Radiator protector. Werkt het?

Hypertraxxx

MF veteraan
22 mei 2008
1.617
0
Dag Mensen,

ik heb een ER-5. En ik ben ondertussen aan mijn 3e radiator toe. Gezien die dingen 2e hands ook nog vrij prijzig zijn bezig ik het een beetje zat te worden :( Nu zijn er van deze protectoren(voorbeeld hieronder). Maar nu de grote vraag.... helpen ze nu echt? Kan iemand mij hier iets over vertellen? Ervaringen?

Alvast bedankt =)


zjar2b.jpg
 
Dag Mensen,

ik heb een ER-5. En ik ben ondertussen aan mijn 3e radiator toe. Gezien die dingen 2e hands ook nog vrij prijzig zijn bezig ik het een beetje zat te worden :( Nu zijn er van deze protectoren(voorbeeld hieronder). Maar nu de grote vraag.... helpen ze nu echt? Kan iemand mij hier iets over vertellen? Ervaringen?

Alvast bedankt =)


[afbeelding]
Als je al drie keer een radiateur hebt moeten vervangen omdat ze ''rot'' waren van het zout en de pekel zal deze hypertraxxx je niet helpen, misschien zelfs de zaak alleen nog maar verergeren.
 
Wat m.i. effectiever werkt is een spatbordverlenger. Je voorwiel pikt steentjes en andere rommel op en knalt ze onder een bepaalde hoek tegen de radiator aan. De spatbordverlenger zorgt er voor dat er vrijwel niets meer op je radiator terecht komt.

Op m'n Fazer 1000 zat standaard een gaasschermpje, zij het van veel dunner materiaal. Na 9 jaar was dat schermpje nog onbeschadigd, m.i. dankzij de spatbordverlenger. De protector jij nu laat zien, ziet er trouwens wel érg grof uit, lijkt me in de zomer best wel negatief effect op de koeling hebben.
 
weet ik niet. maar denk opspattende steentjes ofzo. maar moet ook zeggen dat mijn er-5 op paar kilometer na een ton gelopen heeft en hij niet gespaard word met wat voor weer dan ook.

Zit er nu helemaal niks voor dan? Als ik zo een nieuw biertje haal zal ik is kijken wat er bij mij voor hangt. (behalve die 22cm dan)
 
Laatst bewerkt:
Ja idd hier ook, wat je zou kunnen doen is nog zoon roostertje er over heen alleen dwars, zo halveer je alweer de helft aan wat er door kan.

En toch nog genoeg lucht het is wel zoon dun gaas.

dat is wel een goed idee gezien ik nu toch 2 van die roosters heb, kan ik eens proberen =)
 
Terug
Bovenaan Onderaan