GPz 500 lekt koelvloeistof uit gaatje rechts in het blok

Motorhopper

MF veteraan
20 jul 2010
4.133
0
amstelveen
dag leden

ik heb laast me kleppen gesteld
en hij loopt weer prima .
alleen nu lekt die koelvloeistof uit een gaatje in het blok ( zie foto )

de reden denk ik :? , er zitten 2 koelvoeistof pijpjes op de klepdeksel . daar heb ik 2 nieuwe ringetjes tussen gedaan + vloeibaare pakking . ( want dat zat er ook tussen )
maar er lekt niks uit aan de boven kant alleen uit dat gaatje in het blok .

graag advies :)
full
 
Laatst bewerkt:
ja gek genoeg heeft het rechter pijpje veel speling dus om het wat op tevullen vloeibare ertussen ( de minder goede oplossing ) :P

had of moet misschien nog steeds een dikkere ring halen .
heb nog geen lange rit gemaakt om 100 % zeker van te zijn dit i niet weer gaat lekken :)
 
Buisje zeer goed schoonmaken (dat die netjes glad is waar het rubbertje zit). Binnenkant waar het buisje in gaat goed schoonmaken. Correcte maat ring erom en met vet erin knallen. Waarom vet? Omdat het anders niet zo lekker glijdt en dat rubbertje er soms apart in gaat (met lekkage als gevolg). Ik heb het zo al meerdere malen gedaan, werkt tot nu toe altijd goed.

Vloeibare pakking daar is voor prutsers (sorry :$), op z'n hoogst als laatste redmiddel maar dan is het toch al tijd om naar een andere oplossing op zoek te gaan.
 
Buisje zeer goed schoonmaken (dat die netjes glad is waar het rubbertje zit). Binnenkant waar het buisje in gaat goed schoonmaken. Correcte maat ring erom en met vet erin knallen. Waarom vet? Omdat het anders niet zo lekker glijdt en dat rubbertje er soms apart in gaat (met lekkage als gevolg). Ik heb het zo al meerdere malen gedaan, werkt tot nu toe altijd goed.

Vloeibare pakking daar is voor prutsers (sorry :$), op z'n hoogst als laatste redmiddel maar dan is het toch al tijd om naar een andere oplossing op zoek te gaan.

reden dat ik vloeibare indeed is omdat ik het zo aantrof met uitelkaar halen
ben geen monteur dus alle reden om hem na te doen . ( de vorige eigenaar )

in de toekomst weet ik dat het dus niet nodig is :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan