Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

Oke, bedannkt voor de info.

Ga dan toch liever voor een orgineel dasboard.

en voor de keuring maar een fietsen teller erop zetten.
(Keuring verplicht hier)
 
Wat moet ie kosten? en van welk bouwjaar komt hij af?

Maar om even terug te komen op het vapor dasboard, heeft iemand ervaring met deze dingen bij offoad gebruik?
Is het magneetje en oppikker wat robuust?
 
Laatst bewerkt:
Enne hadden ze hem nog bij Haan.

Ik moet morgen naar eens naar de bank die overboeking duurt wel erg lang. En dan komt hopelijk mijn fcr39 *O*

Yup, bij Haan opgehaald. Meteen een mooi ritje met de DRZ.
Ik heb hem net eronder gezet. Een hele verbetering.
Nu de we toch bezig zijn gaat mijn fcr39 er ook meteen op. Ik had hem al liggen alleen nog niet de moeite genomen om hem erop te zetten.
Het was best koud in het hok.

Waar moet jou carb vandaan komen dan?
 
Zal ik ze maar in de fik steken bij montage?.... moet baas nog berichten '(
 
hallo jongens
ik lees al een tijdje mee op het forum en nu ik eindelijk me zelf een motor kan kopen wilde ik graag jullie mening horen over deze motor: http://www.marktplaats.nl/a/motoren...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

ik had de beste man ook even een mailtje gestuurd met een paar kleine vraagjes over onderhoud en km stand dit was zijn reactie:
Kilometerstand : 5137 KM
Motorfiets heeft elk jaar voor "het seizoen", met uitzondering van vorig
jaar een olie beurtje met filter gehad.
Luchtfilter doorlopend gecontroleerd en meestal na 2 a 3 ritjes
verschoond(afhankelijk van de ondegrond)
Laatse klepspellings controle is 3 jaar geleden geweest. Was toen oke.
Daarna denk ik nog geen 1000 km gereden.
Maar zal nu ongeveer wel weer een keer moeten.

alvast bedankt voor jullie mening

gr peter
 
Yup, bij Haan opgehaald. Meteen een mooi ritje met de DRZ.
Ik heb hem net eronder gezet. Een hele verbetering.
Nu de we toch bezig zijn gaat mijn fcr39 er ook meteen op. Ik had hem al liggen alleen nog niet de moeite genomen om hem erop te zetten.
Het was best koud in het hok.

Waar moet jou carb vandaan komen dan?~[/quote]


Uit Duitsland, komt van een cross-zaak/Yamaha dealer. Hij zat op een wr waarvan de krukas naar de kl*te was.

Maar ik kijk wel wanneer ik hem erop zet, want ik moet dan ook nog zo'n 'ombouwsetje' kopen. Ben benieuwd hoe dat bij jou gaat of het meteen goed loopt enzo.
 
hallo jongens
ik lees al een tijdje mee op het forum en nu ik eindelijk me zelf een motor kan kopen wilde ik graag jullie mening horen over deze motor: http://www.marktplaats.nl/a/motoren...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

ik had de beste man ook even een mailtje gestuurd met een paar kleine vraagjes over onderhoud en km stand dit was zijn reactie:
Kilometerstand : 5137 KM
Motorfiets heeft elk jaar voor "het seizoen", met uitzondering van vorig
jaar een olie beurtje met filter gehad.
Luchtfilter doorlopend gecontroleerd en meestal na 2 a 3 ritjes
verschoond(afhankelijk van de ondegrond)
Laatse klepspellings controle is 3 jaar geleden geweest. Was toen oke.
Daarna denk ik nog geen 1000 km gereden.
Maar zal nu ongeveer wel weer een keer moeten.

alvast bedankt voor jullie mening

gr peter

Ziet er op zich goed uit alleen vind ik 4000 euro wat veel.

Ik zou zeggen geef er max. 3500 voor. Deze ziet er wel heel netjes uit (frame niet overdreven afgesleten enz. )
 
Ziet er op zich goed uit alleen vind ik 4000 euro wat veel.

Ik zou zeggen geef er max. 3500 voor. Deze ziet er wel heel netjes uit (frame niet overdreven afgesleten enz. )

bedankt voor je reactie
nee ik was er idd ook niet van plan meer dan 3500 euro te betalen.
hoe zit het trouwens met onderhouds intervallen van deze fiets. ik wil als het weer het toelaat er toch wel dagelijks mee naar school (30km per dag) en natuurlijk gewoon de plezier ritjes. Ik zal ook 99% van de ritjes in sm trim rijden. kan ik dan tog beter voor een drz-400 sm gaan of is dat prima te doen met een drz e
 
bedankt voor je reactie
nee ik was er idd ook niet van plan meer dan 3500 euro te betalen.
hoe zit het trouwens met onderhouds intervallen van deze fiets. ik wil als het weer het toelaat er toch wel dagelijks mee naar school (30km per dag) en natuurlijk gewoon de plezier ritjes. Ik zal ook 99% van de ritjes in sm trim rijden. kan ik dan tog beter voor een drz-400 sm gaan of is dat prima te doen met een drz e
DRZ E heeft als voordeel al andere carburateur (aanzienlijk meer vermogen). Onderhoudsintervallen staan in de OP.
 
bedankt voor je reactie
nee ik was er idd ook niet van plan meer dan 3500 euro te betalen.
hoe zit het trouwens met onderhouds intervallen van deze fiets. ik wil als het weer het toelaat er toch wel dagelijks mee naar school (30km per dag) en natuurlijk gewoon de plezier ritjes. Ik zal ook 99% van de ritjes in sm trim rijden. kan ik dan tog beter voor een drz-400 sm gaan of is dat prima te doen met een drz e

Is goed te doen ,alleen weet ik niet of die onderhoudsintervallen hetzelfde als de s en sm zijn. Ik denk iets korter (althans zou ik doen) maar nog steeds beter als een vergelijkbare sm.
De e is idd een stuk sneller ,dunnere voetpakking,fcr carb,cdi met meer toeren,andere nokkenas, uitlaat,luchtfilterkast misschien nog iets ?

Hij heeft wel geen afsluitbare tank volgens mij ? Maar ik weet niet waar je hem overal neer wil zetten.

Ik zet mijn sm sowieso nergens zonder dat ik hem zie, of altijd achter een gesloten poort.
 
Best wel jammer eigenlijk,
Ik verheugde me al op 19 januari, dat de 25kW-rijders 35kW mochten gaan rijden, blijkt het zo te zijn dat maximale verhouding 0,2 kW/kg is.

Zitten wij op 0,21 kW/kg.

Voor de duidelijkheid, ze kijken toch naar massa ledig voertuig ( dus geen vloeistoffen )?
Of naar rijklaar massa?


Ach, bespaar ik ook weer die paar euro premie in de maand :+
 
Laatst bewerkt:
Jij behoudt gewoon het "oude" rijbewijs Alexx.

En wees blij, anders mocht je straks wéér opnieuw examen doen om je "volledig" rijbewijs te behalen ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan