Motor trekt traag op

Xiao

MF'er
26 jun 2011
52
0
Ik rij nu bijna een jaar rond met een Honda Varadero XL125 van 2001.

Het probleem met mijn Varadero is dat hij heel traag optrekt.
Als ik vertek draai ik mijn gas volledig open en laat ik de koppeling los, en dan is het wachten tot de motor op toeren wil komen.
Pas op 6000 toeren (na enkele seconden) begint de motor stilaan op gang te komen, en de motor reageert het best bij 8000-10000 toeren.

Eigenlijk is het zo, dat als ik vertrek (in eerst versnelling) het aanvoelt alsof ik in 2e of 3e versnelling vertrek.
Ook een trage bocht (afslaan of bocht >90°) moet ik nemen in 1ste versnelling, omdat ik niet genoeg toeren kan maken in 2e versnelling aan lage snelheid.

Hiervoor heb ik een jaar rondgereden met een Yamaha YBR125.
Mijn Varadero heeft 15pk en mijn YBR had er maar 10, maar de YBR trok veel sneller op en ik veronderstel dat dit niet normaal is.

Ik weet dat de ketting en tandwielen ooit vervangen zijn geweest. Kan dit de oorzaak zijn?
 
Euh, over wat voor varadero heb je het hier? Over een 125? Ik lees in andere posts van je dat je een Varadero 125 hebt namelijk.

Dat staat toch ook in de eerste post?
En aan de 125cc ligt het ook niet. Zowat elke andere motor/scooter van 125cc is veel sneller op snelheid dan ik.

Wielen kunnen vrij draaien. Voel niet meer weerstand dan bij mijn vorige motor als ik de wielen ronddraai.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan