Motorcross is ook motorsport

Herlings is tweede geworden in de eindstand van het NOS sportmoment van het jaar 2012, toch mooi! Verslagen door het moment van Epke Zonderland met een verschil van de om en nabij tweeduizend stemmen. Mooi hoor, goed voor de motorsport. :)
 
De fans van Jeffrey hebben zich goed laten horen.

Eigenlijk best erg hoe weinig aandacht hij op de NL tv heeft gekregen...
 
De fans van Jeffrey hebben zich goed laten horen.

Eigenlijk best erg hoe weinig aandacht hij op de NL tv heeft gekregen...
Volledig met je eens, hopelijk is dat iets dat zich in de toekomst zal veranderen. Misschien een idee om Motobal te gaan promoten... Heeft sportminnend Nederland toch een bal op televisie en dat draagt alleen maar bij aan de populariteit van de motorsport. ;)
 
Oh, dit is overigens Motoball:


En de website van de KNMV: Motoball - KNMV

Stond een tijd terug een heel artikel over in Motor Magazine, wordt onder andere in Budel en Dordrecht gespeeld. Ziet er zeker leuk uit, is het proberen waard! 8-)
 
Laatst bewerkt:
Voor de motorcross adepten onder ons, seizoen 2013 is officieel afgetrapt met de eerste ronde van het Supercross in Anaheim, Californië. Te vinden op de welbekende kanalen. ;)
 
Voor de motorcross adepten onder ons, seizoen 2013 is officieel afgetrapt met de eerste ronde van het Supercross in Anaheim, Californië. Te vinden op de welbekende kanalen. ;)

Yep .

Uitslag Supercross finale:

1 Davi Millsaps

2 Trey Canard

3 Ryan Dungey

4 Chad Reed.................#22 ...CR twotwo mijn favoriet !!!!!!!!!!!!

5 Jake Weimer

6 Andrew Short

7 Justin Barcia

8 James Stewart

9 Justin Brayton

10 Kevin Windham

11 Josh Grant

12 Matt Goerke

13 Kyle Chisholm

14 Weston Peick

15 Matt Lemoine

16 Ryan Villopoto

17 Vince Friese

18 Broc Tickle

19 Robert Kiniry

20 Mike Alessi
 
Laatst bewerkt:
Yep .

Uitslag Supercross finale:

1 Davi Millsaps

2 Trey Canard

3 Ryan Dungey

4 Chad Reed.................#22 ...CR twotwo mijn favoriet !!!!!!!!!!!!

5 Jake Weimer

6 Andrew Short

7 Justin Barcia

8 James Stewart

9 Justin Brayton

10 Kevin Windham

11 Josh Grant

12 Matt Goerke

13 Kyle Chisholm

14 Weston Peick

15 Matt Lemoine

16 Ryan Villopoto

17 Vince Friese

18 Broc Tickle

19 Robert Kiniry

20 Mike Alessi
_O-

De uitslag had nou ik bewust achterwege gelaten. _O-
 
Chad Reed.... altijd mijn favoriet ;)


Wel één van de best betaalde Australische sportmensen :9
maar ingehaald door Webber en op de tweede Casey Stoner :}
en eerste plaats een basketballer :Y
 
Laatst bewerkt:
Wat maakt Chad zo bijzonder? Oprechte vraag van een niet-MX-kenner!

Ik vind hem gewoon spectaculair ....en niet zeiken over een gebroken enkel gewoon starten want er zitten fans op de tribune die veel betalen voor een kaartje en toen had hij het bij mij helemaal gedaan vandaar .

Airforce.com !!!!!!!!!!!!!!

full
 
Ik vind hem gewoon spectaculair ....en niet zeiken over een gebroken enkel gewoon starten want er zitten fans op de tribune die veel betalen voor een kaartje en toen had hij het bij mij helemaal gedaan vandaar .

Airforce.com !!!!!!!!!!!!!!

[afbeelding]
Klinkt als Jorge Lorenzo. :}
 
Na het zien van de videos ben ik dus wel onder de indruk van CR22!
Wat een harde crash, en dan gewoon weer opstappen!!!
Ga dit jaar de AMA Supercross maar eens volgen, te beginnen met Anaheim!

Wat vinden de kenners trouwens mooier/spectaculairder?
WK of AMA Supercross?
 
Na het zien van de videos ben ik dus wel onder de indruk van CR22!
Wat een harde crash, en dan gewoon weer opstappen!!!
Ga dit jaar de AMA Supercross maar eens volgen, te beginnen met Anaheim!

Wat vinden de kenners trouwens mooier/spectaculairder?
WK of AMA Supercross?

AMA is neusje van de zalm , ben zelf een paar wedstrijden geweest in het verleden oa de Gp in Carlsbad 500cc toen met Gerrit Wolsink en later Glen Helen waar de aankomende wedstrijd is van het Lucas Oil Championship en 2 keer in beavercreek en dat is waanzinnig mooi.
In Europa ga ik nog weleens een GP tje of 5 per jaar kijken en vroeger was mijn Favorite baan de Citadel in Namen met het paddock in de Arena van het kasteel .
In de jaren eind 70 en tot half 80 gingen we bijna alles in Europa en vond toen de Finse en Italiaanse banen geweldig vooral Montevarchi vlakbij Mugello.
Anaheim is al geweest he, maar valt wel ergens terug te zien.
 
Laatst bewerkt:
Jeffrey Herlings doet het ondanks zijn blessures toch heel goed in Qatar *O*
Nu op Motors TV

De eerste GP heeft hij gewonnen
 
Laatst bewerkt:
En wie gaat Herlings tegenhouden dan .......... :?

Jeffrey Herlings en Glenn Coldenhoff hebben tijdens de kwalificatieheat voor de Grand Prix van Thailand goede resultaten weten te behalen. Herlings wist de wedstrijd met een voorsprong van 36 seconden op Romain Febvre winnend af te sluiten en Glenn Coldenhoff werd netjes vierde.

full



full




full



http://www.motocrossmx1.com/reslists.aspx?ct=1&c=7

Morgenochtend om 6 uur live!!!!!!!!!!! *O* *O*

MXGP-TV.com
 
Laatst bewerkt:

Herlings oppermachtig in eerste manche GP Thailand









Jeffrey Herlings uit het Red Bull KTM Factory Team heeft de eerste manche van de Grand Prix in Thailand weten te winnen. Romain Febvre pakte kopstart maar gelijk sloeg Herlings toe en nam de leiding in de wedstrijd over.

Herlings oppermachtig in eerste manche in Thailand


Gelijk werd er een voorsprong opgebouwd en met snelle rondetijden won hij de manche met een voorsprong van meer dan veertig seconden.



Romain Febvre werd op een knappe tweede plaats afgevlagd. In de beginfase stond hij onder druk van zijn teammaat Jake Nicholls maar Nicholls heeft gedurende de wedstrijd iets meegemaakt en viel terug naar een negentiende plaats. Achter Febvre kwam Max Anstie als derde over de finish voor Jose Butron.



Achter Butron streden Dean Ferris, Glenn Coldenhoff en Jordi Tixier om de vijfde plaats. Coldenhoff leek lange tijd de sterkste maar kon Ferris niet voorbij komen. Dit had tot gevolg Tixier hem wist te passeren waardoor Glenn als zevende over de finish kwam.



Christophe Charlier streed in de beginfase voor de derde plaats maar hij kwam ten val en werd uiteindelijk.



Commentaar Jeffrey Herlings:’’Het is zo warm, niet te geloven. Als je van de motor komt lijken je lichaam en je hoofd te exploderen. Het was een goede wedstrijd en toen ik aan de leiding kwam, heb ik mijn voorsprong rustig verder uitgebouwd en gewonnen met veertig seconden op Febvre. Ik hoop dat ik in de superfinale een goede start kan pakken. Het zal lang zijn en uiteraard erg warm’’.



Commentaar Romain Febvre:’’Mijn start was goed en ik wist kopstart te pakken. Herlings pakte mij in de eerste ronde. Hij is erg snel en het is moeilijk om hem te volgen. In de beginfase wist Jake Nicholls mij nog even te passeren. Ik heb toen naar zijn lijnen gekeken en kon hem terug pakken. Dit is mijn beste resultaat in een Grand Prix want dit is pas mijn tweede jaar. In de tweede manche wil ik graag hetzelfde resultaat boeken. Ik wil het Wilvo Nestaan JM Racing bedanken want zij werken iedere dag erg hard voor mij’’.



Commentaar Max Anstie:’’We hebben hard gewerkt en ik vind deze hitte wel fijn. Ik kwam in Qatar hard ten val en voelde mij hierdoor wat stijf voor een aantal dagen. In de superfinale ga ik proberen om een zo goed mogelijk resultaat neer te zetten’’.



Uitslag eerste manche:




Pos

Rider

Time


1

Herlings, Jeffrey

38:59.025


2

Febvre, Romain

39:39.473


3

Anstie, Max

39:45.638


4

Butron, Jose

39:51.907


5

Ferris, Dean

39:55.852


6

Tixier, Jordi

40:00.645


7

Coldenhoff, Glenn

40:07.187


8

Lupino, Alessandro

40:12.500


9

Charlier, Christophe

40:25.404


10

Petrov, Petar

40:28.858


11

Olsen, Stefan Kjer

40:37.987


12

Lieber, Julien

40:42.575


13

Rauchenecker, Pascal

40:45.939


14

Ferrandis, Dylan

40:47.985


15

Pocock, Mel

40:49.927


16

Teillet, Valentin

40:50.944


17

Desprey, Maxime

40:52.840


18

Fors, Kevin

40:57.350


19

Nicholls, Jake

38:16.300


20

Monticelli, Ivo

39:24.575


21

Kullas, Harri

39:41.162


22

Golovkin, Viacheslav

39:54.575


23

Tomita, Toshiki

40:07.945


24

Cottrell, James

40:09.096


25

Yamamoto, Kei

41:03.271


26

Del Segato, Giacomo

39:16.308


27

Dunn, James

15:56.886


28

Banks-Browne, Elliott

13:31.705


29

Justs, Roberts

11:39.935


full
 
Hé Gerrit.....
Ik dacht ..er reageert niemand op mijn berichtje van vorige week...dus geen motorcross fan's hier....maar toch nog één..
 
Herlings volgens mij 4e geworden in de superfinal! Met zijn mx2 alweer voor Tommy Searl die nu op een mx1 rijd :-)
 
Video hoogtepunten Grand Prix Thailand 10 maart 2013!!!!!!!!!!!!


De tweede wedstrijd om het Wereld Kampioenschap MX1/MX2 werd vanochtend verreden in Thailand. Jeffrey Herlings en Antonio Cairoli wonnen er hun klasse. Er zijn verschillende beelden van deze wedstrijd die te zien ziin hier onder op de link.

http://www.motocrossplanet.nl/nieuws/id18554-Video_hoogtepunten_Grand_Prix_Thailand.html

Zojuist de laatste maches gekeken en de eerste 2 (MX! en MX2) vanmorgen vanaf 6 uur.!!!!!!...live gekeken. :

En de eerste MX GP in Qatar ook al 2 x 25 punten ...dus volle pond = 100 puntjes!!!!!!!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan