GSX600f start niet meer (+filmpje)

Igors

MF'er
9 okt 2010
152
0
Hallo, ik heb laatst een gsx600f (1993) gekocht en ben er mee bezig om een streetfighter te maken. Alleen wilde ik hem laatst starten maar dat lukte niet.
Uitleg:

De motor had twee jaar stilgestaan en van wie ik hem kocht had hem weer lopend gemaakt (ik ben ook 20km terug gaan rijden naar huis) maar nu doet hij het niet meer.
Ik heb de carbs schoongemaakt, luchtfilter. Er zat al een nieuwe accu in.

Als ik het contact aandoe, brand het olie lampje ook. als ik hem probeer te starten niet meer maar na het loslaten van de startknop gaat hij weer branden.

Hieronder zie je een youtube filmpje:
Wat kan er mis zijn?

 
Blblbllbbll. Ik heb toch eigenlijk het idee dat je niet doordacht en niet systematisch bezig bent. Je hebt geen werkplaatshandboek en weet niet zeker of de goeie sproeiers erin zitten, en op welke stand de naalden moeten staan.

Waarschijnlijk heb je je (te) weinig verdiept in de werking van een carburateur. En ik ben het niet echt eens met je wijze van schoonmaken, met roestoplosser. Die opmerking heeft iemand anders ook al gegeven. Je doet eigenlijk maar wat.
Het lijkt me verstandiger dat je je eerst eens dieper in de carbs duikt, zitten de orginele maat sproeiers er nog in, staat de vlotterhoogte goed, werkt de choke naar behoren, enz

Ik streep toch even het bovenstaande door.
Wat ik eigenlijk nu even belangrijker vind, heb je nu eigenlijk wel of niet een benzinefilter tussen de tank en carbs? (de vorige eigenaar heeft de motor weer lopend gemaakt, en je bent naar huis gereden. Toen deed ie het dus wel. )
Weet je zeker dat de tank nu redelijk goed schoon is en dat je er een benzinefilter ertussen hebt?
Een bruine laag binnen in je carbs is vaak geen roest maar gewoon bezinksel uit je benzine. Zonder benzinefilter zitten je stationaire sproeiers zo weer dicht. (ook al lijken ze op het oog schoon te zijn). Iemand zij al dat deze carbs heel gevoelig hiervoor zijn.

De luchtschroeven op 1.5 slag lijkt me goed genoeg om de motor aan het lopen te krijgen. Maar waarschijnlijk staat het zo nog niet optimaal.

Stond de choke ernog op toen je hem uit hebt gezet, of heb je gestart zonder choke?
Eigenlijk had je eerst moeten proberen of je het stationair toerental naar beneden kon draaien, voordat je de motor uitzette.

Dat gejank in hoge toeren komt waarschijnlijk doordat de benzine-luchtverhouding niet goed is. Te veel lucht, of te weinig benzine. (of je stationaire toerentalschroef/draaiknop staat helemáál niet goed afgesteld).

Aan jouw te bepalen waar het nu aan ligt.
-De stationaire kanalen en sproeiers kunnen weer dicht zitten, omdat je niet goed hebt schoongemaakt, of het benzinefilter mist.
- de choke werkt niet goed.
-zuig je ergens valse lucht aan
-heb je de vlotterhoogte misschien versteld.
-Heb je de membramen (waar de schuif en gasnaald aan vast zitten) weer goed in de zitting gemonteerd. Als je de schuiven alle 4, 1 voor 1 met je vinger omhoogdrukt, moeten ze met een zuigende, vloeiende beweging weer zakken.
Hier sluit ik me bij aan...
 
Terug
Bovenaan Onderaan