar wil er graag nog even van genieten zolang er geen sneeuw ligt.
 
dat komt omdat de motor te arm staat, zoals al eerder gezegd.
de motor word daardoor ook heter dan normaal.

ik ben dit eens gaan uitzoeken inderdaad,

zonder luchtfilter worden de vlammen erger;)

nieuwe bougie gemonteerd, na een periode rijden bleek deze buitenkant zwart binnenkant grijs. tijd om hem inderdaad misschien even te laten staan tot het afstellen.

thnx voor de reactie.
 
carb even gedemonteerd;

Mikuni T40 6z
hoofdsproeier 145!
er staat hier nog een 570smr met hoofdsproeier 175!

enige wat we hadden liggen is een 155, deze gemonteerd. kleur op bougie trekt iets bij.
acceleratiepomp iets scherper afgesteld. kreeg niet een perfect resultaat maar motor loopt iets netter.

waar kan ik sproeiers mikuni rond krijgen? lastig te vinden.
ik kan ze zelf maken op een van onze cnc machines maar dat is eigenlijk ook een beetje kansloos voor 3 euro p/stuk.....
 
Hij gaat van de winter naar Bon toe voor onderhoud.
heb begrepen dat er misschien wel 195 in moet.
ik heb hier boren liggen in die maat. dus ik wilde eigenlijk een reserve sproeier gaat opboren totdat de bougie mooi van kleur wordt. alleen ze zeggen hier en daar dat het getal het diameter is.
echter meet ik op een sproeier 145 gat dia van 1.49 a 1.5. nou kan er wel iets afwijking zitten in de gaten fabriek af...

ik ga zo maar beginnen met opboren en kijken wat de motor doet.

hoe stel ik een acceleratiepomp af?
deze begint bij mij pas te werken vanaf 1/8e gasstand.
 
Hij gaat van de winter naar Bon toe voor onderhoud.
heb begrepen dat er misschien wel 195 in moet.
ik heb hier boren liggen in die maat. dus ik wilde eigenlijk een reserve sproeier gaat opboren totdat de bougie mooi van kleur wordt. alleen ze zeggen hier en daar dat het getal het diameter is.
echter meet ik op een sproeier 145 gat dia van 1.49 a 1.5. nou kan er wel iets afwijking zitten in de gaten fabriek af...

ik ga zo maar beginnen met opboren en kijken wat de motor doet.

hoe stel ik een acceleratiepomp af?
deze begint bij mij pas te werken vanaf 1/8e gasstand.

Boren=Beunen.

acceleratiepomp stel je af dmv de leakjet te veranderen. Ook kun je hem stellen met schroefje op je carburateur.

edit:
Mikuni FCR bestaat niet.

Mikuni=TMR
Keihin=FCR

Bovenstaande zin gaat over keihin FCR.
 
Laatst bewerkt:
Boren=Beunen.

acceleratiepomp stel je af dmv de leakjet te veranderen. Ook kun je hem stellen met schroefje op je carburateur.

edit:
Mikuni FCR bestaat niet.

Mikuni=TMR
Keihin=FCR

Bovenstaande zin gaat over keihin FCR.

Ik had een post hierboven al geplaatst dat het idd om een mikuni T40 gaat.

het verdraaien van een schroefje had ik al door, echter wanneer moet zo'n acceleratiepomp normaal gesproken gaan werken? zoals aangegeven werkt hij bij mij pas bij iets minder als een kwart gas... hij is bedoelt om wisselingen van gasstand op te vangen?

betreft het boren van sproeiers;

ik ben in staat om sproeiers te maken uit massief materiaal, boren kan bij ons op een tolerantie van 0.01mm.

waarom is het dan beunen?

526260_452078524809012_2003071633_n.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan