Bandendemonteer apparaat aansluiten

Patb

MF'er
28 jun 2007
161
0
Dordrecht
Ik heb een vraag over het aansluiten van een bandendemonteer apparaat.

ik wil hem op 220v aansluiten.

op het typeplaatje staat 220/380v
het is een 3 fase motor

is er een manier om hem toch op 220 te krijgen??
 
Ik ben er niet helemaal los op, maar volgens mij levert ie gewoon het normale vermogen. Ik heb de frequentieregelaar gekocht bij iemand in Westervoort die er dus wel helemaal los op is. Deze goede man heeft 'm voor mij geprogrammeerd (langzamer starten en stoppen )en precies verteld hoe ik 'm aan moest sluiten. Zoals ik al zei zijn stroombeestjes niet helemaal mijn ding, maar met de uitleg van de goede man kwam zelfs ik er nog uit.

[afbeelding]

Maar je had toch de hamer maar vast klaar gelegd mocht je er niet uit zijn gekomen :+
 
De capaciteit van die condensator is niet echt belangrijk als hij maar een beetje in de buurt van de berekende waarde komt.

Hij bepaalt de draairichting en daarna zijn die twee wikkelingen die via die condensator hun spanning (is eigenlijk de stroom) krijgen een soort hulpwikkeling en dragen wel iets bij aan het vermogen. Hoe dichter de waarde van de condensator de berekende waarde benadert, hoe dichter het vermogen bij het driefasenvermogen komt.
 
Laatst bewerkt:
vanavond de condensator aangesloten en de bedrading aangepast zoals werd genoemd in de link die bananaman100 plaatste.

En het werkt volledig, draairichting goed en flink veel kracht over.

Super blij!!

nu maar snel van de week compressor aansluiten en we kunnen draaien..


iedereen bedankt voor de vele nuttige ideeen en sites!!

mvg Patrick
 
Terug
Bovenaan Onderaan