batterij overloop

Amy_

Kloon
5 jan 2013
24
0
ik ben mijn brommer zo tijdens de 'winter' wat aan het nazien, en ook nieuwe batterij geplaatst, maar de oude batterij vermeld dat ik het overloop-darmpje telkens moet vernieuwen ... zijn dat speciale darmpjes?
het oude darmpje is inderdaad wat zwart in de bochten
 
Volgens mij krijg je er altijd een nieuw slangetje bij. Bij een nieuw accu.
Oude kun je wel weergebruiken. Als ie maar los en redelijk schoon is van binnen.

Is er alleen voor dat je niet alle onderdelen ondersproeit met accuzuur, als de weg erg hobbelig is. Dan gaat het roesten of krijg je lelijke vlekken.
 
ik ben mijn brommer zo tijdens de 'winter' wat aan het nazien, en ook nieuwe batterij geplaatst, maar de oude batterij vermeld dat ik het overloop-darmpje telkens moet vernieuwen ... zijn dat speciale darmpjes?
het oude darmpje is inderdaad wat zwart in de bochten

Als je een accu hebt waar het slangetje bij hoort, dan zit het er doorgaans ook bij. Dat hoort iig wel.

MF of onderhoudsvrije accu's hebben dat niet. Dan zou je het oude slangetje weg kunnen halen.

Welke accu heb je nu geplaatst?
 
Bij zuuraccu's zit vaak een slangetje die naar buiten gaat, maar deze hoef je niet te vervangen.

Mijn Honda heeft er gewoon een rubberen slang voor, en deze doet het na twintig jaar nog steeds. De slangen die bij een nieuwe accu zitten zijn ook niet lang genoeg om rotzooi mooi naar buiten te leiden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan